garga1 - Muren

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Solen steker och fåglarna kvittrar. Vår V7 reporter Mirano är ute på ett uppdrag, han ska smyga sig in i fiendeland för att försöka få en intervju med motståndsrörelsen.

Han får resa långt och länge innan han närmar sig fiendeland. Plötsligt känner han en skarp odör. Det luktar något fruktansvärt, han vet då att han har kommit rätt. Han rider upp för en skarp kulle, när han nåt toppen får han syn på en stor borg. Runt denna borg ligger döda krigare precis överallt. Han har nåt sitt mål, han är framme hos garga1.

Han rider fram mot borgen, nu gäller det att vara modig tänker han för sig själv. Hästen stannar tvärt framför borgen, högst uppe på muren står en liten man. Mirano ropar åt mannen på muren.


- Jag har rest lång väg över land och rike! Jag är här för att intervjua garga1!

Mannen försvinner kvickt bakom muren. Mirano sitter kvar på hästen som är omringad av dom döda krigarna. Han hör sedan hur porten öppnas med ett dunst. Ut kliver samma man som tidigare ståt på muren.

- Jasså du är här för en intervju?

- Ja låt gå då, men inget fuffens!
Ropar mannen

Mirano kliver av sin häst och vandrar fram till mannen.


- Är det du som är garga1?

- Det stämmer.




När började du med TW?

Detta är min första runda på TW, började på ett annat konto, men hamnade direkt bredvid metaldazer vilket var lite tufft, sen åkte jag bort i en vecka och då var jag körd.
Tog sen över detta kontot och har kört här sedan dess.

Är du aktiv på några andra världar?

Spelar just nu på v.11 med samma nick.

Hur kommer det sig att du började spela?

En polare drog in mig i TW träsket...

Vad är din nuvarande stam och vad har du för roll i den?

Är stolt medlem av Mox-T. Har haft en ganska tillbakadragen roll i denna stammen, fungerar väll lite som rådgivare och attackgalning haha

Vad har du spelat i för stammar tidigare?

Jag var först med i *SVEA* där jag fick ta över en ledningsroll, trots att jag knappt visste hur TW funkade :) Gick väll sådär kan man säga hehe

Sen kommer jag knappt ihåg vad vi hette, typ Menace to society eller hur det nu var. Sen Merga vi till denna.

Vad är det mest minnesvärda kriget du varit med om?

Kriget mot wombat var klart roligast, då jag som vanligt låg i fronten och var under konstant bombardemang. Nuvarande kriget är tyvärr ingen höjdare då vi är totalt underlägsna i antal spelare och antal byar.
Jag kämpar ändå in i det sista hehe

Ja vad man kan tyda från din OBF så verkar du ju ha fått endel motstånd. Hur känns det att leda OBF ranken?

På något sätt så har jag i varje krig hamnat i fronten och blivit den som motståndarna fokuserar sina attacker på. Finns säkert många anledningar till detta, mest pga hur jag adlat mina byar, men även pga min spelstil där jag ger allt.

Att leda OBT blev så klart ett litet mål på slutet när jag märkte att jag närmar mig hehe. Men jag hade aldrig nått dit utan mina stammisar som hjälp till att offra deff till många av mina utsatta byar. Sen har jag ett litet kluster av byar mitt i fi land vilket inte uppskattas av fiv :) Där har jag väggat hundratals offbyar.

Hur många incs har du haft mot dig som mest?

Jag har sen detta kriget börjat legat konstant mellan 3k och 5k inc. Toppen var på 5807 tror jag. Detta har väll gjort att jag tillslut inte klarade av att deffa rätt osv.

Sen är det ganska sorgligt att så många spelare inte skickat en attack på mig under den del av kriget när jag klarade göra ordentligt motstånd. Men när de märker att byarna blir enkla att adla så kommer de smygande som fega råttor.
Är väll den enkla vägen att låta andra göra det tuffa jobbet och ta stryk meddans man själv bygger trupp...

Ni har ju fått smeknamnet "kycklingarna" i detta kriget. Vad tycker du själv om ert smeknamn?

Tja, alltid kul att man blir kallad kyckling av en stam som inte kan föra ett krig på lika villkor. Då kan man ju undra vem som är en kyckling haha

Vet faktiskt inte var det namnet kommer ifrån? Vi kanske låter som en kyckling? Mox-T...

Enligt statistiken så går det inte så bra för er i kriget, vad ska ni göra för att vända på de?

Ja du, vad ska man svara på det? Kan man vända på ett krig där motståndarna är mer än dubbelt så många aktiva spelare, säkert 3 gånger så många byar och poäng och detta till trots, så har de haft ytterligare stammar som hjälper dem med deffning, tex Core.

Så någon vändning kan jag nog inte se hehe Men vi kommer ialla fall avsluta snyggt hoppas jag.

Vad gör dig till en bra spelare?

Jag är envis som satan, en riktig ettermyra som aldrig ger mig. Ser jag att en by adlas så skickar jag allt jag har för att ta tillbaka den. Behöver en by deff, letar jag i varända vrå efter trupper. Sen brukar jag vara riktigt bra på att snipa adel :)

Är du en offensiv eller en deffensiv spelare?

Både och skulle jag säga, men sista delen av kriget har jag fått lägga alla krut på att deffa tyvärr, då mina offbyar varit under konstant bombardemang.

Din sämsta egenskap?

Jag är tyvärr ruskigt lat vad gäller att skicka fakes och tima attacker .(

Vad gör TW roligt?

Gemenskapen i stammen, att snipa adel och att göra livet surt för våra motståndare. Tex att direkt adla tillbaka byar som fi planerat länge på att adla.

Finns det någon särkild spelare du ser upp till och varför?

Mina stammisar helt klart, som inte gett upp detta kriget trots att vi var totalt underlägsna. Spelare som ger allt och inte sviker sin stam, som skickar assist trots att man själv är i knipa.
Tycker vi klart har visat att vi är riktigt grymma krigare som inte lägger sig ner trots en övermäktig fiende.

På motståndarsidan så har sture bärsärk visat sig väldigt skillad och är en spelare som krigat från första stund.



De båda mannen hör sedan hur attacktrummorna dunkar och en arme som marscherar fram.

- Nej nu får du nog bege dig. Det är en ny anfallsvåg påväg.
Säger garga1

Mirano kliver upp på sin häst och beger sig iväg. Medans han rider där ifrån hör han ljudet av attackstyrkor som vrålar när de rusar mot borgen.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp