free2win eller pay2win

DeletedUser

Guest
Hejsan!

Can I really play all online games made by InnoGames for free?
Yes, all online games offered by InnoGames are free-to-play. This means they are available totally free of charge and will remain free forever, no matter if you play them in your browser or use one of our mobile apps. We assure you that none of our online games contains hidden costs at any stage. They offer some optional premium features though, that you may want to use for greater convenience. However, we firmly believe in the concept of free2win. That means that premium and non-premium users should meet on a level playing field in each of our online games.
kopierat från http://www.innogames.com/en/help/

Mina åsikter:

Funktioner som är "ok":
Premiumkonto
Farmassistenten

Varför?
Vi börjar med premiumkontot, dessa funktioner tycker jag förenklar spelet för personer som har svårt med att räkna ut saker själv, den fixar grafiken lite och gör så man kan uppgradera lite mer, nej nej inget problem med det då det görs för hand lika enkelt.

Farmassistenten finns det inte så mycket att säga om, man kan göra det för hand men det tar bara lite längre tid men detta är acceptabelt.

Funktioner som bryter mot era egna ord
Alla nya och de kommande som har pratats om.

Varför?

Vi börjar att ta 20% mer resurser som exempel, i starten är detta guld värt och ger ett stort försprång för dem som vill spela seriöst och som inte har pp, man får alltså 20% och om man har flera byar redan tidigt så blir det ännu mer overpowered. Byggnadshalveringar är också något, vi säger att det tar 1 timma att uppgradera muren och folk försöker adla en, när man har pp kan man enkelt bara halvera allting och få muren upp till 20 på nolltid medans om man inte har premiumkonto så är det kört om den är nere i 0. Lyckohjulet där man kunde använda premium var också pay2win då folk kunde snurra massa gånger bara för att få mer resurser etc och detta ger också en stor boost som man inte kan få tag på själv "när man byter så förlorar man mer resurser en man får".

Dessa kommande funktioner som att få adelsman för pp kommer ha stor betydelse om vem som kommer plocka första byn, man kan få nya adelståg på nolltid om dem dör utan att spendera en ynka resurs, detta är väll ändå p2w eller?

mvh

/detta är också skickat till svenska supporten, vet någon var jag kan skicka så det kommer till huvudkontoret, på engelska då :)
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Förbannade sosse, sluta klaga på de rika & skaffa ett jobb istället.

Heheh

Nä men alltså jag tror alla håller med dig Stefan, *host*host* iallafall när det gäller denna tråden ;) Hur som helst kommer det förmodligen inte räcka då innogames bestämt sig för att köra fullt ut med alla premfunktioner på de vanliga världarna och använda HPn till lite mer "rimliga" premfunktioner.

Bra skrivet iaf :)


Edit: Här finns en e-mail till kontoret
http://legal.innogames.de/staemme/se/imprint
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Heheh

Nä men alltså jag tror alla håller med dig Stefan, *host*host* iallafall när det gäller denna tråden ;) Hur som helst kommer det förmodligen inte räcka då innogames bestämt sig för att köra fullt ut med alla premfunktioner på de vanliga världarna och använda HPn till lite mer "rimliga" premfunktioner.

Bra skrivet iaf :)


Edit: Här finns en e-mail till kontoret
http://legal.innogames.de/staemme/se/imprint

Ska skicka iväg ett mail senare idag och se vad dom svarar :)
 

DeletedUser

Guest
Löjligt att det ens kommer upp fler trådar som denna. Alla vet att de nya premiumfunktionerna är riktiga speldödare och skulle innogames haft något intresse av vad vi spelare anser om dem skulle de redan varit borta.

Vad du skriver här har skrivits ett hundra gånger innan och kommer inte betyda något för innogames även fast det skrivs hundra gånger till.
 
Topp