Felsöka farmscript

Nixtro

New Member
Reaktionspoäng
0
Här är mitt farmscript jag hade tänkt att använda på V14, som har version 7.0 av TribalWars. Problemet är att mitt script inte fyller i 20 stycken LK som jag vill att det ska göra. Det fyller dock i koordinaterna och säger till när jag har klickat på alla byarna. Kan någon vänlig själ kolla och se vad som kan vara fel med det? Jag har premium.

Källkod:
javascript:light=20;coords='Koordinaterna har jag här';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('Det här scriptet måste köras från samligsplatsen.');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('Det var den sista byn.');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[20].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Källkod:
javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=20;hv=0;cat=0;ra=0;coords='Kordinater';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2011,02,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
 
Senast ändrad:

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Hittade också felet i din kod efter genom skummning du använder "light=20" som variabel när du sätter värdet men scriptet använder sig av "lc" när den letar efter värdet.

Borde räcka med att du ändrar "light" till "lc"
 

Nixtro

New Member
Reaktionspoäng
0
Xouz fixade problemet, det var som han sa! Nu fungerar det kanon, men jag har en liten extra fråga som hade varit kanon om någon kunde hjälpa mig med.

En sak jag undrar bara, hur gör man om man vill nollställa så att den börjar skicka från by nummer 1 i ordningen igen efter att man är i mitten på scriptet typ? Alltså, hur gör man för att nollställa det så att det börjar om. Just nu klickar jag tills jag får upp att det var den sista byn, vilket borde gå att fixa på något annat sätt. Svårt att förklara, men hoppas att ni förstår vad jag söker :)
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Du kan ju alltid tabort kakan(cookies) i din webbläsare.

Detta kanske fungerar.. inte helt säkert, men du kan testa om du vill.

Källkod:
javascript:if(Get_Cookie('farm')) document.cookie = "farm=;path=/;;expires=Thu, 01-Jan-1970 00:00:01 GMT";
 
Senast ändrad:

Nixtro

New Member
Reaktionspoäng
0
Kan någon vänlig själ hjälpa mig att få det att fungera på V15 med? Har försökt mycket men det blir alltid något fel så om någon har ett fungerande hade det uppskattats :)
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Detta funkar för mig iaf:

javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=0;hv=0;cat=0;ra=0;coords='Koordinater här';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('Det%20här%20scriptet%20måste%20användas%20ifrån%20samlingsplatsen.%20//%20DenTreBentaStolen');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2015,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);void(0);
 
Topp