Gotte91 den rosa riddaren

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Det stormar i v5, regnet piskar Waxad i ansiktet när han kommer ut ur Drottning Minjas skog. Solen har gått ner och vår hjälte är halvt skräckslagen, ensam som han är ute i vildmarken.

"Jag måste hitta en plats att sova på och det fort!" Tänkte Waxad

Han söker sig fram i regnet och hittar en stig, om den är gjord av djur eller människor vet han inte men han bestämmer sig för att följa den.

Träden kastar mystiska skuggor och vår hjälte tycker sig se gigantiska mörka varelser överallt, han börjar springa samtidigt som han många gånger kastar blicken bakåt för att vara säker på att ingen är bakom honom. Han lägger handen på sin yxa för att känna sig lie tryggare men det hjälper knappt i denna stormen. Waxad blir fort tröttare och tröttare...

Vår hjältes armar och ben har domnat och han känner knappt längre när han nuddar marken med fötterna. Han vet att han inte kommer att klara mycket längre och paniken börjar ta ett fast grepp om honom. Han faller gång på gång på trädrötterna som sticker upp på den dåligt gjorda stigen vilket gör allt dubbelt så tungt som det annars skulle vart.

"Det går inte längre" tänker Waxad och sätter sig med ryggen mot ett träd och låter ögonen långsamt sluta sig, han kämpar mot tröttheten men den blir tillslut för stor, det sista han minns är att han tar upp yxan och lägger den på bröstet för att dö med värdighet och vapen i hand.. Ögonen sluter sig och han faller in i sin sista sömn....

Hankänner en kall hand sluta sig runt hans hals och den drar upp honm mot himlen, när han tittar ner ser han sin kropp ligga kvar på marken lutad mot trädet.Medans hans själ färdas mot himlen..

Plötsligt tänds ett ljus och Waxad börjar kisa,Waxad ligger på en bänk i någon form av byggnad,unt honom står människor i en ring. Han hör spelemän spela "Dancing Queen" av ABBA med högsta volym.

"Han vaknar!Han vaknar!" ropar männen runt honom till en man längre bort

"Jag kommer!" ropar mannen tillbaka

Mannen går raskt fram till bänken som Waxad ligger på.

"Ser man på säger mannen,"jag trödde aldrig att någon kunde överleva så längesom den här manen har legat, speciellt inte i det här vädret.

" Vart är jag?" frågar "Waxad svagt

"du är i Gotte's bar gosse!" ropar männen vänligt till honom

"Gotte! Han är ju mitt nästa intervjuuppdrag" tänker Waxad ivrigt

Waxad reser sig upp och ser sig om. Runt honom verkar det vara någon form av fest. Runt honom dansar mäniskor och i mitten av tumultet ser han en rosaklädd riddare. Waxad känner genast igen honom (inte många riddare som bär rosa, bild på denna syn finns att skåda längst ner i intervjun). Waxad ropar till honom.

- "Sir Gotte!" ropar Waxad.

"Vem ropar mitt namn! Säger gotte samtidigt som han börjar gå emot Waxad

"Jag är Waxad, v5s reporter jag har fått i uppdrag att intervjua dig!"

"Ah, den nya reportern! Jag har hört ett rykte om att du skulle komma och intervjua mig." Säger Gotte

"Ryktet stämmer" Säger Waxad lugnt när Sir Gotte kommit fram till honom

"Låtgå då säger Sir Gotte men ska jag intervjuas ska det göras över mat och öl! " Säger Gotte glatt.

Gotte vinkar till sig en av barens anställda och beställer in grillad kyckling och varsitt stop av husets öl till han själv och Waxad.

" Sätt igång med ditt uppdrag, men kom ihåg det här är [rs]bar. Och berättar du för någon av våra fiender om var den ligger så kommer jag att söka upp dig och skära halsen av dig" Säger Sir gotte hotfullt.

Waxad sväljer nervöst, sir gotte är en fruktad krigare.

"Jag svär vid min heder som reporter" stammar Waxad fram

"Då har du min tillåtelse att sätta igång med intervjun" Säger Sir Gotte

Ölen kommer ut och Waxad tar en stor klunk innan han börjar med första frågan.
 

DeletedUser

Guest
Vad fick dig att börja spela TW?

Hmm, tror jag satt och lirade något tråkigt spel på internet när jag såg reklam för TW som jag klicka på. Började på senaste världen, V3, och körde på där ett bra tag.

Vilka världar har du spelat på?

Började som sagt på V3 och spelade där i ungefär ett år. Sedan testade jag även på V4 en snabbis, och därefter kom ju V5 som är den värld jag varit kvar längst i.
Har väl därefter börjat på i stort sett alla världar men har aldrig riktigt haft tid och ork att köra riktigt seriöst.

