Fotbollsmatch - Stockholm

DeletedUser

Guest
Jag gillar hans sätt att spela boll på, han var bäst i DIF helt enkelt. Tog ju upp laget sedan att det åkte ner när han lämna ä en annan femma.

Han räddade ju kvar gnaget men denna säsong är han för gammal det bara är så .)

Tror AIK kommer värva Gusten istället, han sägs vara trött på Turkiet o vill flytta hem, IFK har inte plats för gnällisar.

Där kan AIK göra sig en förtjänst o få en duktig balans spelare med bra tillsag och målsumpare :)
 

DeletedUser

Guest
Det var i sina 3 säsonger i Degerfors han startade sin karriär, men var väl först i Örebro som han blommade ut som fotbollsspelare på elitnivå?

Och självklart har du rätt, han har ju några år på nacken ... men med stort hjärta och härlig inställning kan man ju komma långt på, även på senare dagar. Jag ger honom en säsong till sedan kommer han nog dala rejält.

Kung Tjerna, vilken lirare. :)
 

DeletedUser

Guest
han tappade steget förra året, men han är en erkänd speedkula ju :)

EN halvsäsong sedan bryter han kontraktet för han får ett erbjudande från Milan de ehöver ersättare för Gatuso och det är för bra lön när presidenten erbjuder sig öppna feta plånboken. ;(()

Sedan när han ä klar återvänder han o köper hela AIK, det är ett hjärta av guld det.
 

DeletedUser

Guest
han tappade steget förra året, men han är en erkänd speedkula ju :)

EN halvsäsong sedan bryter han kontraktet för han får ett erbjudande från Milan de ehöver ersättare för Gatuso och det är för bra lön när presidenten erbjuder sig öppna feta plånboken. ;(()

Sedan när han ä klar återvänder han o köper hela AIK, det är ett hjärta av guld det.

Snabb fråga, vilken ung allsvensk spelare hade INTE iallfall försökt ta chansen i en av världens bästa klubbar?

Den som inte försöker sig på det kommer förmodligen ångra sig resten av livet.

Jag själv kommer aldrig tacka nej till provträningar med någon klubb någonsin igen iallfall, bara för att då vet man att man försökt eller så har man testat på hur det verkligen är att lira boll. Det underförstått att det är en större och bättre klubb än ens egen. :D
 

DeletedUser

Guest
Pratar vi AIK eller Degerfors?

I vilket som helst fall kan jag hålla med om att Piricaya tog chansen i världens förmodligen enda förening, som ville ha hans signatur på papper.

Det krävs mer än ett Campion mot lag som Arsenal,Fiorentina och Barcelona för att va ett världslag.

IFK har vunnit 2 Uefa Cup 82 och 87, Har AIK vunnit något i Europa?

Malmö fick med sig dåtidens Champion hem 1 gång har de lyckats med det.

Traditionellt är det Malmö och IFK som är de två bästa lagen i Sverige, AIKha alltid hamnat 5-10 de mest genomsnittliga säsongerna.

IFK är det enda laget som kunnat va i bottenträsket när nästan halva serien spelats och ändå vinna serien. I modern tid skall tilläggas.

Aldrig åkt ur högsta serien sen Allsvenskan fick det namnet.

AIK har åkt ur på 2000-talet, IFK var nära att trilla ner man låg illa till mot ett lag från Superettan, laget vände o några år senare vann man AS igen.

Malmö har också åkt ur AS men de kom tillbaka o slutade två det året de tog klivet upp, vilket vart mycket skriverier om. Zlaten spelade där med under de åren.


AIK må ha hängivna äkta fäns, men de har en liten naggande otäck skara som skrämmer bort Familjer och andra fäns av klubben. Det har tyvärr blitt synonymt med klubben att den lite udda skaran hänger ihop.

