Fel i inställningarna

DeletedUser

Guest
På grund av ett tekniskt fel som verkar bero på att servern startar om 15 minuter före världsstart har vi nu upptäckt att en del inställningar fallit bort.

Till dessa hör funktionen för att köpa plats för adelsman i Akademin, som enligt tillkännagivandet för V37 skulle vara aktiverat. Detta är den tredje inställningen som fallit bort vid starten av V37, och även på V36 föll någon bort i starten. Dock har de andra uppmärksammats långt tidigare då de rapporterats av spelare.

Eftersom detta är en funktion vi måste ha aktiverad, och då servern annonserats med denna inställning aktiv har jag nu aktiverat den omedelbart efter att jag uppmärksammade att den fallit ifrån. Jag kommer kolla igenom samtliga andra inställningar, så inte ytterligare har fallit bort men jag hoppas att så inte är fallet.

Det är en del som skickar tickets gällande detta och aktuellt event, jag kommer gå igenom dem och se vad jag kan göra. Dock vill jag påpeka att V37 annonserats med denna inställning aktiv, så felet ligger i att den inte varit aktiv från start, inte i att vi nu måste aktivera den.

Känner du att du drabbats av detta, så skriv till supporten så ser vi vad vi kan göra.
 

DeletedUser

Guest
Öy, råkar det vara så att övriga inställningar också blev fel iom att de bidrog till den tråkigaste världen ever? Fakegräns, vakttorn, nattskydd, bågar, assistans utanför stammen osv... För att inte nämna världshastigheten.

Tyvärr är det väl så att de flesta världar blir lite vad spelarna gör dem till, och sen har inställningarna givetvis en påverkan på det.

Men generellt får jag väl säga att jag inte ser inställningarna som extremt fel, inom de ramar vi har möjligheten att påverka - vi ska sträva efter att variera inställningarna "lagom" mellan världarna så saker känns nytt och kul, samtidigt som det måste kännas hemtamt. Vi har ovanpå det riktlinjer gällande hastighet som måste följas, varannan värld ska vara 1.0/1.0. Det är inte heller helt lätt att pejla av hur inställningarna ska fungera INNAN spelet börjat, innan man ser grupperingar, diplomati, kluster, och stammar. Kan som exempel nämna V38, där barbaradling plötsligt blev en taktik ingen förutsåg skulle komma tillbaka till spelet efter så lång tid. Och det i sin tur för med sig att när hemligheterna väl spawnar så blir det lite annorlunda jämfört med tidigare hemlighetsvärldar och man kunde önska det funnits fler barbarbyar, större karta.

Sen när det gäller Vakttornet är det inget vi kan välja bort eftersom det numera ingår i vad som anses vara standardinställningar. Och det, tillsammans med fakegränsen gör ju spelet annorlunda mot det man är van vid. Men mycket i det här spelet går ju också ut på att man måste kunna anpassa sitt spel, justera sin strategi, ändra taktik efter hur förutsättningarna ser ut och hantera och använda begränsningarna till sin egen fördel så mycket som möjligt.
 
Topp