Favorit citat?

Reaktionspoäng
0
Jag skulle nog se det som ett staffetlopp där du kämpar allt du pallar och sen lämnar passet till nästa ägare ;)

Man kan göra ett bibliotek med bra citat från Dan Quayle (En av Bushs vicepresidenter). Några av mina favoriter:

"If we don't succeed, we run the risk of failure."

"For NASA, space is still a high priority."

"We're going to have the best-educated American people in the world."

Hahaha, indeed. Kan lägga till några:

"The future will be better tomorrow."

"It's time for the human race to enter the solar system."

"We have a firm commitment to NATO, we are a part of NATO. We have a firm commitment to Europe. We are a part of Europe."
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Jag har massor, eftersom folk har sagt mycket bra skit genom åren:

"Time you enjoy wasting is not wasted time"
- Bertrand Russell

"We are so accustomed to disguise ourselves to others that in the end we become disguised to ourselves."
- Francois de la Rochefoucauld

"To those human beings who are of any concern to me I wish suffering, desolation, sickness, ill-treatment, indignities - I wish that they should not remain unfamiliar with profound self-contempt, the torture of self-mistrust, the wretchedness of the vanquished: I have no pity for them, because I wish them the only thing that can prove today whether one is worth anything or not - that one endures."
- Friedrich Nietzsche

Ja, den sista är munter. Liksom jag.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
"Logik tar dig från A till B. Fantasi tar dig vart som helst."
 

DeletedUser

Guest
Många fina citat ni har tagit upp här i en väldigt intressant tråd. Men hur många här förstår sitt eget citat?

Bara för att man talar vist så behöver man inte vara vis.
 
Reaktionspoäng
0
Precis, men du skrev att man ska göra som man säger (enkla ord). Jag formulerade på ett annat sätt men meningen är väl lika. Översatt bara till svenska.



Kul för dig då. Någon som gillar det. Men förstår du? ;P

Nej, ingen förstår, det är för djupt. Det går heeelt över huvudet på mig.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Många fina citat ni har tagit upp här i en väldigt intressant tråd. Men hur många här förstår sitt eget citat?

Bara för att man talar vist så behöver man inte vara vis.

Precis, eller som jag brukar säga:

"Bara för att man är vis behöver man inte uttrycka sig vist; man kan också uttrycka sig som en tjock jävla tattare."

- eggeh, 2004
 

DeletedUser

Guest
brukar och brukar.. jag har information som säger att det var 6 år sen du sa det. och jag chansar vilt och påstår att du inte nickade eggeh då.
 

DeletedUser

Guest
Mitt favorit citat är "bananer växer inte i träd men päron gör"
 
Topp