Ge milisen cooldown

inavlad gås

New Member
Reaktionspoäng
0
Tjena! Blir min första post på forumet med detta accountet! Aja, till saken. Har tidigare spelat på andra världar utan milis och detta blir min andra värld med det. Tycker konceptet är bra bortsett från vissa saker som kan förändras.

Milis
Enhet: Samma styrka som spjutmän bortsett från att de är immobila och endast fungerar som försvar.

Fördelar:
Stationerad i 6h
Aktivt fram till 3 byar och ger 40 milis/farmnivå fram till nivå 15

Nackdelar:
Sänker produktionen med 50% fram tills milisen dras tillbaka.

Enligt mig är detta väldigt starkt, framförallt early game då motståndaren som anfaller kommer få stora förluster jämfört med hur mycket försvararen förlorar. För offensiva spelare blir det också svårare att farma en spelare kontinuerligt då milisen gör att det oftast inte är värt att attackera en spelaren då han kommer göra så att antalet resurser som är farmbara blir färre samtidigt som anfallaren förlorar trupper på attacken.

Mitt förslag är därför ge milisen en cooldown, hur länge den bör vara tycker jag vi kan diskutera om mitt förslag ens är intressant.

Nu undrar säker några varför cooldown på milisen är enligt mig en bra tanke, jo det ska jag förklara;
Möjligheten till att fejka och lura motståndaren att sätta upp milisen för att sedan vänta ut den tillkommer. Också valet när man som attackerad spelare att tillkalla milisen kräver mer än att inte bara trycka på en knapp.

På detta sättet kommer milisen fortfarande vara fullt användbar men kräva lite mer skicklighet att använda. Att spela offensivt kommer inte utklassa de som spelar defensivt utan det kommer snarare kräva mer "mindgaming" från båda sidor.


Välkomnar andra tankar och är det något jag har missat angående milisen är det bara att kommentera! :)

Hälsningar
Inavlad Gås
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Milisen är till för att stoppa anfall mot spelare i early, innogames ville att fler skulle nå till adlar.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jo, det förstår jag. Samtidigt tycker jag det blir för noobvänligt och att det bör finnas någon sorts counterplay mot det.

De finns ju katapulter.

Själva grejen är ju att låta fler spelare nå över 1k, och om du ska ta bort de enda skydd de har så kan de väl lika bra ta bort milisen.
 

DeletedUser

Guest
Finns flera sätt att komma förbi milisen. Enklaste är att anfalla när någon sover!

Milisen är ju som sagt ett sätt att hjälpa folk att försvara sig i början, vilket gör det lättare för folk utan eller med mindre erfarenhet att nå längre och se tjusningen i spelet.

Att höja den ifrån 20/farm nivå till 40 har gjort milisen näst in till op i början, men det är kul med en liten tvist ^^
 
Topp