Gnäll tråd !!

DeletedUser

Guest
Det hade varit samma klagande även om vi inte hade mergat.

Fanns två saker som vi funderade på:

* Merga och få igång ett ordentligt krig och även väcka folket som är i de mindre stammarna.

1a valet, att ta små stammar en efter en. Enklare än att möta nästan alla samtidigt.
2a valet, gå ihop och antagligen få hela världen emot oss.

I det här fallet valde vi den andra delen, och det beroende på en hel del orsaker.
Tex, stammarnas kemi gemensamt. Hur bra vi har samarbetat genom hela världen.

Sen att ni satt och hoppades på att vi skulle börja kriga emot varandra, skiter väl vi i. Vi hade redan bestämt från början av världen att vi ska göra det här tillsammans. Sen att andra failar med sin diplomati.. gör väl inte mig eller någon annan i TYT ledsna. Inte heller vårt problem att inga gjorde något åt oss i Yawn och Träd innan det var försent. :p

Sen är även v12 en fail värld, vi såg redan från början hur få som började spela på den... en "snabb" värld.. med få spelare.. Fast återigen, Tw.se har tappat medlemmar i en rasande takt i flera år. Och det går inte direkt uppåt, så världar som är stora som tex, v3, det lär inte bli så stora världar på länge, kanske aldrig igen inom tw.se.

Ju fler spelare = Desto fler stammar = Desto mer konflikter = Desto mer krig


Om de ska få världar att bli i ett syfte för att få mer krig med tanke på hur få som spelar så borde de som många andra redan har försökt att förklara för teamet, sänka medlemsantalet för stammarna, möjligen 30 som max.

Jag har valt att betona dem delar av dina inlägg där du faktiskt kan dra igång en diskussion med.

Vi hade inte klagat om vi hade sett ett parti av de större stammarna som faktiskt krigar utan att dra fördel för att kunna ha en jämn match emot den andra (kolla Comon? kriget), ni har aldrig vågat krigat emot en stam utan att kalla in den andres hjälp oavsett läge genom v12, vill du bevisa mig motsatsen så ber jag dig plocka fram bevis för detta.

Att ni väljer en stor merg med hopp om att låsa världen snabbt är för mig ofattbart då man kan välja en värld som är snabb till att kriga och få ut stora mängder adlar istället för att trängas ihop runt brasan för att grilla korv, feg spel kallas det oavsett om du vill höja upp dig själv genom att säga att det var bra dipomati för det var det verkligen inte, varken från dig eller från disturb då jag hade kontakt och brev från båda spelarna.

Vi hoppades på ett krig med det faktum att ett krig är så mycket roligare att följa än att veta att det blir en merg som det var i detta fallet, vi visste om vilka spelare som satt i forna TTT samt vilka som satt i YAWN det var mer en "Shit, black kommer merga som vanligt ... eeeeeeler får vi se han kriga?? nån som vet om black kan kriga??" tyvärr blir det så när man väljer mergningen framför krigen, jag har inte sett dig kriga på någon värld jag varit med / mot dig är jag ledsen, enbart via KÖ konton där du har skött dina inks emot det uruselt och dina adlar har varit enkla att deffa upp.
Kanske är det så att du inte kan kriga, det är det inte alla som kan och använder sig utav pennan istället, vad vet jag? jag antar att du är en spelare som väljer att förena stammar till en stor världs fred istället för att försöka kriga ner en jämnmäktig stam utan att stammen bryts ihop/mergar med första bästa.

än en gång ber jag dig lägga fram bevis på att jag har fel för att kontra mig, ord kommer du inte långt med.

Du skyller på att det var en fail värld redan från början, v12 var en snabb och rolig värld som kom mitt i sommaren och man såg att man kan faktsikt spela här utan att lägga ner 3 år för att kunna vinna den, jag startade upp och hade otroligt kul medans jag spelade, det som gjorde världen fail var mergandet som fanns, hur svårt är det att stanna i en stam med max 20 pers i som man kan lira och ha kul med?

Ni dödade världen och det vet du själv med dig om, världen kommer bli känd som en värld där alla mergade med varandra för att vinna, precis som v10 där du har varit med i mergandet även om du i tidigare v10 twitter försöker skriva om mergning till att ni enbart gick över några få och inte hela stammen, face it.

Fler spelare = fler stammar = fler krig teorin tror jag inte på, en värld kan vara rolig att spela på med max 10 pers i samma stam emot en likvärdig stam där man krigar för att utrotta sitt motstånd, ta speed världarna som e.x eller v9 där dem faktiskt krigade sig till vinnst vilket är ovanligt.

som vi har sagt tidigare så hoppas vi att vi får se dig på en värld där medlems tacket för en stam ligger på 20/30 för att få se dina skills på krigandet utan att hoppa över på en massa konton (som du även har gjort på denna värld).

Tack å hej leverpastej.
 

DeletedUser

Guest
Tycker vi i TYT borde ge alla andra på V12 chansen att verkligen få gnälla på oss här istället för att smutsa ner alla andra trådar !

Eftersom vi i TYT sammarbetar på alla plan med varandra så e de inte konstigt att vi e så överlägsna, bortsett då från mergen !
Räcker att man hojtar till i forumet, - vem hänger med på en offensiv mot ?? Jag hänger på så klart säger flera stycken direkt, o vipps så är den spelaren köttad. De ända roliga vi har i stammen är nu vem som får dagens belöningar ?? Gissa om många har tråkigt o bara väntar på halverade adelspriser o "End game" så vi kan vinna snabbt o få en TW fri sommar ! Dessvärre verkar de som att de kommer dröja me den saken vilket vi inte e särsklit glada för !

Har flera vänner i fiendestammar som e hur trevliga som helst fast de redan vet hur de kommer gå.
Men de försöker hänga kvar så länge de kan med ett leende o kämparglöd till skillnad från många andra.

Vill ge alla mina vänner, både i TYT o i andra stammar en applåd för just deras kämparglöd.

Så passa på nu alla ni "röda prickar".......chansen är er !

Men håll de på de rena planet tack !! :D

All heder till TYT, ni är denna världen värdiga, tyvärr haft semesteruppehåll så väntar med spänning på nästa värld med förhoppningar att bekänna färg:) (kan tyvärr inte gnälla över det självklara)
 

DeletedUser

Guest
här skall det stå en 4 sidors uppsats om saker som personen i fråga redan tagit upp xx ggr senaste året, jag tänkte låta oss slippa slösa 2 minuter och påpeka att detta är en gnäll tråd, alla får gnälla så mycket som dem vill, men snälla bolz, undvik att sitta på forumet och göra läxorna samtidigt, dina uppsatser hamnar här istället för i word dokumentet!.


oerhört kul tråd!
 

DeletedUser

Guest
Herregud, orkar inte ens läsa igenom din wall of text Super Boltz.

Läste en del iaf, och jag kan säga som så att om du är en sån master på att spela TW hoppas jag att du bevisar det någon dag, emot mig. Om du tycker att jag är så usel och inte kan skicka adelståg och inte vet hur man skickar attacker, då är det helt okej, jag klarar mig ändå med alla mina "usla" attacker, och lyckas på något helt omöjligt sätt att plocka de byar som jag är ute efter. Och det i flertalet världar som jag har spelat på. Sen att du inte vet allt om mig, det är okej. v10 och v12 är inte direkt de enda världarna jag har varit och spelat på =)

Hoppa från konto till konto som du kallar det, självklart kan du få kalla det så om du vill det, helt okej för min del också! Men sen har du väl aldrig gjort något sånt? (Tagit över konton om någon slutar, eller om du börjar på en annan värld med redan ett befintligt konto)

Då ska vi se då, om Super Boltz förstår det här:

Mergen mellan DSA och Yawn, sa jag ja till men bestämde inte.
Mergen mellan Yawn och The BH, var jag inte för men gick med på att ett par stycken kom över.
Mergen mellan Yawn och Träd hade jag och Adam suttit och skämtat om redan i början av världen, men inte trodde vi att det skulle bli av.
Det blev det däremot efter att vi hade tagit ut stam efter stam tillsammans.

Jag står fast vid att om det hade funnits några smarta fiender på v12 hade de sett till att göra något emot oss och Träd redan mycket tidigare. Men tyvärr för de blev det aldrig något av. Tycker inte direkt synd om att dessa snubbar som satt som diplomater/ledare inte tänkte så, det är helt och hållet deras problem, men då kanske de lärde sig något från den här världen :)

Det får räcka, nu ska jag lira lite LoL, några funderingar så kan du ju säga till ;D
 

DeletedUser

Guest
Det jag sett och hört från dig är när du har pratat om v10 och v12 som egentligen enbart har varit merg vinster rakt igenom, du kan inte påstå att du är nöjd över ditt krigande på dessa världar, är du det så vet jag inte vilken standard det är på spelarna nu för tiden om man jämför med de tidigare världarna man var med och krigade i.

Jag nämner inte att jag är en master krigare of doom det jag säger är att jag inte har blivit imponerad över ditt krigande och vill gärna se dig kriga en mot en utan att dra in store bror i det hela.

Ang Merg så ska ni inte glömma bort de TNW spelarna som vart utlovad plats i TYT så länge de TNW spelare som inte lirar längre ska bli lämnade, det var yterligare en merg som liknade "The BH" mergen ni gjorde.

Men det är bra, bara 4 mergar på en värld, det var inte illa, blir imponerad över att du höll mergningen på låg nivå den här gången.

Och jag står fast vid att en värld inte beror på antal spelare utan på vilka spelare det finns i världen, dvs inte om ledarna är "smarta" eller inte som du så fint skriver, utan om spelarna på världen vill se mergning eller krig på världen, i detta fallet så ser vi att ni i då tidens TYT hellre såg en merg istället för krigande, oavsett om ni tyckte om kemin, bra sammarbete m.m som ni pratar om så står det kvar att ni hellre mergade er till vinnst istället för att kriga er till vinnst som spelet går ut på.

Vad vi har lärt oss från v12 och v10 för all del är att mergnin dödar världar och gör dem tråkiga, dags att lägga fram en värld med max tak på 20 så vi får se om man kan vinna utan att merga, en sådan värld kan du ta att testa spela på från start blackis så får vi se hur det går.

Håller tummarna för att du klarar dig över 100k, då kan du få 200pp utav mig.
 

DeletedUser

Guest
Haha va snackar du om, "Bra att DU höll mergningarna nere på världen". För guds skull jag var inte ens den som bestämde två utav tre. En var jag med på från början, den mellan oss och Träd, och det var ju helt awesome att den blev så grym som den blev ;)

Sen så menar du att TNW fick en merge med oss? What, the hell? Va har du egentligen för tankar om v12 om du tror att vi gjorde en merge med TNW? Måste verkligen älska hur du spär på men du vet inte någon gräns. Nästan så att jag ska säga, att du hade bara en by på v12 och du kan inte adla, inte ens barbs. Då ligger vi sen på samma nivå över "trashtalk".

Och snälla lilla rara söta du, berätta för mig om v10 så får jag höra vad du vet om mig och vad jag har gjort där, ser fram emot det! :)

Fast jag som startade på v10 utan stam, hamnde i SOC (där vi blev gangbangade) och efter ett tag efter det gick jag över till SHINO, gangbangade utav alla stammar som låg nära. Gick senare med i D-P (en liten snabbis däremellan till SPQR). Vi gick sen ut i krig mot SPQR och även några mindre stammar däremellan. Efter det så gick vi i krig emot MORI och även DINO, NBnP valde att hugga oss i ryggen, vilket innebär att vi var 1 mot 3, ännu ett så kallat gangbang, fast sen hade vi RF som deffade oss, iaf en del tills CbC började och avslutade kriget fram o tbx, var en jäkla karusell där ett tag. Vi valde då att göra en merge med Domdom och även DINO. Då vart det plötsligt vi som inte kunde spela och vi försökte fuska oss till vinsten genom att "gangbanga/merga". Fun! ;)

Var inte omöjligt för NBnP heller att ordna upp kriget om de hade haft diplomati med andra stammar, vilket de dock inte hade. Sen var sommaren här och då valde många från NBnP IRL framför TW, hade valt samma sak om jag varit i samma sits som de var.