Får gratulera till nybygget, problemmet är väl kostnaden för klubben och dess mindre roliga fäns. Kostnaden att hyra bygget Swedbank Arena kommer göra att klubben får sälja sina spelare, för publiken kommer inte vilja gå till AIK match när de vet vad som kan hända under matchen. Efter matchen eller innan matchen. 50.000 Sittplatser är mycket för att vara en svensk fotbollsklubbs hemma Arena.

Kan AIK få 40.000 av de 50.000 att gå på match har man en bra möjlighet till att få ordning på ekonomin. Nu för att poängtera så är inte Arenan klar detta året, utan om några år är den klar.


IFK har en Arena som förvisso gungar, men den har alltid 24.000 på plats. AIK har haft problem att klättra över 20 strecket de sista åren, det var en match mot DIF som man hade en toppnotering. 22 kom den kvöllen, men jag tror det skulle kommit fler.


Det tråkiga är att IFK inte fick en större Arena som kunnat ta 40-50k.. Det kan bero på att IFK har konkurrens av andra AS klubbar, GAIS,Häcken som fått en ny Arena den ska väl bli klar om något eller några år läste jag för en tid sedan. De var ute på blocket och annonserade efter en Arena med plats för 20-25.000 som de kunde hyra för en billig peng.

I GBG Fanns det vid ett tillfälle 5 AS klubbar V.F, IFK, GAIS, ÖIS, Häcken, det är de 5 stora i GBG, konkurrensen är benhård om att få bygga en ny Arena.


I Stockholm, finns ett gött gäng som kallar sig Hammarbyare HIF ett härligt spelande lag som har fått fram Kennedy, Petter A två riktigt stora talanger inom svensk fotboll, men de har aldrig fått chansen i A-Landslaget, tråkigt. Runan har återvänt till Söderstadion, det är nog den enda klubben som producerar egna topp talanger i STHLM i modern tid. Kim och ISAK, Tobbe har aldrig varit egna produkter som kommit upp från DIF. Att Kim vann pris som årets nykolmling i AS, var ett skämt för det var han som styrde upp BKH o skulle fått pris det året, tyvärr fanns det en bra spelare som fick det istället.
Djurgården tar in utifrån gärna Blåvitt men det är de inte ensamma om attt göra i från STHLM.

AIK har producerat??????

Hedman..

Mellberg och Tjerna kom ifrån Degerfors sen tog de olika vägar.

Gary Sundgren, va han en talang? lite landskamper vart i varje fall.

A.Limpar med i Mästanas Mästare för övrigt. Han hade ju ingen direkt talang, mer än att dribbla och tjonga långa baljor upp i luften med vindens hjälp blev riktningen Målet som han hade framför sig. Otroligt nog gjorde han sådan mål, en o annan dribbling också.

Stefan Ishizaki är en av de största talangerna AIK fått fram men inte många landskamper tyvärr. Han hade kunnat bli riktigt bra med hjälp av Sir Alex i Manu och extra hård träning, nu blidde det inte så.

Han och Limpar är de två bästa i modern tid inom AIK.


IFK i modern tid

Mild,Ravelli,Kåmark,S.Pettersson, Hysén, Torbjörn Nilsson,Björklund,Zetterlund,Wernersson, M.Nilsson, K.Andersson, R. Nilsson etc etc etc
 

DeletedUser

Guest
Min gode herre du har missuppfattat mig totalt :)

Men endå intressant och kommer besvara den senare även fast det inte var vad jag menade från början.

Jag snackade Tjernström o du börjar babbla på, någon miss har skett mellan oss tror jag ;)

// emme
 

DeletedUser

Guest
Ja självklart, m¨ste ha satt en muffin i halsen :) men det lär ju inte hända det vi ju alla, men risken finns om man säger så att Milan köper han, Har åldern inne och är nästan på toppen.

Fast nu verkar de vilja bygga ett lag av 23 åringar, Pato, Paulo Henriqe (Ganso) OSV.

.
 
