Framtiden på 19

mars

Member
Reaktionspoäng
8
Tänkte att vi kunde liva upp forumet med en ny tråd där alla kan få säga vem de tror kommer att bryta dagens fredliga värld med första stora kriget, vem som kommer att stå som sista vinnare och även sitt önskescenario.

För min del så tror jag att Herrar kommer att vara första stam att dra igång ett krig just eftersom de ser ut att ha förberett sig ett tag. Tyvärr tror jag att världen kommer att sluta med en tråkig merge mellan Herrar & Mörkret och att de kvarvarande där kommer att ta hem vinsten.

Drömscenariot vore att vi får se ett gäng jämna krig i framtiden som gör att världen blir riktigt rolig att spela och även håller igång ett tag till, vinnarna spelar mindre roll för min del bara vägen dit blir rolig att uppleva.
 

Schlol

Member
Reaktionspoäng
0
Är det inte därför vi har en tråd som kallas v19? ^^
Där man kan diskutera allt :)

Men blir intressant att se hur framtiden ser ut :)
Kan ju säga att det blir en rolig framtid :D
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag tror att ja drar igång ett personligt krig med Både -M- & Herrar, otroligt nog besegrar jag dom & lyckas adla upp alla byar på ett år. Självklart börjar resterande stammar och adla grått pga alla mina bokningar, som alla respekterar som dom 10 budorden.

Därefter stänger världen, för på en rolig vänster har ja lyckats sno åt mig alla hemlisar :)

Tror de är ungefär va som kanske kan ske, men jag vet faktiskt inte om ja ska va ärlig.


Hoppas dock på att sommaren får vara just det, sommar & de är fred tills iaf mitten på juli/början på augusti. Men men vi får se, kanske finns några här som hellre lirar inomhus - Vem vet, kanske blir piss väder...
 

DeletedUser

Guest
Tror nog att många vill njuta av sommaren som sagt... :cool:
Andra stannar inne o fyller hyllan med dagens rövare under tiden.. :sneaky:

Sen tror jag att barbsen kommer att ta hem vinsten då ingen lyckas besegra dem o plocka åt sig hemlisarna... :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Jag tror att -M- oc Nuts kommer låta varandra vara från och med nu till den slutliga striden.

-M- Kommer plocka bort WRA men DREAM kommer ge bra motstånd. Dock kommer inte Nuts till räddning denna gång utan DREAM vänder sig till RAV för deff. Det blir ett fortsatt jämnt krig med tillslut får DREAM ge sig pga inaktivitet i stammen. Därefter springer -M. igenom RAV om de inte redan mergat in i DREAM tidigare.

Under tiden kommer Nuts attkäka upp hela norra halvklotet med BTA och V.L.A i spetsen.

Därefter blir det som amerikanska inbördeskriget, sydstatarna mot "norrmännen". ;)
Det kommer bli en jämn fight och vi alla vet hur dåligt tålamod Henrik388 har och när han inte är lika aktiv längre tror jag att -M- kan käka upp Nuts tillslut.

Så då kan vi snabbspola världen 24 månader så får vi se om jag har rätt.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Gissar på att kriget inte tar slut förräns Nuts har vunnit mot -M-. -M- var mina tidigare favoriter när jag fortfarande spelade på världen men Nuts verkar ha vänt det bra och till och med har ett grepp nu.
 

DeletedUser

Guest
Nuts är ju de obvious favoriterna men som sagt brukar stammar stå och falla med en vis Henrik som inte är så bra på att bygga upp stammar på annat vis än runt sig själv.
 

DeletedUser

Guest
Dra de gärna på engelska så kan vi iaf förstå va du menar? :confused:

Nuts are the obvious favourites but as mentioned before, tribes tends to stand and fall with a certain Henric* who isn't all that good at moulding tribes without them depending to much on him.

Ursäkta min usla meningsbyggnad, svårt att översätta mitt syfte med skriften till engelska på samma antal stavelser.

Happy? :D
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Om du spelat v19 så hade du vetat vilka som är favoriter.

-M- sitter på flertal coes per konto & välkända namn som Kan spela, påstår inte att alliansen suger - Men jämnför vi så har vi inget & komma med egentligen. Vi är inte i närheten av deras aktivitet.

Skulle -M- få över nån stam på sin sida så går dom över till solklara favoriter - Så illa är det, därför har alla stammar stått med oss. Hellre Nuts än -M- - Så går snacket i V19. Samtidigt så växer rimstammar medans vi för krig mot -M- & Kommer knappt någonvart, så ja vet inte hur du kan påstå att Nuts är favoriter.

Vi är alltså 2:1 & vi lyckas inte pressa ner -M- De borde väl ändå säga endel om deras skicklighet?

Japp, ja ger er det -M- Ni är väldigt bra. Kan väl erkännas! :)
 

DeletedUser

Guest
Eventuellt så spelar jag på v19, eventuellt så känner jag till en del och eventuellt så har jag ganska bra åsikter. Men allt är ju relativt, du behöver inte hålla med mig, jag har ju trots-allt redan förutspått att -M- kommer vinna.
 

DeletedUser

Guest
Kan bara hålla med dig Henrik, själv är man inget föredöme precis men det kommer igen mer och mer. V3 sög musten ur en en hel del. Spelar i V19 under annat nick för att vila upp mig lite innan den "stora" drabbningen drar igång. Börjar dock växla ner och varva upp motorn igen för att hålla upp färgerna lite. :)
 

DeletedUser

Guest
Eventuellt så spelar jag på v19, eventuellt så känner jag till en del och eventuellt så har jag ganska bra åsikter. Men allt är ju relativt, du behöver inte hålla med mig, jag har ju trots-allt redan förutspått att -M- kommer vinna.

Ända sättet -M- skulle vinna på är ifall Henke skulle sluta.
 
Topp