En fråga Super Boltz, låt oss säga att 5 spelare från en stam med 40 spelare lämnar och går med i en annan stam, är det då en merge som sker? Ska bli intressant att få höra hur du tycker om det! :)

Och du kan fortfarande få sitta och vara besviken över att vi gjorde en merge, minns den dagen när du skrev på skype och sa att vi alla är idioter och att du endast spelade på världen för att du TRODDE vi skulle kriga mot varandra. Har lite mer heder än så att jag väljer att hugga en god allierad i ryggen för ingenting.

Måste även fråga dig Super Boltz, vilken mer värld än v5 har du lyckats på?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
boltz har lagt till en till förklaring till ordet "merg"

vi kan nu lägga till, enligt hans påstående.

MERG ; en stam bjuder in fåtal spelare från en annan stam, det brukar röra sig om 2-4 st spelare av ca 60 st.


jag som trott i 4 år att det var inbjudningar :confused:
 

DeletedUser

Guest
boltz har lagt till en till förklaring till ordet "merg"

vi kan nu lägga till, enligt hans påstående.

MERG ; en stam bjuder in fåtal spelare från en annan stam, det brukar röra sig om 2-4 st spelare av ca 60 st.


jag som trott i 4 år att det var inbjudningar :confused:

Då trodde lilla du fel :D
 

DeletedUser

Guest
Det jag sett och hört från dig är när du har pratat om v10 och v12 som egentligen enbart har varit merg vinster rakt igenom, du kan inte påstå att du är nöjd över ditt krigande på dessa världar, är du det så vet jag inte vilken standard det är på spelarna nu för tiden om man jämför med de tidigare världarna man var med och krigade i.

Så var V5 också en merge värld :pPpPppPpPPpP (sagt innan)
 

DeletedUser

Guest
Haha va snackar du om, "Bra att DU höll mergningarna nere på världen". För guds skull jag var inte ens den som bestämde två utav tre. En var jag med på från början, den mellan oss och Träd, och det var ju helt awesome att den blev så grym som den blev ;)

Referar till dit tidigare inlägg där du skriver ut att du var med och påverkade mergen genom att godta dem och därmed gillade läget som det var istället för att säga nej och säga att ni kunde kriga till er byarna vilket är för mig ofattbart.

Mergen mellan DSA och Yawn, sa jag ja till men bestämde inte.
Mergen mellan Yawn och The BH, var jag inte för men gick med på att ett par stycken kom över.
Mergen mellan Yawn och Träd

Har du en annan teori så kan du dra den, håll dig till det du har dragit till att börja med.


Sen så menar du att TNW fick en merge med oss? What, the hell? Va har du egentligen för tankar om v12 om du tror att vi gjorde en merge med TNW? Måste verkligen älska hur du spär på men du vet inte någon gräns. Nästan så att jag ska säga, att du hade bara en by på v12 och du kan inte adla, inte ens barbs. Då ligger vi sen på samma nivå över "trashtalk".

Det jag syftade på var att ni tilllovade en merg till TNW för att sedan dra in x antal spelare och låta trash/inaktiva spelare vara utanför stammen som ni sedan kunde adla upp vilket jag ser som en merg med de aktiva spelarna.

dvs, inaktiva spelare som lagt ner/inte har lust för att sim city spela mer får vara utan stam medans aktiva sim city spelare får fortsätta spela, vilket blir en fin fin merg, att du vill förklara att ni endast bjöd in ett fåtal spelare är helt okej, så länge ni tar med att restrerande var inaktiva och hade valt att sluta.
En fråga Super Boltz, låt oss säga att 5 spelare från en stam med 40 spelare lämnar och går med i en annan stam, är det då en merge som sker? Ska bli intressant att få höra hur du tycker om det! :)
Detta beror helt på stam, aktiviteten på världen och tillfälle, det är inte en ståndpunkt som jag kan hålla ut genom hela världens gång.

Vill du diskutera det så vill jag gärna veta hur du ställer dig till din egen fråga som kan hålla genom en hel värld, tack.

Och du kan fortfarande få sitta och vara besviken över att vi gjorde en merge, minns den dagen när du skrev på skype och sa att vi alla är idioter och att du endast spelade på världen för att du TRODDE vi skulle kriga mot varandra. Har lite mer heder än så att jag väljer att hugga en god allierad i ryggen för ingenting.

Du som har loggarna kvar ber jag ta fram detta och det är tiden då ni mergade (då jag förövrigt vart nysatt som diplomat och hade ingen som helst kontakt med dig) så att vi kan få se att du står på fakta i dina uttalande, vilket du inte har gjort hitills, utom när du drog upp din v10 historia som iofs är rätt ointressant i diskussionen i sig.

Det jag kan ha nämt var att jag tyckte det var tråkig väg att försöka stänga en värld istället för att välja att kriga emot stammarna och visa vilken stam som var bäst, nu har ni valt att visa att ni än en gång inte kan sköta ett krig utan kaos i stammen.



Måste även fråga dig Super Boltz, vilken mer värld än v5 har du lyckats på?

Då detta är en irrelevant fråga och enbart tillför att ändra frågeställningen och fokuset ifrån dig och ditt mergande så kommer jag inte att besvara denna fråga då jag inte tror att fokuset ska hamna på .net's världar, där dem för övrigt krigar för att dominera kontinenter.


boltz har lagt till en till förklaring till ordet "merg"

vi kan nu lägga till, enligt hans påstående.

MERG ; en stam bjuder in fåtal spelare från en annan stam, det brukar röra sig om 2-4 st spelare av ca 60 st.


jag som trott i 4 år att det var inbjudningar :confused:

Merg = när en eller fler stammar går ihop till en stam för att slås emot ett gemensamt mål, är det 2 - 4 spelare som går över från en aktiv stam med 60 medlemmar så är detta ingen merg, går dessa 2 - 4 spelare över från en inaktiv stam som sedan försvinner pga inaktivitet/gråeri så är det en merg.

Om ni tycker att jag har fel i denna ståndpunkt så ber jag er att lägga fram er bild på mergningen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Så var V5 också en merge värld :pPpPppPpPPpP (sagt innan)

Ang v5 så kan jag säga att det var en merg värld med krigande i fokus och mergningen skedde till fler krig för att sedan se att krigen avgör världen, vill du rätta mig om v5 så be my guest.
 

DeletedUser

Guest
Referar till dit tidigare inlägg där du skriver ut att du var med och påverkade mergen genom att godta dem och därmed gillade läget som det var istället för att säga nej och säga att ni kunde kriga till er byarna vilket är för mig ofattbart.