Senast redigerad av en moderator:

phamlol

Member
Reaktionspoäng
0
Är det bara jag eller är det någon annan som tappat kopplingen mellan fotbollsmatch i Stockholm och diskussionen som pågår nu? I vilket fall så ska jag som det ser ut nu på AIK - IFK GBG den 21a april, ska någon mer dit så lägg en lapp i min inkorg så tar jag mig tid att svara, om det är så att jag gillar dig.
 

DeletedUser

Guest
Är det bara jag eller är det någon annan som tappat kopplingen mellan fotbollsmatch i Stockholm och diskussionen som pågår nu? I vilket fall så ska jag som det ser ut nu på IFK GBG - GAIS den nionde maj, ska någon mer dit så lägg en lapp i min inkorg så tar jag mig tid att svara, om det är så att jag gillar dig.
 

DeletedUser

Guest
Är det bara jag eller är det någon annan som tappat kopplingen mellan fotbollsmatch i Stockholm och diskussionen som pågår nu? I vilket fall så ska jag som det ser ut nu på AIK - IFK GBG den 21a april, ska någon mer dit så lägg en lapp i min inkorg så tar jag mig tid att svara, om det är så att jag gillar dig.

Hehe jo det har spårat ut en del.

Så jävla drygt var det, hade köpt biljett till matchen i tron om att skärtorsdagen skulle vara ledigt. Men icke, match borta mot gnaget då ... kul det också, men jaja.
 

DeletedUser

Guest
Hehe jo det har spårat ut en del.

Så jävla drygt var det, hade köpt biljett till matchen i tron om att skärtorsdagen skulle vara ledigt. Men icke, match borta mot gnaget då ... kul det också, men jaja.

Neh, vi bgger bara upp stämningen inför matchen, det är ju faktiskt AS viktigaste match, öst mot väst, GBG VS STHLM, BLÅVIT MOT SVARTGUL.

Och nej, kommer troligen inte hittar inte till solentuna
 

DeletedUser

Guest
Öh, va?

Jag skrev att jag hade match och inte kunde gå på matchen ... vad yrar du om nu? :D
 

DeletedUser

Guest
Men klart det är en viktig match, den näst viktigaste dock! ;)
 

DeletedUser

Guest
Hehe,

Det är ju bra att du kommer i stämning då :)

Du vet säkert att man presterar 10x bättre på planen om man sovit 4 jobbiga timmar. Istället för 8-9 om endel gör nu för tiden. Utan närmna gubben själv..
Slå slläpande Forward elller CB snurra upp dom på läktarn en efter en
 

DeletedUser

Guest
Hehe,

Det är ju bra att du kommer i stämning då :)

Du vet säkert att man presterar 10x bättre på planen om man sovit 4 jobbiga timmar. Istället för 8-9 om endel gör nu för tiden. Utan närmna gubben själv..
Slå slläpande Forward elller CB snurra upp dom på läktarn en efter en

Så jävla sant. Kanske inte riktigt 4 men kanske 6-7. Man tänker inte bara på matchen = Man blir inte "låst" (psykiskt sätt) och bara spelar! Årets första hattrick gjordes efter en rätt tung helg, helgen efter tog jag det lugnt hela helgen och bara fokuserade på matchen, spela pissdåligt och gick av planen mållös. Känner igen mig i det där alltså. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag gjorde min bästa match när jag sov på soffan i vardagsrummet i 4 timmar.

Då hade min olycklsalige stegat in genom ytterdörren dyngrak och levde rövare, sen tar han min säng, det funkar ju det med, var fan bäst på planen i den matchen.

Lagom irriterad och utvilad är perfekt att vara på matchdagen, då är man riktigt vass. Har man två fötter så är man ännu vassare, med ett spelsinne för hur planen lutar och bucklor, så får man ett övertag på målvakt och backlinje.

Bara sikta in sig :)))
 
Topp