Gamla v3 krigare

DeletedUser

Guest
Då forumet verkar rätt dött så tänkte jag starta en tråd för de gamla krigare som varit på v3 förut och höra lite med er som ännu läser detta forum, vad ni sysslar med nu.

Själv la jag allt spelande på hyllan för en månad sen efter en ganska hopplös runda på v12. Tänkte ta en riktigt lång semester från TW och eventuellt dra igång på .net i höst. Tycker faktiskt .se spelat ut sin roll, när de flesta världar som startas bli söndermergade eller är så små att det känns hopplöst att ens börja spela.

Med facit i handen så är v3 den absolut bästa världen på .se. Otroligt skillade spelare som vet hur det är att kriga. Så av med hatten för er som spela kvar, njut så länge det varar.

Men nu över till huvudfrågan. Vad gör nu gamla värld3 uvar som slutat?
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Nej men halloj Spider!

Grymt trevligt initiativ till tråd, det kan bli rätt intressant att höra vad gamla med- och motspelare sysslar med nuförtiden :) Själv njuter jag utav livet just nu och slöspelar lite här och var. Sedan får jag nog bara skriva under på raden nedan, som Spider så fint uttryckte det.

Med facit i handen så är v3 den absolut bästa världen på .se.

Världen där ens .se karriär startade, världen som man fick lära sig kriga ordentligt i. Världen man fick knyta sina första kontakter på .se i, världen där man hade slutat sin karriär om det inte varit för allt fegspel som skett emot slutet.

//Miffo123, Efra
 

DeletedUser

Guest
Finns det några gamla goa spelare kvar här på SCAN, X3M tiden?
 

hemsk

Member
Reaktionspoäng
1
Kul att höra av Spiderweb!

Hade nästan hoppats på att du skulle komma tillbaka och hjälpt mig läxa upp de klentrogna i v3. Jaja jag får göra vad jag kan själv :)

Hoppas på att få se många gooa gubbar komma och hälsa på i denna tråd. Tänker mig att jag ska få se ikoner som Anduran, Odelerius, Jigsaw mf posta trådar om vad dom pysslar med nuförtiden.


Tillvidare får jag bara hålla med om att detta helt klart är den välden som innehåller mest skillade nuubs av alla väldar på .se och jag kommer vara kvar ett bra tag till för att se till att allt går som det ska.


MVH Hemsk
 

DeletedUser

Guest
Måste väl räknas till en "gammal" v3 spelare ;)

La av för 2 dagar sedan, har på dom 2 dagarna faktiskt sett att det finns en värld utanför tw också :) Tyvärr får man inte gå och farma hos grannarna men...

Som förgående säger så är v3 (och kommer alltid vara) den värld med högst klass hos spelarna. Ingen värld kan matcha v3s spelare overall tror jag, majoriteten är dessutom väldigt trevliga :) Därför kanske man kan säga att det faktiskt har varit värt att slänga bort sitt liv sen starten (av v3)^_^

Edit, TGOW nickade du Miffo?! Om du gjorde det så måste jag se över mina små kontakter på v3 som har gett mig helt annan information.
 

DeletedUser

Guest
Den här tråden riktar sig väl inte direkt till mig, då jag fortfarande spelar kvar på v3, men jag måste hålla med om den höga klassen som världen hållit sen start.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Miffot spelade i stammen FISK (under Anette) men gick sen över (mergade) in i WCW (under Myrakatten och Boman). Efter ett framgångsrikt men hårt krigande mot "kissekatterna", så la han ner och hans byar försvann från kartan. På grund av sitt mogna och skillade spelande och uppträdande så blev han erbjuden en plats hos sina forna vänner/fiender och tog över ett konto hos oss.

ST2 hade en liten period av fred och internadling i fjol våras och då startade han en stam på V12 som döptes till TRÄD, som sen mergade med YAWN och bildade dagens TYT.

Så miffot har många ansikten, och jag kan styrka dem;)

För övrigt så håller jag med dig Spider, denna världen är den "bästa" så här länge.
 
Senast ändrad:

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Miffot spelade i stammen FISK (under Anette) men gick sen över (mergade) in i WCW (under Myrakatten och Boman). Efter ett framgångsrikt men hårt krigande mot "kissekatterna", så la han ner och hans byar försvann från kartan. På grund av sitt mogna och skillade spelande och uppträdande så blev han erbjuden en plats hos sina forna vänner/fiender och tog över ett konto hos oss.

ST2 hade en liten period av fred och internadling i fjol våras och då startade han en stam på V12 som döptes till TRÄD, som sen mergade med YAWN och bildade dagens TYT.

Så miffot har många ansikten, och jag kan styrka dem;)

Punkt 1, jag dementerar starkt att jag någonsin spelat på kontot Anette. Jag har spelat 2 konton under min tid i värld 3. Miffo123 i UF-HmG och WCW-sfären, sedan stämmer det att jag efter jag la ner i oktober 2009 tog över ett konto i -ST2- och spelade sedan som Efra under tiden hos er tigrar, där jag hjälpte er att slakta vissa utav mina forna stridskompisar. Att höra sin egen berättelse skrivas utav andra spelare och dessutom finna stora fel i dem är alltid lika roligt, men jag hoppas att jag i och med detta inlägg förtydligat läget kring MIN historia på värld 3. Det finns massor av andra saker jag skulle kunna nämna i denna tråd, men det överlämnar jag till ett senare skede.

Sedan stämmer det att jag började spela i v12 medans vi tigrar laddade upp inför den stora smällen emot DVH och GoW-familjen. Då under namnet TheGodOfWar, ledare för en utav två toppstammar som idag är med och vinner värld 12, men det är en annan historia att berätta.

Ödmjukast

//TheGodOfWar/Miffo123/Efra
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Jag vill fortfarande ha dig tillbaka till V3 kompis! Du är en duktig spelare och oerhört skicklig och får dem runt dig att prestera :)

Sen måste man ju nämna Benzocaine i en sådan här tråd. Vet inte om motivation är direkt nödvändig. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tvivlar på attmånga kommer ihåg mig då mitt eget konto gick åt til största delen redan då DC fick flytta på sig från LCNs territorium. Har dock gästspelat som Steels väldigt länge dåjagslogsmot dåvarande wcw i norr om k16. Sen varjag väldigtmycket kö åt Mr.Glasgow under den tiden också då jag fajtades mycket mot främst Elite med Rise Against i spetsen.

Det finns många jag skulle vilja pratas vid med igen, då främst mina goda vänner ifrån DC men även många minnesvärda fiender.
De jag vill framhäva såhär på rak arm är: kitekat, cruelbutfair, mikedeee, darrar, rise against samt många onämda personligheter.


Idag gör jag massor av saker, är TW-fri sen snart ett år tror jag. Pluggar för fullt till civilingejör inom byggbranchen. Saknar detta ibland men så påminns man om de långa nätterna utan sömn också.

Konstigt nog måste jag säga att detta spel på något sätt utvecklat mig som människa, det har dockinte så mycket med själva spelet att göra utan de man spelade med och mot. =)

Jag har funderat meninte kollat upp, men bör det inte snart komma appar med TW? Isf kanske jag skulle kunna ge det en chans, föreläsningar kan vara långsamma ibland.
 

DeletedUser

Guest
Founder of -Ni!-
Member of -ST2-

La av 2008 eller i skarven till 2009 tror jag. Spelar dock igen lite smått i V3 under alias "sneeze". Mitt gamla nick var dött trodde jag men när jag kommit igång med "sneeze" så kom jag på det och kom in med det gamla (acidhouse). Jag låter det vila och ser vad som händer.

Myser mest runt i SW med en gammal vapendragare.
 

DeletedUser

Guest
Punkt 1, jag dementerar starkt att jag någonsin spelat på kontot Anette. Jag har spelat 2 konton under min tid i värld 3. Miffo123 i UF-HmG och WCW-sfären, sedan stämmer det att jag efter jag la ner i oktober 2009 tog över ett konto i -ST2- och spelade sedan som Efra under tiden hos er tigrar, där jag hjälpte er att slakta vissa utav mina forna stridskompisar. Att höra sin egen berättelse skrivas utav andra spelare och dessutom finna stora fel i dem är alltid lika roligt, men jag hoppas att jag i och med detta inlägg förtydligat läget kring MIN historia på värld 3. Det finns massor av andra saker jag skulle kunna nämna i denna tråd, men det överlämnar jag till ett senare skede.

Sedan stämmer det att jag började spela i v12 medans vi tigrar laddade upp inför den stora smällen emot DVH och GoW-familjen. Då under namnet TheGodOfWar, ledare för en utav två toppstammar som idag är med och vinner värld 12, men det är en annan historia att berätta.

Ödmjukast

//TheGodOfWar/Miffo123/Efra


Jag tror att Cribba menade att du spelade under Anette(hierarkiskt sett) i FISK. Sen om det stämmer i övrigt, vet jag inget om. Jag tror bara att det är detta som Cribba menade. Inte att du spelat med nicket Anette. :)
 

DeletedUser

Guest
Härligt med gamla kämpar som skriver här. Fortsätt att göra det. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tvivlar på attmånga kommer ihåg mig då mitt eget konto gick åt til största delen redan då DC fick flytta på sig från LCNs territorium. Har dock gästspelat som Steels väldigt länge dåjagslogsmot dåvarande wcw i norr om k16. Sen varjag väldigtmycket kö åt Mr.Glasgow under den tiden också då jag fajtades mycket mot främst Elite med Rise Against i spetsen.

Det finns många jag skulle vilja pratas vid med igen, då främst mina goda vänner ifrån DC men även många minnesvärda fiender.
De jag vill framhäva såhär på rak arm är: kitekat, cruelbutfair, mikedeee, darrar, rise against samt många onämda personligheter.


Idag gör jag massor av saker, är TW-fri sen snart ett år tror jag. Pluggar för fullt till civilingejör inom byggbranchen. Saknar detta ibland men så påminns man om de långa nätterna utan sömn också.

Konstigt nog måste jag säga att detta spel på något sätt utvecklat mig som människa, det har dockinte så mycket med själva spelet att göra utan de man spelade med och mot. =)

Jag har funderat meninte kollat upp, men bör det inte snart komma appar med TW? Isf kanske jag skulle kunna ge det en chans, föreläsningar kan vara långsamma ibland.

Jag minns dig väl ;)
 

DeletedUser

Guest
Mig lär väl inte så många känna igen.

Lade av under sommaren 2008 då jag reste till USA i en månad.
När jag sedan kom hem igen hade jag varken tid, ord eller intresse nog för att komma igång med mitt konto igen(som under tiden hade varit väldigt aktiv tack vare flera av mina stambröder, den ende jag kommer ihåg som var KÖ är dock cribba)

(Jag hade ett par års uppehåll från TW, men kom tillbaka strax innan starten av v13, där jag just avvecklat mitt konto inom WFE.)

Nu när jag redan skrivit att mina stambröder, däribland Cribba höll igång mitt konto kan ni säkerligen räkna ut att jag spelade i ST2.
Innan dess fanns jag some ledare/grundare i KorsRiddarna(eller om vi hette Knights-Templar) tillsammans med min bäste vän från v3(har tyvärr inte kontakt med honom längre) Microblade.

Vi hade även en akademi som leddes av en av min bäste vänner inom TW, ******* och liknande spel, TheSheDevil.
Vi hamnade i krig mot FISK som vi märkte snabbt att vi skulle bli krossade av, och vi valde därför att merga in de spelare som försökta slåss för stammen till ST2(Det var så vi hamnade där).
Dock rekryterade FISK mängder av spelare ur vår stam, vilket vi självklart utnyttjade genom att plantera en spion hos dem, en spion som lyckades med att komma upp i ledningen och bli den högra handen till Annette.


För närvarande finns jag här på V3 dör jag lullar runt i utkanten och försöker banka bäver med TWOF(har gjort det sedan jag låg på 3k poäng, de hade då ca 100k, jag har nu tagit mig upp till ca 30k och de har 50k poäng ^^

Jag finns även på V14 i stammen inSANE tillsammans med Cribba, min "nye" bäste TW-vän Funker Vogt och många fler härliga psykfall :)

I övrigt så driver jag en förening på fritiden samt jobbar ganska mycket.

Om det är någon av er som känner er bekanta med mitt namn eller med min berättelse om vad som hände om mitt förra liv på V3 så får ni mer än gärna skicka ett privat meddelande här på sidan och säga hej, jag kommer nog inte kolla denna tråd allt för ofta.
 
Topp