Så om jag, vi säger som vanlig medlem skulle tycka att det är okej med en merge så är det jag som bestämmer och gör den? Eller försöker du bara få det att se ut som jag bestämt allt om allt? För du verkar inte kunna ta in att det inte är jag som bestämde de två första, hade inte direkt hjälpt att jag sagt nej, för det var inte jag som bestämde det i slutändan, jag vaknade faktiskt upp med att se att de flesta redan hade gått över till stammen som blev "Yawn" från DSA, jag valde inte heller att ge The BH någon förfrågan om merge genom deffning, som jag har fått förklarat för mig att de fick, jag valde här att säga nej till det ;)

Sen så kan du nog kanske se sen tidigare inlägg att jag även var emot mergen som vissa kallar det med The BH, men ska man gå efter hur du tycker och tänker angående en merge, då har vi nog alla gjort en merge flertalet gånger om på flertalet världar, och även många stammar som inte har gjort en "merge". (alla spelare gick dock fortfarande inte över eftersom jag var emot det)

Men om jag får kontra dig med en fråga nu då, varför gick ni med på en merg mellan er och PaRa och även tog in alla de aktiva kvarvarande Banzai spelare, där har vi två merges om vi nu ska gå efter vad du pratar om nedan. Sen har vi även en till men den var inte du delaktig i. Kunde ni inte spelat som en "Federation" som ni valde från början? Och sen välja att kriga emot varandra om ni hade vunnit mot oss i TYT?

Det jag syftade på var att ni tilllovade en merg till TNW för att sedan dra in x antal spelare och låta trash/inaktiva spelare vara utanför stammen som ni sedan kunde adla upp vilket jag ser som en merg med de aktiva spelarna.

Jag har aldrig till lovat något merg till TNW, så det vet jag inte vart du har fått ifrån, i så fall har någon annan lovat det efter att jag slutade med TW. Däremot fanns det EN spelare som jag hade pratat med om att h*n borde komma över, vilket även vi båda tyckte skulle vara bra. EN spelare. Hur det sen var under den tiden jag inte varit med, det kan jag inte besvara, då jag inte har lagt ner någon större tid på att kolla vad som hänt undertiden jag varit borta. Men jag vet däremot att inte hela TNW gått över, för det hade jag märkt ;)

Sen angående hur många som var aktiva och inaktiva i TNW, har jag inte en aning om, men om jag nu inte har helt fel, (kollar Tw-stats) så var det två spelare som gick över till oss i TYT.

hot4you & Tysonjr.

Rätta mig gärna om jag har fel här, då jag inte spelade under denna period.

Men nog kan du inte sitta och säga att det var enbart de här två spelarna som höll hela TNW uppe? Och när de två lämnade så dog hela stammen... lite pinsamt om det vore så illa.

Detta beror helt på stam, aktiviteten på världen och tillfälle, det är inte en ståndpunkt som jag kan hålla ut genom hela världens gång.

Vill du diskutera det så vill jag gärna veta hur du ställer dig till din egen fråga som kan hålla genom en hel värld, tack.

Varför ska du börja diskutera om andra världar och olika saker och ting, 5 spelare var något jag tog ur luften, för jag tänkte väl att det inte kan vara så illa att du sitter och säger att vi gjorde en merge när det bara var två spelare som gick över från TNW. Pinsamt Super Boltz. Hur försöker du ens få det till en merge?? Då har väl alla stammar på alla världar gjort merge flertalet gånger om, och skitsamma hur aktiv eller inaktiv en stam är. Består en stam av 50 pers och två lämnar för en annan stam kan man inte sitta och kalla det merge. O_O


Du som har loggarna kvar ber jag ta fram detta och det är tiden då ni mergade (då jag förövrigt vart nysatt som diplomat och hade ingen som helst kontakt med dig) så att vi kan få se att du står på fakta i dina uttalande, vilket du inte har gjort hitills, utom när du drog upp din v10 historia som iofs är rätt ointressant i diskussionen i sig.

Det jag kan ha nämt var att jag tyckte det var tråkig väg att försöka stänga en värld istället för att välja att kriga emot stammarna och visa vilken stam som var bäst, nu har ni valt att visa att ni än en gång inte kan sköta ett krig utan kaos i stammen.

Tyvärr har jag nog tagit bort dig från skype för länge sen.

Vad är det för "kaos" du pratar om nu då? Förklara lite mer, du kan väl inte säga att det är kaos och sen är det inge kaos ^^

Merg = när en eller fler stammar går ihop till en stam för att slås emot ett gemensamt mål, är det 2 - 4 spelare som går över från en aktiv stam med 60 medlemmar så är detta ingen merg, går dessa 2 - 4 spelare över från en inaktiv stam som sedan försvinner pga inaktivitet/gråeri så är det en merg.

Om ni tycker att jag har fel i denna ståndpunkt så ber jag er att lägga fram er bild på mergningen.

Vet du hur knäppt de här låter? 2-4 pers lämnar och en hel stam går under. Herregud. I det här fallet 2 personer som lämnade TNW och enligt dig gick hela stammen under pga det. Måste ju säga att det måste vara smickrande för tysonjr och hot4you att få se dig skriva det här, eftersom det antagligen enligt dig var dom som gjorde allt i TNW.
 

DeletedUser

Guest
Så om jag, vi säger som vanlig medlem skulle tycka att det är okej med en merge så är det jag som bestämmer och gör den? Eller försöker du bara få det att se ut som jag bestämt allt om allt? För du verkar inte kunna ta in att det inte är jag som bestämde de två första, hade inte direkt hjälpt att jag sagt nej, för det var inte jag som bestämde det i slutändan, jag vaknade faktiskt upp med att se att de flesta redan hade gått över till stammen som blev "Yawn" från DSA, jag valde inte heller att ge The BH någon förfrågan om merge genom deffning, som jag har fått förklarat för mig att de fick, jag valde här att säga nej till det.

Sen så kan du nog kanske se sen tidigare inlägg att jag även var emot mergen som vissa kallar det med The BH, men ska man gå efter hur du tycker och tänker angående en merge, då har vi nog alla gjort en merge flertalet gånger om på flertalet världar, och även många stammar som inte har gjort en "merge". (alla spelare gick dock fortfarande inte över eftersom jag var emot det)

Jag ser det som om att du tackar ja och vill ha en merg när du säger till ledningen att en merg med en annan stam är ok, hur du ser på saken vet jag inte, vill du påstå att det inte är så så är det upp till dig och dina anhängare.

