Grattis ecalos

DeletedUser

Guest
helt glömt att säga grattis^^ ;)

nu kan jag ju i alla fall säg det i efterskott, grattis till en jäkla massa flyktingar som det ju verkligen gått skit bra för^^ :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Vem är det som du kallar flykting? lawl, du måste nog uppdatera dig lite på terminologin...

Förresten är det ingen som det gått så dåligt för som för dig, du har ju klart mycket mindre poäng än alla spelare i vår stam...
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vem är det som du kallar flykting? lawl, du måste nog uppdatera dig lite på terminologin...

Förresten är det ingen som det gått så dåligt för som för dig, du har ju klart mycket mindre poäng än alla spelare i vår stam...

Får väl se till o ändra på den detaljen då :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Inga ProV 13th May 2008 - 19:16:35 54
ProV ProVA 22nd May 2008 - 11:15:10 597
ProVA ProV 27th May 2008 - 21:22:37 1,083
ProV Inga 30th May 2008 - 21:18:12 1,521
Inga ProV 31st May 2008 - 09:15:03 1,559
ProV Inga 31st May 2008 - 10:16:15 1,559
Inga ProV 31st May 2008 - 11:16:16 1,559
ProV [G] 01st June 2008 - 12:15:24 1,726
[G] GE 29th June 2008 - 21:16:20 11,455
GE ProV 30th June 2008 - 21:14:32 12,286
ProV RID 06th July 2008 - 09:12:50 18,396
RID -GA- 08th July 2008 - 17:16:16 23,127
Inga -GA- 23rd July 2008 - 03:14:22 32,717
-GA- ProV 23rd July 2008 - 23:15:27 33,512
ProV Inga 27th July 2008 - 10:12:43 45,389
Inga RID-V 31st July 2008 - 09:12:36 197
RID-V Inga 31st July 2008 - 14:15:08 223
Inga sss 31st July 2008 - 17:15:58 229
sss ProV 07th August 2008 - 19:13:50 841
ProV -TUF- 18th August 2008 - 22:00:01 3,058
-TUF- Inga 22nd August 2008 - 10:00:01 8,127
Inga T.H.W 22nd August 2008 - 22:00:01 8,320
T.H.W NEO 23rd August 2008 - 13:00:01 8,704
NEO LimeEd 07th October 2008 - 19:00:01 242,271
Inga LimeEd 23rd November 2008 - 13:00:01 742,536
LimeEd OF-POL 24th November 2008 - 22:00:02 773,503
OF-POL NAV 13th February 2009 - 19:00:01 1,593,410
NAV Ecalos 14th March 2009 - 01:00:01 1,792,469

det är sådanna jag kallar flyktingar^^ :p

hellre lite mindre poäng och lite mindre stam byten är vad jag tycker^^ :D

fast ahja mass invite har ni ju också tagit nu, kanske sånt härt ni tycker om^^ ;)
 

DeletedUser

Guest
fast ahja mass invite har ni ju också tagit nu, kanske sånt härt ni tycker om^^ ;)

Alla har rätt till en åsikt, även om den är fel ;). Begreppet massinvite brukar betyda att man urskiljningslöst tar in alla som vill komma med i en stam för att växa sig stor och skapa trygghet med kvantitet istället för kvalitet. Det stämmer inte in på Ecalos. Vi har inget behov av att bjuda in spelare för att växa oss stora. Vi är redan störst.

Det är sant att vi den senaste tiden ökat takten i rekryteringen men det är inte någon "urskiljningslös" rekrytering. Tvärtom är vi synerligen nogräknade med vilka vi rekryterar. Och ja vi har gjort ett fåtal misstag i rekryteringen över tiden men det har vi rättat till. Men den absolut övervägande majoriteten har varit duktiga kompetenta spelare som vi gärna ser i vår stam och som när de väl kommit hit har funnit ett "hem" och stannat. Vi har sedan starten den 10 maj 2008 inte haft ett enda avhopp. Det är en trend som vi hoppas och tror kommer att fortsätta.

