Genvägar i webbläsaren

DeletedUser

Guest
Tjena.


Vill bara få detta helt klart för mig. Genom genvägar i webbläsaren (i mitt fall Opera) så finns det mycket som förenklar spelandet rejält när du har ett större konto. Så min första fråga: är genvägar i webbläsaren öht olagligt på svenska servrar?
Är scripts styrt från webbläsaren olagligt?

Om nej, så kan jag ta upp exempel på hur jag använder mig av mass-fakes på .net. Och vill sedan att någon förtydligar för mig om detta är lagligt på .se.
Jag tabbar upp massa flikar på ett enkelt sätt för alla eller större delen av mina byar. (detta vet jag måste vara lagligt på alla TW servrar) Efter detta har jag gjort en tangent som genväg i opera. (som innehåller ett fakescript) Jag trycker på denna tagnent som fyller i korrdinater från fakescriptet, precis som vanligt, samtidigt som jag hoppar mellan flik till flik.
Är detta lagligt?

Om ja, kommer jag att ta upp nästa steg. Men jag har fått för mig att mycket bryter mot reglerna här på .se, som t.ex. scripts styrt från webbläsaren? Så jag gissar på att detta är olagligt?
Genvägar i webbläsaren är jag desto mer osäker på, det kanske är lagligt här?

Vänligen klargör detta för mig, någon!


EDIT: Efter att ha tänkt igenom så är ju T-train lagligt på .se, vilket innebär att genvägar i webbläsaren är lagligt. Då blir min fråga alltså om script (t.ex ett fake script) som genväg i webbläsaren är lagligt?


// TLS
 
Senast redigerad av en moderator:

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Hej,

Jag inser att detta är ett väldigt sent svar, men eftersom ingen svarat och jag såg att du fortfarande var aktiv på forumet så får du det nu.

Det är tillåtet att använda sig av flera flikar, men det är inte tillåtet att använda sig av skript utanför snabbmenyn.

Bifogar även en del av reglerna här ang just detta.


Tribal Wars får endast spelas med en normal webbläsare. Botar, webbläsar add-ons och andra applikationer som automatiserar spelaraktiviteten är förbjudet. Alla Greasemonkey skript är förbjudna.

Spelare som använder premium får använda sig av de lagliga javaskripten i sin snabbmeny. Dessa skript hjälper spelaren att till exempel fylla i formulär (som vid trupp rekryteringen). Det är dock förbjudet om skripten utför mer än en handling per klick. De får heller inte interagera med Kontohanteraren och dess funktioner på något sätt.

Om du inte är säker på om skriptet är tillåtet ska du alltid fråga någon från Tribal Wars teamet. Vi försöker att alltid hålla denna tråd uppdaterad med alla tillåtna skript. Finns inte skriptet här måste du fråga i skriptforumet om det är godkänt innan du använder det.

Vi tillåter verktyg för att samla världsdata max en gång per timme.

Exempel:
Det är tillåtet att använda verktygen på http://se.twstats.com så länge de inte interagerar med spelet på något sätt.
Alla skript i denna tråd är godkända och tillåtna att användas.
Det är förbjudet att använda verktyg som skickar enheter automatiskt utan att man som spelare behöver lägga ner någon ansträngning.
Det är förbjudet att använda skript som skapar genvägar i navigationen eller simulerar snabbmenyn som finns för premium.
Det är förbjudet att använda alla slag av skript som kan utföra fler än ett kommando per klick.
Det är förbjudet att skapa, erbjuda eller använda något verktyg som skickar information från ditt konto till andra konto om anfall, eller andra händelser som kan ske.
Det är förbjudet att skapa, erbjuda eller använda något verktyg som lägger till information automatiskt på kartan eller andra delar av spelet.

Vänligen
XouZ
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Hej!

Missade att någon svarade på detta och jag får tacka för svaret.

Jag uppfattar det att det är detta du hänvisar till när du säger att det inte är lagligt:
"Det är förbjudet att använda skript som skapar genvägar i navigationen eller simulerar snabbmenyn som finns för premium"?

Hur skiljer sig detta ifrån T-train då? Min metod är ju inte mer krånglig än den, skillnaden är att jag har lagt in fake scriptet i webbläsaren istället. Så den stimulerar ju inte snabbmenyn mer än vad T-train metoden gör. Vad jag vill göra är ju just att länka ett kommando till en viss tangent - alltså istället för att klicka på scriptet i snabbmenyn trycker jag på t.ex. tangent "F". Varför jag lägger scriptet i webbläsaren är för att just kunna länka scriptet till tangent F. Mig veterligen kan man inte länka script i snabbmenyn till tangenter?
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
"Tribal Wars får endast spelas med en normal webbläsare. Botar, webbläsar add-ons och andra applikationer som automatiserar spelaraktiviteten är förbjudet. Alla Greasemonkey skript är förbjudna."

Du får använda dig av flikar, men du måste använda snabbmenyn för att köra skripten, genvägar utanför eller separata skript som körs är inte tillåtet som skrivit i reglerna.
 
Topp