Att du sa nej till The BH för att sedan ändra dig och säga att somliga får komma in medans dem som inte kan spela/inaktiva får avsluta sina kontot istället för att spela med sina vännerär bra gjort, inte många friska huvuden skulle gjort som du gjorde där, jag är imponerad.

Men om jag får kontra dig med en fråga nu då, varför gick ni med på en merg mellan er och PaRa och även tog in alla de aktiva kvarvarande Banzai spelare, där har vi två merges om vi nu ska gå efter vad du pratar om nedan. Sen har vi även en till men den var inte du delaktig i. Kunde ni inte spelat som en "Federation" som ni valde från början? Och sen välja att kriga emot varandra om ni hade vunnit mot oss i TYT?

Om du läser tidigare i tråden så tar jag upp ang mergen med PaRa och varför den skede, men vill du inte/orkar du inte läsa så mergade vi pga dålig aktivitet i stammarna och hoppades på bättre aktivitet eller sluta som gråa, vi valde en merg.

Sen angående hur många som var aktiva och inaktiva i TNW, har jag inte en aning om, men om jag nu inte har helt fel, (kollar Tw-stats) så var det två spelare som gick över till oss i TYT.

hot4you & Tysonjr.

Rätta mig gärna om jag har fel här, då jag inte spelade under denna period.

Men nog kan du inte sitta och säga att det var enbart de här två spelarna som höll hela TNW uppe? Och när de två lämnade så dog hela stammen... lite pinsamt om det vore så illa.



Jag vågar påstå att dessa två herrar är dem som stått för det mesta som TNW har visat upp, har inte hört eller sett något från övriga TNW spelare som har kunnat göra något.

Under min tid som diplomat så var det enbart Tysonjr som höll TNW uppe, TNW ska tacka Tysonjr över att han orkade med stammen och inte drog tidigare.


Varför ska du börja diskutera om andra världar och olika saker och ting, 5 spelare var något jag tog ur luften, för jag tänkte väl att det inte kan vara så illa att du sitter och säger att vi gjorde en merge när det bara var två spelare som gick över från TNW. Pinsamt Super Boltz. Hur försöker du ens få det till en merge?? Då har väl alla stammar på alla världar gjort merge flertalet gånger om, och skitsamma hur aktiv eller inaktiv en stam är. Består en stam av 50 pers och två lämnar för en annan stam kan man inte sitta och kalla det merge. O_O


Ännu en gång behöver du läsa vad jag har skrivit då du har missat min poäng i det hela, det jag nämner är att det är skillnad på värld, lägge och tillfälle när det kommer till om det är en merg eller inte mellan x antal personer från en stam med 30 pers +, du väljer även att inte besvara min fråga som jag ställde tidigare, jag ber dig att kolla på den och komma med ett bra svar istället för att bädda in all text så att frågan glömsbort.


Tyvärr har jag nog tagit bort dig från skype för länge sen.

Vad är det för "kaos" du pratar om nu då? Förklara lite mer, du kan väl inte säga att det är kaos och sen är det inge kaos ^^




Hahahaha har du tagit bort mig från skype så ska du inte sitta och påstå att jag har skrivit något på skype med dig under den tiden ni mergade, kan du inte stå för dina påståenden så ska du inte dra upp dem och hoppas att du ska få med dig v12 folket på din sida igen, pinsamt.

Ang Kaos i stammen så hade ni problem med att få det att gå runt och det var små uppror inom stammen som ni tystade med diverse medel, ja jag hade kontakter inne i TYT som sa och kopierade forumet, nu kan jag inte ta fram dessa då mitt konto med pm inte finns kvar på världen.

Vet du hur knäppt de här låter? 2-4 pers lämnar och en hel stam går under. Herregud. I det här fallet 2 personer som lämnade TNW och enligt dig gick hela stammen under pga det. Måste ju säga att det måste vara smickrande för tysonjr och hot4you att få se dig skriva det här, eftersom det antagligen enligt dig var dom som gjorde allt i TNW.

Som du nämde tidigare så vill du upplysa dessa spelare och det vill även jag, ja det var dessa två herrar som drog och slet för att TNW skulle kunna gå runt.

Hade det inte varit för dessa så hade TNW varit i rimmen och funderat på pension istället för att hoppas på en allians som sedan pissar på dem.

Dock vet jag inte hur det var efter att jag lämna v12 för annat, men under min tid så höll Trysonjr uppe TNW, även detta tog jag upp i min tidigare text.


Sen kan vi sitta och citera varandra hela dagen om det är så, kom med lite mer som tillför diskussionen än "Ahh men så är det inte, det stämmer inte, det är fel" citeringar.

Det blir svårt att föra en diskussion om man håller på så seru.
 

DeletedUser

Guest
Jag ser det som om att du tackar ja och vill ha en merg när du säger till ledningen att en merg med en annan stam är ok, hur du ser på saken vet jag inte, vill du påstå att det inte är så så är det upp till dig och dina anhängare.

Att du sa nej till The BH för att sedan ändra dig och säga att somliga får komma in medans dem som inte kan spela/inaktiva får avsluta sina kontot istället för att spela med sina vännerär bra gjort, inte många friska huvuden skulle gjort som du gjorde där, jag är imponerad.

Du ser det som att jag tackar ja till det, grattis, nu börjar du iaf se det lite mer realistiskt, denna gången klarade du av att inte skriva iaf i första meningen att det är jag som har gjort och bestämt och förstört världar o,s,v. Gratz! Sen huruvida v12 var förstörd pga mergen mellan oss och Träd, well det kan man diskutera vidare. Var redan en död värld innan mergen blev, dock så blev det faktiskt en värld med lite liv i när mergen blev

Fanns ett "par" stycken som var aktiva i The BH som inte fick gå över. Så ta och lugna ner dig nu. Om du vill veta om det, så fanns även ett par av dessa senare i -s- och stred på er sida av federationen. Fanns flertalet orsaker till att vissa personer inte fick vara med och vissa fick det, däremot behöver inte jag sitta och skriva vad det var för orsaker för dig. Utan det räcker att du kollar upp Tw-stats och sen slänger ett öga på vart alla från The BH tog vägen.

Om du läser tidigare i tråden så tar jag upp ang mergen med PaRa och varför den skede, men vill du inte/orkar du inte läsa så mergade vi pga dålig aktivitet i stammarna och hoppades på bättre aktivitet eller sluta som gråa, vi valde en merg.
Varför delade ni inte alla forum istället då, är väl samma sak? Då får ni forumet gemensamt och kunde prata och diskutera som om ni vore i samma stam. Eller varför inte se till att få in CO till de som är inaktiva eller att de som inte gjorde det de skulle valde att ge kontona till dig eller någon annan i ledningen så ni fick in någon/några som var sugna på att spela.

Jag vågar påstå att dessa två herrar är dem som stått för det mesta som TNW har visat upp, har inte hört eller sett något från övriga TNW spelare som har kunnat göra något.

Under min tid som diplomat så var det enbart Tysonjr som höll TNW uppe, TNW ska tacka Tysonjr över att han orkade med stammen och inte drog tidigare.
Jag som satt och pratade med alla i ledningen hos TNW och även tysonjr kan på en gång säga att hot4you var inte någon av de som drog stammen framåt, inte som ledare iaf, sen om hon satt och puschade på som vanlig medlem, det är inget jag såg/vet om då jag inte hade någon tillgång till forumet, vilket visserligen du hade eftersom du vet om allt det här.

Fast vet du om att hot4you och även tysonjr krigade emot oss först? Eftersom de lämnade TNW för att joina "Federationen". Och efter det så gick de över till oss i TYT. Fråga mig inte varför de blev på det viset, jag var som sagt inte med och spelade under denna perioden. Men dock finns det här att finna på tw-stats.

Så gjorde vi då alltså en merge med Fed för att vi tog in hot4you och tysonjr? Eller var det återigen Fed som gjorde en merge med TNW då de tog de aktivaste spelarna från TNW?

Visst är det jobbigt när saker och ting vänder så här... fast sen väntade jag även med att berätta om det här för att se hur bra koll du har om allt du snackar om..... Och för att det är förbannat roligt när du fortsätter skriva om vår merge med TNW som aldrig skett

Hahahaha har du tagit bort mig från skype så ska du inte sitta och påstå att jag har skrivit något på skype med dig under den tiden ni mergade, kan du inte stå för dina påståenden så ska du inte dra upp dem och hoppas att du ska få med dig v12 folket på din sida igen, pinsamt.

Härmar dig nu Boltz, först läser du det ovan, sen läser du vad du själv skrev under, sen läser du mitt svar, från ditt.

Ang Kaos i stammen så hade ni problem med att få det att gå runt och det var små uppror inom stammen som ni tystade med diverse medel, ja jag hade kontakter inne i TYT som sa och kopierade forumet, nu kan jag inte ta fram dessa då mitt konto med pm inte finns kvar på världen.

Hahahaha, har du inga bevis att lägga fram kan du inte stå för dina påståenden om våra problem i stammen. Och sen hoppas att du ska få med dig folk från v12 emot mig.

Såg det som jag skrev bekant ut?


Sen kan vi sitta och citera varandra hela dagen om det är så, kom med lite mer som tillför diskussionen än "Ahh men så är det inte, det stämmer inte, det är fel" citeringar.

Det blir svårt att föra en diskussion om man håller på så seru.

Läste hela meddelandet som du skrev pö om pö, det sista här är det roligaste av allt, du har ju tamefasen lite humor!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du ser det som att jag tackar ja till det, grattis, nu börjar du iaf se det lite mer realistiskt, denna gången klarade du av att inte skriva iaf i första meningen att det är jag som har gjort och bestämt och förstört världar o,s,v. Gratz! Sen huruvida v12 var förstörd pga mergen mellan oss och Träd, well det kan man diskutera vidare. Var redan en död värld innan mergen blev, dock så blev det faktiskt en värld med lite liv i när mergen blev ;)

Jag har sagt under en längre tid genom mina inlägg (som du uppenbarligen har svårt att läsa och förstå) att du har tackat ja och därmed accepterat en merg, dvs du säger inte nej och visar att du är emot detta genom att lämna stam etc.

Du står för merg och har alltid stått för att merga istället för att ta tag i situationen och krigat istället, vill du få bort merg stämpeln så får du ta tag i dig själv, skaka huvudet, dricka vatten, återvända till tw, logga in och börja sända trupper istället för att merga.

Testa på det så kan du få ett grattis av mig senare.

Ang att mergen satte fart på världen berode mest på att ni har suttit och tryckt på varandra och dunkat varandra i ryggen istället för att dra igång ett krig för att bevisa vilka som sitter på kontonen och visa att ni är krigare och inte träd kramare, detta fick vi inte se på denna värld och lär inte få se igen.

Hade ni haft kontakt med stammar utanför så hade ni sett att det var krig och ståhej utanför er lilla bubbla.


Varför delade ni inte alla forum istället då, är väl samma sak? Då får ni forumet gemensamt och kunde prata och diskutera som om ni vore i samma stam. Eller varför inte se till att få in CO till de som är inaktiva eller att de som inte gjorde det de skulle valde att ge kontona till dig eller någon annan i ledningen så ni fick in någon/några som var sugna på att spela.

Mergen mellan Druids och PaRa skedde pga dålig aktivitet hos båda stammarna, mergen lede till att alla som lagt ner vart kickade och de aktiva fick stanna kvar, resten finns i tidigare tråd om du tar dig tid att läsa och förstå så ser du nog vad som hände under och förre mergen.

Jag som satt och pratade med alla i ledningen hos TNW och även tysonjr kan på en gång säga att hot4you var inte någon av de som drog stammen framåt, inte som ledare iaf, sen om hon satt och puschade på som vanlig medlem, det är inget jag såg/vet om då jag inte hade någon tillgång till forumet, vilket visserligen du hade eftersom du vet om allt det här.

Fast vet du om att hot4you och även tysonjr krigade emot oss först? Eftersom de lämnade TNW för att joina "Federationen". Och efter det så gick de över till oss i TYT. Fråga mig inte varför de blev på det viset, jag var som sagt inte med och spelade under denna perioden. Men dock finns det här att finna på tw-stats.

