Fråga om moral

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag kommer ihåg att när jah hade mitt "Gratis PK" så kunde jag se andra byars moral genom att hålla min mus ovanför deras by på kartan. Nu kan jag inte det eftersom att jag inte har premium konto längre, men kan jag fortfarande se en annan bys moral utan att attackera byn? Och är det det ända sättet att få ner en annan bys moral genom att attackera byn med en adelsman?
 

DeletedUser

Guest
Nu blandar du ihop lojalitet och moral.

Moral: Moral är tänkt att göra det enklare för sämre spelare att klara sig mot större. om du har mycket poäng och attackerar en som har väldigt lite så är försvararens bästa vapen moral. Moralen är hur dina trupper känner för dig och vill du attackera ngn som har väldigt lite poäng så tycker trupperna det är onödigt och peace a cake. Men det är det inte för försvararna som måste kämpa till det yttersta medans anfallarna inte bryr sig lika mycket.

Lojalitet: Lojalitet har alla byar. Normalt är den på 100 och då kommer du inte se lojalitet statusen. För att ta över en by så måste du sänka bybornas lojalitet alltså hur lojala dem är mot dig. Detta gör du med en adelsman. Han får folket att tycka bättre om dig och efter varje anfall så sänks lojaliteten med 33-25 % . Varje timme kommer lojaliteten höjas 1 gång.

Jag hoppas du fattar.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Jag kommer ihåg att när jah hade mitt "Gratis PK" så kunde jag se andra byars moral genom att hålla min mus ovanför deras by på kartan. Nu kan jag inte det eftersom att jag inte har premium konto längre, men kan jag fortfarande se en annan bys moral utan att attackera byn? Och är det det ända sättet att få ner en annan bys moral genom att attackera byn med en adelsman?

Vill du se moralen mot en annan spelare utan att ha premium så gör alla steg utom det sista "OK" i anfallstegen så ser du den aktuella moralen mot den spelaren.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp