Grattis ftw!

DeletedUser

Guest
Det borde den vara för alla utom sim-spelare som älskar barbarer...:)

Jag tror att det är väldigt få spelare i FTW som passar in på den beskrivningen...;)

Jag har flera gånger försökt få spelledningen att förstå att 60% för stängning av en värld och 90% för vinst är fullständigt vansinniga procenttal. För det är ganska självklart att en stam som blivit så pass dominant som FTW! till sist inte kommer ha något motstånd.

I brädspelet Diplomacy gäller gränsen att när 50% av alla supply-centers hålls av en spelare så har den spelaren vunnit spelet. Motivet verkar vara att när detta sker har de andra spelarna ingen chans.

Att det kommer bli mer och mer barbarjagande mellan procent 65-90. Detta är tyvärr ofrånkomligt eftersom fler och fler spelare kommer att hoppa av spelet när de ser varthän spelet lutar. Inget konstigt i det. Det konstiga är att spelledningen inte inser att spelet ska avslutas långt innan en stam kontrollerar 90% av alla byar.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker 40% för att stänga världen och 75% för att vinna den :)
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Jo det kommer tyvärr att bli mycket gnatande med barbarer... suck. Jag har ju min egen lilla samling ute i brimmen....
Kram Pia
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har flera gånger försökt få spelledningen att förstå att 60% för stängning av en värld och 90% för vinst är fullständigt vansinniga procenttal. För det är ganska självklart att en stam som blivit så pass dominant som FTW! till sist inte kommer ha något motstånd.

I brädspelet Diplomacy gäller gränsen att när 50% av alla supply-centers hålls av en spelare så har den spelaren vunnit spelet. Motivet verkar vara att när detta sker har de andra spelarna ingen chans.

Att det kommer bli mer och mer barbarjagande mellan procent 65-90. Detta är tyvärr ofrånkomligt eftersom fler och fler spelare kommer att hoppa av spelet när de ser varthän spelet lutar. Inget konstigt i det. Det konstiga är att spelledningen inte inser att spelet ska avslutas långt innan en stam kontrollerar 90% av alla byar.

Vi är säkert många som tycker att det är felaktiga procentsatser.

Inga topprankade stammar satsar på barbaradlingar för att bli en segrare på en värld, därför inga orkar göra detta.

Hoppas tw-ansvariga förstår detta och inte fortsätter med sina förhållningsregler för att inkassera ännu mer cash till sig själva och inte ser vad det förstör för glädjen att kriga på tw
 

DeletedUser

Guest
Grattis FTW!

Synd bara att det skulle bli på detta sättet, men grattis till er
 

DeletedUser

Guest
jag måste ju faktiskt också passa på att gratta mina motståndare =)

Det har varit riktigt roligt att lira med folket i horden! utmärkt gäng måste jag säga!

Men jag erkänner mig inte personligt slagen, men horden blev bevisligen mer eller mindre slaget i slutändan och eftersom spelet heter tribalwars så blev jag väl slagen då da... eller nått... typ... kanske...

grattis iaf ;)

//minimjölk D.N.
 

DeletedUser

Guest
Vi har fortfarande Simp kvar så än har vi inte vunnit. "Man ska inte ropa hej förrän man är över ån"
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Ni äger bara ca. 50% av världen, 10% till så stängs den :D

Note: UrbanT är närmare att vinna v8 än FTW! är att vinn v6 (tror jag?)
 

DeletedUser

Guest
Nej det är tyvärr bara ännu ett alternativ :eek:

Med tanke på att det är en av "tyskarna*" som gjort ett uttalande så rekommenderar jag att ni tar det som att det är vad som gäller. :)

* Ja, Nino räknar jag som en av "tyskarna" , då han jobbar i tyskland för innogames och innehar en av de högre positionerna inom TribalWars.
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Med tanke på att det är en av "tyskarna*" som gjort ett uttalande så rekommenderar jag att ni tar det som att det är vad som gäller. :)

* Ja, Nino räknar jag som en av "tyskarna" , då han jobbar i tyskland för innogames och innehar en av de högre positionerna inom TribalWars.

Nino sa:
Världen stängs också för nyregistreringar då den uppnår 300.000 byar.

Tolkar det i detta sammanhang om man betonar "också" att det endast är ett alternativ.
 

DeletedUser

Guest
Nytt uttalande, kanske lite tydligare nu då.

En värld stängs då den inte anses dra någon nytta längre. När en stam har så pass mycket poäng eller arv av en värld att det inte längre är lönt som annan spelare at spela emot denna stam.

Var 60% härkommer ifrån har jag ingen aning om. Men om 3 stammar delar, en 60% de andra två 20% var, så kan det fortfarande hända mycket spännande. Alltså, världen vinns inte, utan stängs möjligtvis för registreringar.

En värld kan (notera) också stängas då den når 300.000 byar, för det får helt enkelt inte plats mer. Detta händer ofta, men på servrar som .net, .de, .br, .pl. Alltså de större versionenerna. På andra versioner så tar det lite längre tid.

När en värld på .se skall stängas är det ingen här i Teamet som kan säga. Inte ens jag som säger till när en värld stänger kan det säga just nu, för jag anser fortfarande alla världar spelbara.

Alltså, slutsummering. Världen vinns, när den är så pass dominerad att det inte längre är lönt att ha den öppen. En värld stängs för nyregistreringar när den antingen når 300k byar eller börjar komma mot en slutspurt, då det längre inte är lönt att släppa in nya spelare.
 
Topp