Du var inte ensam om att sitta och prata med TNW's ledning som för övrigt beståde utav Tysonjr som höll i stammen och såg till att den flött på, som jag skrev i tidigare post (ta dig tid, läs igenom, spektulera och förstå dig på texten istället för att skriva ut vad du tycker och tänker).

Jag ser det som en merg med TNW från både TYT's och stammen som tysonjr hoppade till då det inte fanns mycket kvar utav TNW när dessa två spelare drog.


Så gjorde vi då alltså en merge med Fed för att vi tog in hot4you och tysonjr? Eller var det återigen Fed som gjorde en merge med TNW då de tog de aktivaste spelarna från TNW?

Visst är det jobbigt när saker och ting vänder så här... fast sen väntade jag även med att berätta om det här för att se hur bra koll du har om allt du snackar om..... Och för att det är förbannat roligt när du fortsätter skriva om vår merge med TNW som aldrig skett :D


Jag har haft koll på vart dessa spelare tagit vägen men har inte tyckt att detta har varit tillför diskussionen förräns nu när du börjar dra fram löjlig fakta om enskilda spelare, 2 spelare som drog i TNW som sedan drog till nån av fed's stammar för att sedan ansluta sig till TYT anser jag som en merg mellan TYT och TNW då TNW spelarna inte stannade kvar och krigade en längre tid i fed stammen.

Tredje inlägget jag ber dig att svara på frågan om hur du ser på merg situationen, har du svårt att svara eller inte har ett svar så ber jag dig skriva det istället för att försöka komma undan frågan som berör dig så pass.

Detta beror helt på stam, aktiviteten på världen och tillfälle, det är inte en ståndpunkt som jag kan hålla ut genom hela världens gång.

Vill du diskutera det så vill jag gärna veta hur du ställer dig till din egen fråga som kan hålla genom en hel värld, tack.
 

DeletedUser

Guest
Ang v5 så kan jag säga att det var en merg värld med krigande i fokus och mergningen skedde till fler krig för att sedan se att krigen avgör världen, vill du rätta mig om v5 så be my guest.

Japp, [rs] , KILT , SEAMEN samt VÄV var fyra stammar som genomförde några merges som ledde till krig.

En annan stam däremot har knappt vunnit ett krig (1 vs 1 med lika storlek) utan fick bara pisk och flydde iväg mot rimmen för att sedan rekrytera sig till seger när alla "bra" stammar av olika anledningar la ner (mest inaktivitet som var anledningen) :p.

Eller? :).

Sedan så kan jag för att gå lite On-Topic säga att det är ren och skär underhållning att se på när Balack och Super Boltz skriva långa inlägg om saker och ting som mest bara är skitsnack! :awsm:

Fortsätt med det, TACK.
 

DeletedUser

Guest
Jag har sagt under en längre tid genom mina inlägg (som du uppenbarligen har svårt att läsa och förstå) att du har tackat ja och därmed accepterat en merg, dvs du säger inte nej och visar att du är emot detta genom att lämna stam etc.

Du står för merg och har alltid stått för att merga istället för att ta tag i situationen och krigat istället, vill du få bort merg stämpeln så får du ta tag i dig själv, skaka huvudet, dricka vatten, återvända till tw, logga in och börja sända trupper istället för att merga.

Testa på det så kan du få ett grattis av mig senare.

Om vi nu ska följa hur du tycker och tänker borde du väl ha lämnat Demons på v5 för skit länge sen? Om du inte gillar merge och tycker att man inte ska vara kvar i stammen. Men istället för att jag ska sitta och diskutera om den biten så tror jag nog att även du kanske kan förstå varför man inte ragequittar från en stam som man har vänner i och trivs i.

Ang att mergen satte fart på världen berode mest på att ni har suttit och tryckt på varandra och dunkat varandra i ryggen istället för att dra igång ett krig för att bevisa vilka som sitter på kontonen och visa att ni är krigare och inte träd kramare, detta fick vi inte se på denna värld och lär inte få se igen.
Vilka skulle vi bevisa det emot då, om du fick bestämma ? Fanns inga stammar som kunde möta sig med varken oss i Yawn eller Träd. Och jag anser faktiskt att det är värre att hugga en allians i ryggen som man inte har något otalt med än att fortsätta ha alliansen och kriga tsm tills världen är vunnen. Antingen sida vid sida som två stammar eller genom en merge för att faktiskt alla små stammar ska inse att de måste nog göra något istället för att sitta och vänta och hoppas att de två största stammarna som har haft en allians sen nästan starten på världen ska kriga.

Hade ni haft kontakt med stammar utanför så hade ni sett att det var krig och ståhej utanför er lilla bubbla.
Som jag sa ovan, för att "alla" andra små stammar skulle vakna och inse att de kanske inte ska kriga mot varandra utan med varandra. Kanske ni vaknade upp er ur bubbla först när mergen kom istället, med tanke på att ni antagligen satt och krigade emot varandra dessförinnan. :p

Mergen mellan Druids och PaRa skedde pga dålig aktivitet hos båda stammarna, mergen lede till att alla som lagt ner vart kickade och de aktiva fick stanna kvar, resten finns i tidigare tråd om du tar dig tid att läsa och förstå så ser du nog vad som hände under och förre mergen.
Det besvarade inte frågan som jag tidigare ställde. Kunde ni inte ha delat forum med varandra och sen kickat ut de inaktiva spelarna? Hade väl varit samma sak, eftersom ni/du är såååå emot merge.

Du var inte ensam om att sitta och prata med TNW's ledning som för övrigt beståde utav Tysonjr som höll i stammen och såg till att den flött på, som jag skrev i tidigare post (ta dig tid, läs igenom, spektulera och förstå dig på texten istället för att skriva ut vad du tycker och tänker).
Jag vet att du skrev med tysonjr, har läst rätt många pm mellan dig och flera andra från fed som skrev till/med honom. I TNW's ledning satt det 5 personer, om jag nu inte minns fel. Kan ha varit 4 eller 6 också. Fast sen hade jag dom på skype, där vi satt och diskuterade i en delad chatt. Och även via pm då.

Jag ser det som en merg med TNW från både TYT's och stammen som tysonjr hoppade till då det inte fanns mycket kvar utav TNW när dessa två spelare drog.
Jaha, så nu är det alltså inte längre TNW som vi gjorde en merge med, utan nu är det så att den stammen som Tysonjr och hot4you först hoppade till gjorde en merge, och sen efter att de gick till oss blev det en merge till. Eller menar du att vi gjorde en merge med TNW och även den stammen som tyson och hot4 lämnade till oss för? Typ tre stammar då eller, TNW, STRIBE och även "Vikingarna". Gjorde vi två/tre merge nu eller är du fortfarande inne på att vi enbart gjorde en merge med dessa två spelare som håller upp alla stammar som de spelar för?

Jag har haft koll på vart dessa spelare tagit vägen men har inte tyckt att detta har varit tillför diskussionen förräns nu när du börjar dra fram löjlig fakta om enskilda spelare, 2 spelare som drog i TNW som sedan drog till nån av fed's stammar för att sedan ansluta sig till TYT anser jag som en merg mellan TYT och TNW då TNW spelarna inte stannade kvar och krigade en längre tid i fed stammen.

Är det löjlig fakta för att jag talar om för dig att tyson och hot4 inte lämnade TNW för TYT utan för en fed stam, eller är det bara så att du inte visste om det, och nu inte kan erkänna det? Visste du även om att de krigade emot TYT i cirka 2 månader. Och var det även nu fortfarande så att vi i TYT som tog in hot4 och tysonjr förstörde allt för TNW när de lämnade cirka 2 månader tidigare för en fed stam?

Det är mycket som du redan i tidigare inlägg sagt som inte längre håller i den här diskussionen. Och därav spekulerar jag självklart i att du inte hade någon som helst koll på tysonjr eller hot4, och vad de gjorde i v12 efter att du hade lagt ner världen.

Tredje inlägget jag ber dig att svara på frågan om hur du ser på merg situationen, har du svårt att svara eller inte har ett svar så ber jag dig skriva det istället för att försöka komma undan frågan som berör dig så pass.
Andra gången jag besvarar det men, okej, kan utveckla mitt svar så du förstår mer angående vad jag tycker och tänker om din uppfattning om hur en merge är i den situationen på v12. För det är väl det vi pratar om, inte hur det kan bli på andra världar och .net, eller var det inte något sånt du skrev tidigare att du inte ville besvara en fråga för du inte ville diskutera andra världar.

Jag tycker att du har en väldigt konstig uppfattning om merge, fast kanske det är för att du inte kan släppa att du faktiskt har helt fel angående tysonjr och hot4you? För inte hade du väl skrivit som du har gjort om du visste om det som jag skrev ovan. Vore ju ännu mer pinsamt om du hade all fakta om det och allt klart för dig, och ändå inleder du med att vi gjorde en merge med TNW när inte ens tysonjr och hot4you lämnade TNW för oss i TYT. När de lämnade för att gå med oss i TYT lämnade de en stam som heter V:F:N - Vikingarna Från Norr. De var även på fed's sida i cirka två månader, en annan stam som de hann vara med däremellan var STRIBE. De krigade även längre än vad många andra krigade på Fed's sida emot oss. Kort tid, hade väl varit en vecka eller två. Så med andra ord, vi i TYT tog inte in några spelare direkt från TNW, utan hot4you och även tysonjr gick över från V:F:N. Därav så anser jag att det är extra roligt att du säger att vi tog över dessa två spelare och sen blev hela TNW inaktiva och de kunde inte göra något.

Fast ärligt talat hade jag inte köpt ditt snack om att vi har gjort en merge med TNW eller någon annan stam för att vi tagit in två spelare. Fast snart kommer du väl påstå att jag har gjort en merge genom att adla byar eller något, om du forsätter på det här viset, haha.

Sedan så kan jag för att gå lite On-Topic säga att det är ren och skär underhållning att se på när Balack och Super Boltz skriva långa inlägg om saker och ting som mest bara är skitsnack! :awsm:

Fortsätt med det, TACK.
Håller faktiskt med dig, det är underhållande som fan, även för mig, fortsätter mer än gärna, tycker det blir mer och mer komiskt för varje inlägg :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om vi nu ska följa hur du tycker och tänker borde du väl ha lämnat Demons på v5 för skit länge sen? Om du inte gillar merge och tycker att man inte ska vara kvar i stammen. Men istället för att jag ska sitta och diskutera om den biten så tror jag nog att även du kanske kan förstå varför man inte ragequittar från en stam som man har vänner i och trivs i.

Det finns flera faktorer till att man stannar inom en stam och desto fler faktorer i hur man säger nej och stoppar en merg, använd pennan om du har svårt att skrika på skärmen om du var/är emot mergning mellan stammarna som varit på v12.
Vill du dra in andra världar och min historik istället för att ta det på v12 som vi egentligen ska prata om så är det fine for me.

Måste erkänna att du är otroligt bra på att försvara dig själv och din stam, din svaghet ligger i att du inte inser när du ska sluta eller när du har tappat uppfattningen och tvingas dra diskussionen åt annant håll för att kunna fortsätta vilket är lite tråkigt.

Vilka skulle vi bevisa det emot då, om du fick bestämma ? Fanns inga stammar som kunde möta sig med varken oss i Yawn eller Träd. Och jag anser faktiskt att det är värre att hugga en allians i ryggen som man inte har något otalt med än att fortsätta ha alliansen och kriga tsm tills världen är vunnen. Antingen sida vid sida som två stammar eller genom en merge för att faktiskt alla små stammar ska inse att de måste nog göra något istället för att sitta och vänta och hoppas att de två största stammarna som har haft en allians sen nästan starten på världen ska kriga.

Gogo krig mot stammar 1 vs 1, testa på det, bara för att man har en allians med en annna stam så behöver man inte dra in dem i varenda fight i kriget som ni har gjort på v12, sökte ni motstånd? ta då ett krig mot en hyfsad stam (Comeon?) utan att dra in storebror.

Själv ser jag hellre ett världskrig för att se vilken av stammarna som är mäktigast och kan kriga bäst istället för en merg, jag har haft allianser tidigare i min historia som vi har hoppat på och krigat emot då vi ville se vilken stam som står kvar.
 

DeletedUser

Guest
Tråkig du är Super Boltz, ska du ha svar från mig på det du skrev ovan får du allt se till att besvara allt det andra som du struntade i.

Annars ser iaf jag den här diskussionen som över.
 
Topp