Galna speedförslag!

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Tjena!
För att "fira" att jag blivit speedadmin igen så tänkte jag göra en lite annorlunda speed.
Just nu jobbar jag så har inte tid men någon gång augusti-september kommer den bli av.

Vad menar jag med galna förslag då?
Jo jag tänkte ni skulle få tänka lite fritt.
Walking dead speed: Alla byar som ligger brevid en barb i 30 min blir automatiskt en barb.
Last man standing: Alla spelare startar i en vinnar-stam där man kan attackera inom stammen. När man blir adlad flyttas man till en förlorar-stam. Siste man kvar i vinnar-stammen vinner speeden.

Låt kreativiteten flöda!

Allt är inte genomförbart men får jag lite ideér ska vi nog kunna hitta på något roligt!
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
jag börjar med 100byar och dessa ska samtliga vara stackade med 20k spjut, 20k svärd och 10k TK.

resten kör 26p start.


låter skoj tycker jag
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Upptäck världen - Speed

Jag vet inte riktigt hur långt du kan gå med dina inställningar, men man skulle kunna testa något typ av upptäcknings-inställning som går ut på att man har någon speciell enhet (förslagsvis spejare) som upptäcker kartan.

För att förklara i steg kan man säga typ såhär:

[1] Man börjar med en by som har en radie på 7x7 fält som inom området automatiskt uppdateras på kartan.
cbeafcbcac41fd20d6f2311f501ba55b.png
[2] Därefter får man scouta successivt för att upptäcka spelare som ligger utanför sin egen radie.
cdd8282e3fd2bcf3e4e12b7e4ad44794.png
[3] Sedan kan man även kan man gå på korståg (Dvs adelståg) :D
[4] Om byn erövras får man en till area (7x7 fält)
6d02d3b97df7c7e33bb7556753cc1053.png

Hur låter det? Kanske är lite svårt för dig att fixa, men det som egentligen bara behöver göras är att man mörklägger allt runtomkring varje spelares radie, vilken sedan successivt försvinner i takt med att spelaren i fråga upptäcker området.

Man skulle även i tillägg kunna dela in spelare i fasta stammar som gör att man kan se allt, de andra i stammen ser :)

Bara ett förslag, - fundera gärna på det!

Mvh Felix
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Nico: Måste vara lite motstånd inte att alla ska sitta och adla gratisbyar ;)

Ogiltigt: Kan tyvärr inte programmera om spelet :/
 

DeletedUser

Guest
Enhetshastigheten förändrad? Adlar går snabbare än mb/katas, som går snabbare än TK.. osv.
 

DeletedUser

Guest
Vad kan du göra då? Känns som en lista på möjliga ändringar skulle underlätta för de som ska ge förslag
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Kan inte ändra hur spelet fungerar, tänk dig mer ett förslag på tema.
 

DeletedUser

Guest
Spelare delar in sig / blir indelade i stammar om tre personer i varje stam. Om en av byarna i stammen adlas så blir alla dem andra byarna som tillhör stammen barbs. Last tribe standing?
 

DeletedUser

Guest
Det finns en lite märklig inställning som hade varit kul att testa på en speed - man ställer in så X antal sekunder läggs till slumpmässigt på när anfall och support landar. Då blir det ju en aning svårt att tajma :D
 
Topp