inavlad gås
New Member
- Reaktionspoäng
- 0
Tjena! Blir min första post på forumet med detta accountet! Aja, till saken. Har tidigare spelat på andra världar utan milis och detta blir min andra värld med det. Tycker konceptet är bra bortsett från vissa saker som kan förändras.
Milis
Enhet: Samma styrka som spjutmän bortsett från att de är immobila och endast fungerar som försvar.
Fördelar:
Stationerad i 6h
Aktivt fram till 3 byar och ger 40 milis/farmnivå fram till nivå 15
Nackdelar:
Sänker produktionen med 50% fram tills milisen dras tillbaka.
Enligt mig är detta väldigt starkt, framförallt early game då motståndaren som anfaller kommer få stora förluster jämfört med hur mycket försvararen förlorar. För offensiva spelare blir det också svårare att farma en spelare kontinuerligt då milisen gör att det oftast inte är värt att attackera en spelaren då han kommer göra så att antalet resurser som är farmbara blir färre samtidigt som anfallaren förlorar trupper på attacken.
Mitt förslag är därför ge milisen en cooldown, hur länge den bör vara tycker jag vi kan diskutera om mitt förslag ens är intressant.
Nu undrar säker några varför cooldown på milisen är enligt mig en bra tanke, jo det ska jag förklara;
Möjligheten till att fejka och lura motståndaren att sätta upp milisen för att sedan vänta ut den tillkommer. Också valet när man som attackerad spelare att tillkalla milisen kräver mer än att inte bara trycka på en knapp.
På detta sättet kommer milisen fortfarande vara fullt användbar men kräva lite mer skicklighet att använda. Att spela offensivt kommer inte utklassa de som spelar defensivt utan det kommer snarare kräva mer "mindgaming" från båda sidor.
Välkomnar andra tankar och är det något jag har missat angående milisen är det bara att kommentera!
Hälsningar
Inavlad Gås
Milis
Enhet: Samma styrka som spjutmän bortsett från att de är immobila och endast fungerar som försvar.
Fördelar:
Stationerad i 6h
Aktivt fram till 3 byar och ger 40 milis/farmnivå fram till nivå 15
Nackdelar:
Sänker produktionen med 50% fram tills milisen dras tillbaka.
Enligt mig är detta väldigt starkt, framförallt early game då motståndaren som anfaller kommer få stora förluster jämfört med hur mycket försvararen förlorar. För offensiva spelare blir det också svårare att farma en spelare kontinuerligt då milisen gör att det oftast inte är värt att attackera en spelaren då han kommer göra så att antalet resurser som är farmbara blir färre samtidigt som anfallaren förlorar trupper på attacken.
Mitt förslag är därför ge milisen en cooldown, hur länge den bör vara tycker jag vi kan diskutera om mitt förslag ens är intressant.
Nu undrar säker några varför cooldown på milisen är enligt mig en bra tanke, jo det ska jag förklara;
Möjligheten till att fejka och lura motståndaren att sätta upp milisen för att sedan vänta ut den tillkommer. Också valet när man som attackerad spelare att tillkalla milisen kräver mer än att inte bara trycka på en knapp.
På detta sättet kommer milisen fortfarande vara fullt användbar men kräva lite mer skicklighet att använda. Att spela offensivt kommer inte utklassa de som spelar defensivt utan det kommer snarare kräva mer "mindgaming" från båda sidor.
Välkomnar andra tankar och är det något jag har missat angående milisen är det bara att kommentera!
Hälsningar
Inavlad Gås