Okej, på tal om v5, där var du ju ledare (för dom som inte vet) den kända stammen [rs] som några tillochmed har sagt är .se's bästa stam någonsin. hur blev du som inte var en jätteerfaren spelare vid den tiden ledare för en sådan stam?


Ja juste, [rs], den stammen hade man nästan glömt bort.. ;)

Nemen jag började några dagar efter starten i K55 tsm med två polare jag träffat under tidigare världar. Tanken var att vi skulle slowlira lite, men då vi kom med i en riktigt rolig stam så höjdes aktiviteten och motivationen. Stammens namn var G8 och hade spelare som 3udd och celendais som medlemmar. Ledaren var odelyrius(stavning?), och efter ett tag behövdes det tydligen en "general" i stammen.

Jag anmälde mitt intresse och fick senare tillgång till det dolda forumet. Jag hade inga direkta arbetsuppgifter, men kunde där följa diskussionerna som gick. Odelyrius var inte alls så pass aktiv som det krävs av en ledare, vilket celendais ständigt påpekade. Det var alltså jag, 3udd, Celendais och Odelyrius som var med i ledningen.

Sedan en natt när jag kom hem efter en fest och loggade in på
TW så hade stammen upplösts av Odelyrius. Han förklarade det själv med att han var less på celendais gnäll, men enligt mig var det bara befogad kritik. Celendais hade dock snabbt skapat en ny stam och på bara en natt samlat ihop i stort sett alla gamla medlemmar. Tror det bara var ca 3 st som inte hängde på. Bara detta visar väl på hur sammansvetsade och aktiva vi var redan då.

Celendais som planerade att sluta inom kort ville själv inte ta på sig någon ledarroll. Så istället utsågs jag genom röstning till ledare, tillsammans med 3udd som diplomat. Celendais hjälpte endast till lite och kom med råd när det behövdes.
Jag hade aldrig tidigare suttit som ledare för någon stam, men det visade sig att det skulle bli ganska lyckat iallafall. Måste dock säga att jag inte hade
klarat mig utan 3udd, och senare Bobby. Två helt sjukt sköna snubbar som verkligen kan spelet.

Det mest spektakulära med [rs] var ju vårt rasande tempo med byövertagningen i början av krigen. Riktigt jäkla bliextkrig!



Men senare gick ni under? Hur gick det till?

Well,
Vi växte på sakta men säkert i K55, tsm med två andra större stammar, [SWE] som låg rankade 1a och KACM som låg runt rank5. Vi själva låg väl runt rank 5-10. Vi insåg väl ganska snabbt att vi skulle bli tvungna att slå ut dessa stammar innan de blev allt för stora. Vi skaffade oss därför en IAP med KACM och en Ally med [SWE]. Vi visste att [SWE] hade allians med både oss och KACM, vi valde därför att hoppa på KACM utan att upphäva IAPn då vi inte hade några avtal om uppsägningstid m.m.

Vi körde ett långt adelsstop och hoppade på KACM, och på ett dygn hade vi plockat över millen. Rätt bra i mina ögon med tanke på hur pass ung världen ändå va. Vissa från KACM kämpade på bra, men vi slog ändå ut dom relativt enkelt.
Kort därefter visade det sig att [SWE] hade börjat få problem med aktivitet i stammen. De hade ingen som ville ta på sig ledarrollen, och ville komma över till oss i
[rs]
.
Vi gick med på att ta in de aktiva och slog därefter ut de kvarvarande spelarna rätt snabbt.

Sedan fanns det endast en stam kvar med byar i K55, förutom oss. Minns inte namnet, men även dessa gick vi på och plockad byar i ett jäkla tempo. Vi fick senare veta att TQON f planerade att gå på oss. Vi ville inte låta dem slå första slaget utan gick ut med krigsförklaringen och körde igång samma kväll som de planerat att köra igång. TQON f som växt sig stora ute i rimmen på barbaradling
var dock jäklit sega.

De hade en del duktiga spelare och de byar man plockade uppe vid oss adlade de igen ute i rimmen.
Det var inte svårt att plocka byar, men otroligt störande när nästan varenda neradlad spelare bygger upp sig igen ute i rimmen. Visst är det oxå en taktik, men jäklit tråkig i mina ögon.

Sommaren kom och många spelare började lessna och tappa motivationen. Det visade sig att även RAV hade samma problem. Vi började diskutera merg med dem, något vi trodde skulle göra att aktiviteten höjdes, och genomförde sedan mergen.


