farmscript v.16 sökes

DeletedUser

Guest
hej söker ett farm skript till v16 som inte skriver in cords till såna byar som har den där 20 poängs regeln, tack på förhand!
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Tror detta funkar:

Källkod:
javascript:var barb_size={min:0,max:500};var village_size={min:0,max:500};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;va r ver=win.game_data.version.match(/[\d|\.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row< TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner ||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),1 0);if(player){if(player.name!=win.game_data.player .name){if((!village_size.min||(points>=village_siz e.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size .max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((! barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_si ze.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coor d.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pur e.replace(/screen\=/i,"screen=map");}}void(0)

village_size={min:0,max:500}

Istället för 0an efter "min:" så skriver du vad det minsta den ska ta fram och "max:500" istället för 500 skriver du den ska max leta efter. Sedan får du kopiera de cordinaterna du får och skriva det i farmscriptet.

Kan nog ta fram ett fungerande farm skript också :)
 

DeletedUser

Guest
Söker också farmscript som fungerar på v16. Nån som har det?
 

DeletedUser

Guest
Deta funkar
javascript:sp=0;sw=0;ax=00;scout=1;lc=100;hv=0;cat=0;ra=0;coords='434|425 433|426 432|426 431|428 432|428';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
 

DeletedUser

Guest
Deta funkar
javascript:sp=0;sw=0;ax=00;scout=1;lc=100;hv=0;cat=0;ra=0;coords='434|425 433|426 432|426 431|428 432|428';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();

Källkod:
javascript:sp=0;sw=0;ax=00;scout=1;lc=100;hv=0;cat=0;ra=0;coords='434|425 433|426 432|426 431|428 432|428';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();


Code taggar..
 

DeletedUser

Guest
är det möjligt att få meddelandet "sista byn" före koordinaterna istället för efter?



ex. coords1 coords2 coords3

meddelandet "sista byn" kommer upp när man trycker på skriptet en fjärde gång, dvs när skriptet fyller i coords1 för andra gången. jag skulle vilja ha så att det kommer upp när man klickar en tredje gång, alltså när skriptet fyller i coords3 för första gången.
 

DeletedUser

Guest
Jag får inte farmscriptet att fungera. Den första byn kommer upp korrekt men sen fortsätter det med samma by hela tiden :(
 
Topp