Nedan kan du läsa vår rekryteringspolicy (som man kan läsa på vår profil) vilket i min värld inte kan klassas som någon "massinvitepolicy"

Om Rekrytering

I dagsläget fungerar vår rekrytering som så att vi vill först se att de spelare som ansöker är så bra som de påstår att de är, samt att de är committade till V4 (d.v.s) inte slutar om ett par veckor.

* Om Du skickar in en ansökan se till att Du har ett minumum av 750.000 poäng. Ansökningar med lägre poäng kommer inte att behandlas.

* Ansökan ska även innehålla svar på nedanstående kvalificeringsfråga:

Kvalificeringsfråga:

* Hur ofta är du online ? Välj A, B, C eller D

A) "- Nån gång i veckan"

Troligt svar: "-Varför tar du upp vår tid med din ansökan ? Hmmm var låg hans byar..click---click clicketiclick, 1200 LK, 600 RBS, 8000 yxor, MB, KP, och adel se där...anfall."

B)"- En gång om dan...oftast"

Troligt svar: Nämen har man sett, en ansökan...hoppsan jag tappade visst bort den.

C) " - Ett par gånger om dan"

Troligt svar: Hmmm ok då. Nu börjar det likna något. Din ansökan kommer att behandlas.

D) "- Så ofta jag bara kan. Spelar 18 timmar per dygn.Kopplar upp mig med mobilen när jag måste ut och handla mat. Kliver gärna upp kl. 01.23, 03.45 och 05.50 för att tajma in adel och bruntningar i pågående krig. Har inte sett dagsljus de senaste sex månaderna."

Säkert svar: "Välkommen i vår stam!"

Om din erövringshistorik innehåller mer än 25% barbarbyar så bry dig inte om att ansöka.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Alla har rätt till en åsikt, även om den är fel ;). Begreppet massinvite brukar betyda att man urskiljningslöst tar in alla som vill komma med i en stam för att växa sig stor och skapa trygghet med kvantitet istället för kvalitet. Det stämmer inte in på Ecalos. Vi har inget behov av att bjuda in spelare för att växa oss stora. Vi är redan störst.

Det är sant att vi den senaste tiden ökat takten i rekryteringen men det är inte någon "urskiljningslös" rekrytering. Tvärtom är vi synerligen nogräknade med vilka vi rekryterar. Och ja vi har gjort ett eller annat misstag i rekryteringen över tiden men den övervägande majoriteten har varit duktiga kompetenta spelare som vi gärna ser i vår stam och som när de väl kommit hit har funnit ett "hem" och stannat. Vi har sedan starten den 10 maj 2008 inte haft ett enda avhopp. Det är en trend som vi hoppas och tror kommer att fortsätta.

Nedan kan du läsa vår rekryteringspolicy (som man kan läsa på vår profil) vilket i min värld inte kan klassas som någon "massinvitepolicy"

Om Rekrytering

I dagsläget fungerar vår rekrytering som så att vi vill först se att de spelare som ansöker är så bra som de påstår att de är, samt att de är committade till V4 (d.v.s) inte slutar om ett par veckor.

* Om Du skickar in en ansökan se till att Du har ett minumum av 750.000 poäng. Ansökningar med lägre poäng kommer inte att behandlas.

* Ansökan ska även innehålla svar på nedanstående kvalificeringsfråga:

Kvalificeringsfråga:

* Hur ofta är du online ? Välj A, B, C eller D

A) "- Nån gång i veckan"

Troligt svar: "-Varför tar du upp vår tid med din ansökan ? Hmmm var låg hans byar..click---click clicketiclick, 1200 LK, 600 RBS, 8000 yxor, MB, KP, och adel se där...anfall."

B)"- En gång om dan...oftast"

Troligt svar: Nämen har man sett, en ansökan...hoppsan jag tappade visst bort den.

C) " - Ett par gånger om dan"

Troligt svar: Hmmm ok då. Nu börjar det likna något. Din ansökan kommer att behandlas.

D) "- Så ofta jag bara kan. Spelar 18 timmar per dygn.Kopplar upp mig med mobilen när jag måste ut och handla mat. Kliver gärna upp kl. 01.23, 03.45 och 05.50 för att tajma in adel och bruntningar i pågående krig. Har inte sett dagsljus de senaste sex månaderna."