Det hjälpte dock inte, utan skapade mest problem i mina ögon. Jag tappade själv suget helt och slutade. Dels för att jag länge funderat på att sluta, och då allt fler spelare börjat sluta, spelare som man verkligen tyckte om. Många av kontona hade nu ersättare och känslan var inte densamma längre när man spelade. Efter mitt avsked lämnade de kvarvarande [rs]arna och skapade SEAMEN. En stam som jag
själv återvände till några gånger.
Mest för att snacka med alla sköna människor, inte för att spela.
Har inte så mycke koll på V5 just nu, men såg att SEAMEN gått in i DEMONS. Så både [rs] och SEMANs tid är väl över.
Men jag skulle säga att [rs] fortfarande lever kvar med de gamla [rs]arna som fortfarande spelar kvar på V5.
Vi hade sjukt kul under tiden vi lirade tsm, massvis av sköna, sjuka, söta och kärleksfulla människor.



Hur många timmar spenderar du vid TW varje dag?


I nuläget så spelar jag inte aktivt på någon värld så blir inte mycket alls. Men man kan ju inte hålla sig ifrån att titta in i forumet nån gång om dagen när man sitter vid datorn.
Fast under större delen av V5 kunde jag sitta ett bra tag, men blev väl runt 5h om dagen.
asså fan, vissa dagar satt man 10 h o ibland bara 2, så 5 blir typ medelvärdet.

Var och i vilken stam började du spela?
Började på V3 i -ST2-. En riktigt härlig stam där jag lärde mig en hel del.


senaste aktiva världen?

Körde rätt aktivt i början av V11, men då jag fick ett nytt arbete och hade slutspurten sista året på gymnasiet då så blev det inte mycke mer.

Vem är den bästa spelaren du har spelat med?

Ojojoj, svår fråga. Måste nog sägga Bobby. Troligen den mest kompletta spelaren jag spelat med. Grym i spelet, både off o deff, skön personlighet och grym ledare.

Vem är den bästa spelaren du har spelat mot?

På V3 fick jag möta helt sjuka spelare under krigen mot DöD, NoD och MASH. Kan inte peka ut något specifik därifrån då de var så många duktiga. På V5 var det Sandberg i KACM som gjorde mest motstånd, riktigt duktig i försvaret. TQON hade även de några duktiga.

Vad är det som gör TW så roligt?

Framförallt är det alla människor man träffar på. Det är dom som gör att man verkligen vill fortsätta. Stamkänslan vi hade i [rs] var helt underbar, svårslagen.

Vad gör dig till en bra TW-spelare?

Jag vet faktiskt inte om jag är så himla bra. Tycker dock att det jag lyckades med på V5 tsm med [rs] visar att mina ledaregenskaper är bra.
Sedan är jag riktigt kärleksfull också!


mycket viktigt det där med kärlek.. Säger Waxad klokt.

Precis, utan kärlek kan man aldrig lyckas.
Ser på mina medlemmar som mina barn, jag är deras ledsagare i mörkret, deras fader.

Inte konstigt att vissa känner dig som "den allsmäktige gotte"

men tillbaka till frågorna..



Hur är din spelstil med trupper offensiv eller deffensiv?


Kör helst så offensivt som möjligt, men krävs deff för att lyckas. Ligger nog på 70/30 lr 80/20.
Spjut+TK som man kan förflytta o bygga upp snabbt.




sista frågan innan snabbfrågorna nu då..
Om du fick ta med dig 4 spelare till att möta 5 andra spelare, vilka som helst, vilka skulle spela med dig och vilka skulle stå på andra sidan?



Riktigt svårt att välja då man träffat på så många sköna och duktiga spelare. Svårt att välja om man ska gå på skills eller andra egenskaper Men kör på dessa:

Bobby - Bara för att han är den bästa.

3udd - Även han riktigt grym. Schysst som få, och bästa diplomaten ever.

Celendais - Duktig lirare som tänker igenom och analyserar varenda drag.

Eldfågel - Varje stam måste ha en Eldis med i stammen, fungerar inte annars.

Vilka skulle man vilja möta då, hmm, kör på dessa:

Odelyrius - Skulle va kul o adla bort den här snubben en gång till.

Anette - Jobbig spelare som man minns och ogillar sen V3.

Sansen - Vill så gärna ha lite "Sansen-fejk" skickade på mig.

Edlarna från TQON f på V5 - Skulle va kul o möta er på någon annan värld, riktigt duktiga lirare.

Måste även säga att listan på spelare man skulle vilja ha med sig är lång. Va riktigt svårt att välja, men fick bli dessa.

Då tar vi snabbfrågorna..


pennan eller svärdet?

Svärdet

adla eller farma?

Adla

guldmynt eller lagringar?

Guldmynt

Verkstad2 eller 15?

2

ok, sista viktigaste frågan nu ..
ABBA eller pointer sisters?


hmm,
Gillar "I'm so excited" asså, men ABBA e bättre överlag, så säger ABBA

mycket vist svar..

ABBA is the shit!

"Och med dom orden avslutar dom intervjun och ger sig istället in i den pågående festen."

Bild på den rosa riddaren, Sir Gotte91

CsxmqMjaw.png
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp