"generalen" borde kunna bli en befogenhet i stammen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kan man inte ordna så att den som utnämns till "general" (ansvarig för sammordningen av försvar och attacker) i stammen kan ha möjlighet att se nån typ översikt i vad för trupper som finns inom stammen kanske i vilken by de bor också.
Eller är risken för stor att folk skulle falla för frestelsen o skvallra för andra som inte behöver infon för stammens bästa utan bara för sitt eget bästa o kanske stammens sämsta så att säga.
De förkommer ju trots allt spioneri på vissa håll.
 

sony?

New Member
Reaktionspoäng
0
Låter som en bar idé!:D
Så svårt att få alla i enns stam att berätta vad dom har i trupper
när man planerar någon attack.:(
Men då gäller det att man litar på dom personer som får den möjlighteten.
Men det skulle inte vara så kul óm någon kunnde snoka bland ens trupper utan för varning.
Så kanske inte är så bra idé endå?
 

DeletedUser

Guest
Det skulle nog inte funka i längden.
Vissa är skeptiska mot att visa sina trupper, eller kanske skämms för den lilla styrkavdom har. Sen förekommer det faktiskt spioneri. Fördelen är i och för sig väldigt bra! Många är tröga när det gäller redovisningen.
 

DeletedUser

Guest
men man ger ju inte genralposten till vem som helst.
Det finns ju oftast bara 1 eller 2 hertigar, några få baroner, och sedan har man ju bara 1 general. och en hertig spionerar ju inte på sin egna stam, och baronerna brukar ju vara lojala, för sånt ger man inte till vem som helst. likadant med generalposten.

och om man skäms för sin lilla styrka? då får man väl ta och bygga upp den. och man får ju se tilla att Generalen är vettig och inte hånar folk för lite trupper. men ahr man för få så får man ju bara se till att man bygger upp dom.
 

DeletedUser

Guest
Detta kan underlätta för mindre stammar där ledningen har ett stort kontrollbehov (been there, done that) men det är helt onödigt. Om spelare inte gör som dom blir beordrade så hör dom inte hemma i stammen av den enkla anledningen att dom antagligen inte kommer lyda order i framtiden heller.
 

DeletedUser

Guest
Men nu är det ju så här att det inte alltid är så lätt att kolla till den/de spelare ifall de ljuger, ska ledningen i stammen måste speja varenda en i stammen bara för att se så att ingen sitter å ljuger?

Jag är för iden!
Iaf något liknande så att det blir en överblick på spelarna i stammens trupper.
 

DeletedUser

Guest
Du kan lite på en del av stamen men inte hela därför lägger jag aldrig fram mina trupper såvia jag inte litar till 100% på ledaren. Ni skall veta hur många ledare som spionerar åt andra stamar och ge information mellan gränser mm. Detta händer offtare än vad ni kan tro. Nu tänker vissa ledare sånt gör jag aldrig. men utan att tänka på det och när man pratar med vänner så kan ett och annat komma ut.
 

DeletedUser

Guest
Ytterliggare en anledning att inte ha en sån här funktion mao.
 

DeletedUser

Guest
hahahahahaha ja... kronans är den enda som gett en sund kommentar..
kan säga att när jag blir uttråkad och behöver muntra upp mig själv så går jag in på en värld jag inte redan spelare på, skapar ett acc, pratar mig till att få en priviligerad position i en stam som jag sedan upplöser.. detta upprepar jag tills jag är glad igen..

haha många av er tänker nu att det måste vara omöjligt, ingen är så dum. men jag måste meddela att jag har upplöst grymt många stammar genom åren :)
så hade jag dessutom fått grattis info angående trupper..... ja den borde vem som helst kunna lista ut :D
 

DeletedUser

Guest
hahahahahaha ja... kronans är den enda som gett en sund kommentar..
kan säga att när jag blir uttråkad och behöver muntra upp mig själv så går jag in på en värld jag inte redan spelare på, skapar ett acc, pratar mig till att få en priviligerad position i en stam som jag sedan upplöser.. detta upprepar jag tills jag är glad igen..

haha många av er tänker nu att det måste vara omöjligt, ingen är så dum. men jag måste meddela att jag har upplöst grymt många stammar genom åren :)
så hade jag dessutom fått grattis info angående trupper..... ja den borde vem som helst kunna lista ut :D

Min lilla stjärtgosse, var visst tur att man inte gav dig baron i Ninjas då ;D
 

DeletedUser

Guest
äsch där hade jag inte gjort ngt sånt, hade juh trots allt er där :p

men wallin jag rekommenderar att du testar det, faktiskt rätt roligt :D
 

DeletedUser

Guest
hahahahahaha ja... kronans är den enda som gett en sund kommentar..
kan säga att när jag blir uttråkad och behöver muntra upp mig själv så går jag in på en värld jag inte redan spelare på, skapar ett acc, pratar mig till att få en priviligerad position i en stam som jag sedan upplöser.. detta upprepar jag tills jag är glad igen..

haha många av er tänker nu att det måste vara omöjligt, ingen är så dum. men jag måste meddela att jag har upplöst grymt många stammar genom åren :)
så hade jag dessutom fått grattis info angående trupper..... ja den borde vem som helst kunna lista ut :D

Hahha gjort samma sak ett par gånger ^^

Ganska elakt, men vafan:D
 

DeletedUser

Guest
Skulle denna funktion finnas tror jag de hade funnits många stammlösa spelare...Med tanke på att alla inte bara vill gå med i en stamm så att någon utomstående kan se allt man har för att sedan internadla dig.

De hade varigt mycket tvekan så att säga. Föräderi hade även förekommigt om ni frågar mig.
 

DeletedUser

Guest
Annars kan man ju köra obligatorisk KÖ. Bra sätt att kolla folks trupper, byggnader och det ökar chanserna att upptäcka spioner.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp