Gömstället bara till nivå 10 ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej!

Vad är tanken med att gömstället bara går att uppgradera till nivå 10. För mig verkar det mer logiskt att det gick att uppgradera lika långt som förråd och produktion d.v.s till nivå 30.
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Vad är tanken med att gömstället bara går att uppgradera till nivå 10. För mig verkar det mer logiskt att det gick att uppgradera lika långt som förråd och produktion d.v.s till nivå 30.

Håller med om det , åtminstone borde man kunna gömma 5000 resurser av varje !
 

DeletedUser

Guest
Det är väl antagligen tänkt så att man inte ska kunna gömma sin hela "förmögenhet" i gömstället, men jag håller med om att 2000 känns lite lågt. :/
 

DeletedUser

Guest
Problemet är att om gömstället blir för rymligt så kan man sakta bygga upp sin by utan att någonsin riskera något... om dom inte kommer med katapulter... huga...
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Jag menar inte heller att man ska kunna gömma undan hela sin förmögenhet men att kunna bygga vidare på gömstället så att det skalar upp i samma takt som produktionen och förrådet vore mera rimligt.

Ett förråd på nivå 30 kan hålla 400.000 resurser att då endast kunna gömma undan 0,5 % (2000 resurser) är poänglöst.

Eller ska man vid ett anfall av lede fi utbrista i något i stil med:

"-Yes! De stall bara 398.000....:rolleyes:"
 

DeletedUser

Guest
om dom inte kommer med katapulter... huga...

Vad har katapulter med det hela att göra ? Jag hoppas verkligen inte att man kan skjuta söder gömstället med katapulterna, det vore defintivt ologiskt.

Jag kan inte hitta gömstället och råna det men jag kan skjuta prick på det med katapulter ? :confused:
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Vad har katapulter med det hela att göra ? Jag hoppas verkligen inte att man kan skjuta söder gömstället med katapulterna, det vore defintivt ologiskt.

Jag kan inte hitta gömstället och råna det men jag kan skjuta prick på det med katapulter ? :confused:

tyvärr så kan man inte ta ner gömnstället med katapulter :mad:
 

DeletedUser

Guest
Gömstället är bra för de som är i början och det för att hjälpa dem. men senare är det ingen mening med det men varför skall man kunna gömma för en hel arme där. Tycer det är bra som det är
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Hej!

Vad är tanken med att gömstället bara går att uppgradera till nivå 10. För mig verkar det mer logiskt att det gick att uppgradera lika långt som förråd och produktion d.v.s till nivå 30.

Personligen brukar jag riva gömnstället i mina byar den inte gör någon nytta, det enda som gömnstället är bra för är att hjälpa småttningar att kunna fixa något form av försvar mot att bli farmade i början, och för det så är den tillräcklig stor.

Senare i spelet så har gömnstället ingen funktion då en bys riktiga försvar är trupp och åter trupp och några tusen resurser hit eller dit inte betyder nåt.
 

DeletedUser

Guest
Senare i spelet så har gömnstället ingen funktion då en bys riktiga försvar är trupp och åter trupp och några tusen resurser hit eller dit inte betyder nåt.

Nej men det är ju just det jag försöker säga. D.v.s att gömstället har ingen betydelse just därför att du bara kan gömma undan 0,5 % av resurserna. Om det däremot skalade med upp i nivån så att säg du kunde gömma 5, 10 eller 20% av det du kan lagra i förrådet (även i "endgame")då skulle gömstället också ha en funktion senare i spelet.

Men visst om tanken enbart var att skydda de som kom sent in i spelet så då är det väl ok att det stannar på nivå 10.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Klarar du inte att försvara dig när du har kommit upp i storlek så förtjänar du inte att få undanhålla dina resurser från att bli plundrade.

Personligen så skulle jag vilja att den plockades bort helt, men som hjälp för nya i början kan den vara kvar som den är nu.
 

DeletedUser

Guest
Klarar du inte att försvara dig när du har kommit upp i storlek så förtjänar du inte att få undanhålla dina resurser från att bli plundrade.

Personligen så skulle jag vilja att den plockades bort helt, men som hjälp för nya i början kan den vara kvar som den är nu.

Försvar kan ha många olika former, titta t.ex på ryssarna som med god effektivitet använde sig av "den brända jordens taktik". I deras läge klarade de inte av att försvara sig och istället för att ge fienden resurserna så förstörde man dem. Denna möjlighet finns ju inte i TW där optionen istället är att gömma resurserna men den optionen urholkas som sagt efter nivå 10.

Att kunna gömma resurserna även på högre nivå skulle ge spelet ytterligare en dimension där man skulle kunna välja mellan att investera i gömställen eller i arméer. Vill man utveckla det hela skulle man kunna bygga vidare på det och göra så att spejarna hade en procentuell chans att hitta gömman och plundra den.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Försvar kan ha många olika former, titta t.ex på ryssarna som med god effektivitet använde sig av "den brända jordens taktik". I deras läge klarade de inte av att försvara sig och istället för att ge fienden resurserna så förstörde man dem. Denna möjlighet finns ju inte i TW där optionen istället är att gömma resurserna men den optionen urholkas som sagt efter nivå 10.

Att kunna gömma resurserna även på högre nivå skulle ge spelet ytterligare en dimension där man skulle kunna välja mellan att investera i gömställen eller i arméer. Vill man utveckla det hela skulle man kunna bygga vidare på det och göra så att spejarna hade en procentuell chans att hitta gömman och plundra den.

Många på .net hade nu uppmannat dig att köpa simcity och kommentera att detta spel heter tribalwars och inte simtribe.

Finns sätt att undanhålla resurser även längre fram i spelet om du vill använda brända jordens taktik. Vad dessa sätt är vet de mesta rutinerade spelare, dock så kräver dessa metoder till skillnad från gömnstället att du är aktiv. Passiva metoder att undanhålla resurser från mig och från andra aktiva spelare för att hjälpa passiva spelare som bara loggar in nån gång då och då bör inte införas i spelet.
 

DeletedUser

Guest
Många på .net hade nu uppmannat dig att köpa simcity och kommentera att detta spel heter tribalwars och inte simtribe.

Finns sätt att undanhålla resurser även längre fram i spelet om du vill använda brända jordens taktik. Vad dessa sätt är vet de mesta rutinerade spelare, dock så kräver dessa metoder till skillnad från gömnstället att du är aktiv. Passiva metoder att undanhålla resurser från mig och från andra aktiva spelare för att hjälpa passiva spelare som bara loggar in nån gång då och då bör inte införas i spelet.

Suck. Jag vet mycket väl vad detta spel heter. Jag var dock naiv nog att tro att man kunde ställa en fråga om en funktion i spelet och föra en diskussion om det utan dylika påhopp men nu vet jag bättre.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Suck. Jag vet mycket väl vad detta spel heter. Jag var dock naiv nog att tro att man kunde ställa en fråga om en funktion i spelet och föra en diskussion om det utan dylika påhopp men nu vet jag bättre.

Suck...

Läs om, läs rätt. Jag skrev aldrig att jag ansåg att du skulle köpa simcity utaan att om du hade postat en idé som denna på .net så hade du fått den kommentaren. Så börja inte anklaga mig för att hoppa på dig när jag inte gör det.

Allt jag gjorde var att framföra mina åsikter om att öka mängden resuser som gömnstället kunnde tillhandahålla, att jag inte delar din åsikt om att skydda spelare som inte kan funktionerna i spelet och spelare som är inaktiva är inget påhopp på dig.
 

DeletedUser

Guest
Hmm, på högre nivå borde man kanske kunna skicka en massa resurser med frakt imellan sina byar hela tiden
1000 resurser per handelsman och by borde ge en hel del i luften
 

Rodryn

New Member
Reaktionspoäng
0
Hmm, på högre nivå borde man kanske kunna skicka en massa resurser med frakt imellan sina byar hela tiden
1000 resurser per handelsman och by borde ge en hel del i luften

Jo, men det är ju det man har marknaden för..Ett av sätten att inte bli av med sina resurser vid attack
 

DeletedUser

Guest
Älskar dig när du är på gräl humör alex :)

Du äger allt och alla (precis som jag..)
 

DeletedUser

Guest
Fearme... där har du inte helt rätt... bara 50%. Jag vet att du inte kan läsa detta Fearme men till alla andra. Vem var det som inte vågade fortsätta argumentera och satte mig på ignore listan? inte va det jag. Och du ägde absolut inte mig.:cool:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp