Härmed förklarar ~5~ Krig mot AIE

DeletedUser

Guest
Räknar inte riktigt D.D.A + resterande Chaos lirare som värdiga motståndare. Har själv haft incs från runt 10-15 Chaos lirare och 5-7 NoD lirare samtidigt, det var inget problem (dock genom ett kö konto). De svåraste attackerna kom från NoD.

Hur som helst ville jag inte på något sätt säga att din insats var dålig, ville bara sänka den lite så den inte verkade alltför överlägsen. Det är synd om Chiggen ska bli sänkt både IG och i forumet, och det av så många och så enormt.
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Räknar inte riktigt D.D.A + resterande Chaos lirare som värdiga motståndare. Har själv haft incs från runt 10-15 Chaos lirare och 5-7 NoD lirare samtidigt, det var inget problem (dock genom ett kö konto). De svåraste attackerna kom från NoD.

Hur som helst ville jag inte på något sätt säga att din insats var dålig, ville bara sänka den lite så den inte verkade alltför överlägsen. Det är synd om Chiggen ska bli sänkt både IG och i forumet, och det av så många och så enormt.

Nja jag kan väll inte påstå att jag var imponerad av det heller, men det blir en del inkommande och man vet inte om man vågar flytta runt deff etc alla gånger då Chaos spelare ligger nära de byar som blir anfallna.

Nej så överlägsen var jag inte heller, tror nog inte att de byar jag adlade gjorde märkbar skillnad för honom, det som gjorde skada var nog alla akademier etc som jag bombade ner på de byar Ecalos inte bombat. Oavsett så är JAG väldigt nöjd med min insats i V4 även om motståndet inte var av högre klass direkt.
 

Renato85

Member
Reaktionspoäng
0
Hur dålig Anton än är, och även om du kanske hade spöat skiten ur honom, så tycker jag inte att det är någon överlägsen seger, och skulle därför inte kalla det för köttning.

Under tiden du tog byar från Chiggen, så höll några Ecalos spelare, någon Chaos lirare och även någon från din stam också på att anfalla honom. Och innan dess så hade några Ecalos spelare, med Macke76, Sargan och xandor i spetsen, under en liten längre tid bombat sönder de flesta av hans byar.

Jag gissar därför att han inte hade mycket chans mot dig, då han hade fullt upp mot en massa andra, och det i en stam där ingen eller få hjälper varandra. Jag ska dock inte ta ifrån dig äran att ta 9 byar av honom. Det var bra gjort! :)

ojojoj:) jag har haft zucookie flop neddi klosekatta och chiggen på mig.. först kämpade jag inte och då gick det att adla efter 4 dar hade jag minimalt med trupper och plockade alla tåg (10 st). jag hade förväntat mig lite mer av chaos. specielt deras ledare Zucookie. tycker att det är synd att det är en sån här kvalitet.

Menmen chaos är vad dem är. 5 dar innan de började attackera oss ville de merga...

Btw här är lite bevis på att dem ville merga med aie..:)


Fixxer på 25.12. kl 15:13
Är ni aktiva intresserade av att komma med i vårna stam?

Skrutteen på 25.12. kl 15:29
hum.. det är ett svårt beslut, vi är ganska många aktiva här. men jag ska prata vidare o fundera

Fixxer på 25.12. kl 15:30
Det är ingen fara fundera ni. Vi har ett parstycken som vi ska kicka så ni får plats bara så ni vet

Skrutteen på 25.12. kl 17:24
okej bra

Fixxer på 26.12. kl 11:51
Bara för att fresta dig/er lite.

Går ni med oss nu får ni ju vara med på internadlingen av frukten

Skrutteen på 26.12. kl 12:41
hehe, mutor kallas det där för ;)
Men vad händer om vi går med er?

Fixxer på 26.12. kl 13:19
Det som händer är att vi blir större och fler som kan hjälpas åt i kriget mot Ecalos.

Skrutteen på 26.12. kl 14:54
okej

Skrutteen på 27.12. kl 20:11
men varför kan inte ni komma över hit med era aktiva istället?

Fixxer på 27.12. kl 21:05
Skulle inte tro det ni är mindre som stam.

Skrutteen på 27.12. kl 22:36
nehe om du säger det så, ne det blir inget då. i våran stam har vi bra sammanhållning och är troligtvis mycket närmare varandra som vänner o ställer nog upp mer än vad ni gör och jag vill inte sabba det genom att gå med i en annan stam med min stam. så då blir det ett nej ifrån min sida.

Dickweed på 28.12. kl 16:04
Hejsan!

Vidarebefordrar det [player]Fixxer[/player] och [player]Skrutteen[/player] har pratat om innan.

Tycker det vore synd om ni förkastade förslaget, utan att höra vad vi har att erbjuda.

I dagsläget måste vi se vad vi ska göra för att kunna rädda V4, annars riskerar den att stängas. Faktum är att vi har ingen chans mot Ecalos som det är nu, med ganska obefintligt samarbete mellan våra stammar.

Sen spelar det ingen roll att ni har bra sammanhållning i er stam, och att vi har det i vår stam också. Ingen av oss kommer att vara kvar så länge till om vi inte gör något drastiskt snart.

Är du villig att fortsätta de här diskussionerna, eller känner du också att det är ett blankt nej från din sida?

Jag (med chaos ledning bakom mig) diskuterar gärna vidare iaf.

Mvh
Dickweed

Detta meddelandet har blivit vidarebefordrat av Dickweed.

zilverx på 28.12. kl 18:24
Jag och skrutteen har samtalat om detta. Och hennes svar är bådas beslut.

Dickweed på 28.12. kl 18:39
Beklagar verkligen att ni ska vara trångsynta nog att inte ens kunna föra diskussioner, speciellt med tanke på läget.

Ni har ju blivit av med några av era toppspelare, och är sådeles försvagade.

Vi får överväga vilka beslut vi ska ta ifråga om er nu.

Mvh
Dickweed

zilverx på 28.12. kl 18:42
Dom toppspelarna vi förlorade var att dom beslutade sig för att göra en egen stam. För dom var inte imot Ecalos tydligen. Men jag är vilig att ta imot förslag.

Dickweed på 28.12. kl 18:47
Jag vet det. Fillkorven beklagade sig mycket i brev till mig mot att han skulle behöva anfalla Ecalos.

Han kommer inte att bli skonad av dom, trots att han verkar tro det... *ler*

Han har dessutom tjatat på en iap med oss, men det fick han inte kan jag meddela.

Förslaget som följer är att vi är villiga att förhandla om stamnamn, vi erbjuder två platser i rådet, så ni också kan vara med att utforma stammen som ni vill ha den.
Det enda vi vill är att världen ska kunna fortgå, att Ecalos inte ska vinna alldeles för lätt.

Alltså måste något drastiskt ske, och stammar måste släppa på sin stolthet. För tro inte att det är lätt för chaos att komma med det här förslaget, det är det inte alls.
Men vi är också medvetna om att aktiva spelare behövs för att kunna nå någonstans.

Att vara allierad i V4 är egentligen inte så stor fördel, man kan inte deffa varandra osv.
Det är därför vi tar sådana här beslut, att vi MÅSTE göra något.

zilverx på 28.12. kl 18:53
Jag vet att något måste göras. Jag vet ochså att vi måste släppa på stoltheten över våra stammar. Men som sagt ja lyssnar gärna på förslag. Och sammanslagingen är en bra ide. Men viv vill inte komma över. Vi vill inte ingå med er för att ni i Chaos inte vill förstöra er stam. Tror ni att vi hellre vil det då eller? Vi känner ingen ide om att komma över iallafall i nuläget. Och som skrutteen sa... Varför kan ni inte lika gärna koma hit? istället för att tvinga oss.

Dickweed på 28.12. kl 19:04
Eller för absolut rättvisa gör vi helt enkelt en ny stam som alla får gå till...

zilverx på 28.12. kl 19:11
Jag kan prata med skrutteen om det.
 

DeletedUser

Guest
Vi kan väll säga såhär, bjuder man upp till dans både i externa och via PM till spelaren i fråga så BORDE man kunna försvara sig bättre än vad Anton gjort i nuläget, finns PM som styrker min utsaga av det hela om du är intresserad av att läsa. Jag väntade mig i alla fall lite inkommande och inte ursäkter som "jag har bara 47 deffbyar hemma, därför vågar jag inte anfalla". Sen så visst hade Ecalos bombat honom, det nekar jag inte till men med tanke på storleksskillnaden mellan mig och chiggen så var det bara en fördel för min del - det ska jag inte neka till heller. Jag gav honom 1 veckas förberedelser innan jag gav mig på honom, det var den tid det tog för mig att ladda om mina offbyar samt få ut adlar nära honom då jag tänkte att båda slåss på någolunda lika villkor, att jag sen hade D.D.A och ett par till spelare från Chaos på mig var orelevant i frågan, det gjorde bara min "seger" över honom extra rolig.

Så vi kan väll säga såhär, chiggen hade Paalodin, fillkorven + Ecalos på sig och jag/fillkorven hade Chaos på oss. Oddsen jämnas helt plötsligt ut lite grann i alla fall, dock inte mycket.

håller helt med, jag borde varit bättre.
Du är en dukrig spelare och har min respekt.
 

DeletedUser

Guest
håller helt med, jag borde varit bättre.
Du är en dukrig spelare och har min respekt.

Glömde uppdatera... Jag attackerade dig tillslut och måste säga att jag är sjukt missnöjd :/ Tog offby på offby på offby... Inte en ända gång dodgade du :p Sen ryktas det om att du blev tvungen att spendera en hel del tid i högkvarteret efter mitt besök :) Farmen har mått bättre ^^ Hehe

(hasse99)
 

DeletedUser

Guest
Glömde uppdatera... Jag attackerade dig tillslut och måste säga att jag är sjukt missnöjd :/ Tog offby på offby på offby... Inte en ända gång dodgade du :p Sen ryktas det om att du blev tvungen att spendera en hel del tid i högkvarteret efter mitt besök :) Farmen har mått bättre ^^ Hehe

(hasse99)

Jo jag hade lite dåligt med tid vid Tw då ;)
Rycktet var sant! ;) farmen måde inge vidare ;)
 
Topp