Säkert svar: "Välkommen i vår stam!"

Om din erövringshistorik innehåller mer än 25% barbarbyar så bry dig inte om att ansöka.

nejp, har läst er profil faktsikt, om du undrar^^ ;)
jag misstänker däremot att majoriteten av era medlemmar inte är on 18h om dagen.

25% procents regeln verkar icke stämma heller, jonathanolsen joinade igår/idag, han har av 269 erövringar adlat 72 barbarians.

72x4=288>269

orkar inte kollat resten, men antar att det är tråkiga sannnigen :(

25% barbar skulle vart 67,25 barbar byar, så mankan ju inte ta era regler alltför seriösst:p
 

DeletedUser

Guest
Nej du har rätt i att "reglerna" inte i alla fall är 100% järnhårda. Vi gör en helhetsbedömning så om man t.ex har mer än 25% barbarbyar (i det här fallet 26,9% som du räknat ut) i adlingsstatistiken så kan man ha andra kvaliteter som väger upp det.

Och jodå alla våra konton är bemannade 18 h/dygn. Vår ledning skickar ut mail var 6:e timme och missar men ett enda av dem blir man kickad....:D;)
 

DeletedUser

Guest
Nej du har rätt i att "reglerna" inte i alla fall är 100% järnhårda. Vi gör en helhetsbedömning så om man t.ex har mer än 25% barbarbyar (i det här fallet 26,9% som du räknat ut) i adlingsstatistiken så kan man ha andra kvaliteter som väger upp det.

Och jodå alla våra konton är bemannade 18 h/dygn. Vår ledning skickar ut mail var 6:e timme och missar men ett enda av dem blir man kickad....:D;)

okej trevligt att veta^^;)

antar att det blir en del kö då ^^ :p

nja, håller inte med om at alla era medlemmar väger upp sina fel med andra saker men det kmr vi ju få se :)
 

DeletedUser

Guest
Nej du har rätt i att "reglerna" inte i alla fall är 100% järnhårda. Vi gör en helhetsbedömning så om man t.ex har mer än 25% barbarbyar (i det här fallet 26,9% som du räknat ut) i adlingsstatistiken så kan man ha andra kvaliteter som väger upp det.

Och jodå alla våra konton är bemannade 18 h/dygn. Vår ledning skickar ut mail var 6:e timme och missar men ett enda av dem blir man kickad....:D;)

Jag hoppas att det sista var ett skämt, annars tycker man ju nästan synd om er..
 

DeletedUser

Guest
Ni kan ju alltid ansöka om medlemskap, men just nu blir det svårt då jag hört att No-Alias inkorg är full av ansökningar från mestadels Nordmän och Ädlingar. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag svarade för sent en gång. Som tur var så var tyrannen på bra humör just då. Så jag fick endast böta med att rensa ca 20 byar åt honom.

Edit: Moralen var väldigt låg.
 
Senast redigerad av en moderator:

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1
Ni får tycka synd om oss bäst ni vill, själv så bryr jag mig inte om vad andra tycker utan som mamma alltid sagt "Så länge du trivs, det är huvudsaken"
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ni kan ju alltid ansöka om medlemskap, men just nu blir det svårt då jag hört att No-Alias inkorg är full av ansökningar från mestadels Nordmän och Ädlingar. :)

ja usch, du kanske kan lägga ett bra ord för mig så processen snabbas på? :)

Skulle vara såååå tacksam.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Skulle kanske vara kul om inte så var fallet (inte just du, men andra...)

Usch då, är de så farligt? ja..men ni godkände ju massor. Gud va pinsamt :D nordmännen bör ju inse att de är fullt hos er, men de kanske vill bilda ett par systerstammar under er? :cool:

Får ja va ledare isåfall? :eek: please, känner ju sååå många i ecalos.
 

DeletedUser

Guest
Henrik har gett upp innan kriget startat? Har vi inte sett det tidigare?
;)
 
Topp