Farmlimiten

Sterna1

New Member
Reaktionspoäng
0
Lite av tanken bakom att sätta en gräns på hur mycket det är möjligt att farma har varit att försöka jämna ut förutsättningarna för både nya spelare och för spelare som återvänder efter att ha varit borta något år.

Att farma intensivt i starten var inget som var självklart för ett par år sedan, och en del av det gamla gardet som återvänder till spelet idag har svårt att anpassa sig. Som ny spelare, är det svårt att veta att man om man klickar på någon länk och kommer till Tribal wars plötsligt slängs rakt in i ett spel där man måste vara aktiv 24/7 direkt. Det är lätt att tappa sugen när man blir attackerad och bortadlad innan man egentligen hunnit lära sig spelet och sett tjusningen med det.

V24 är alltså inte specifikt tänkt att bli en nybörjarvänlig server, utan mer ett försök att få tillbaka det väldigt många vill se - lite större världar som varar lite längre, med lite mer blandad bas av spelare. En begränsad möjlighet att farma en eftergift för att det trots allt idag är en stor del av spelet för många. Både nya, och ny-gamla spelare bör ju få en chans att ta till sig att farmning på andra servrar är en etablerad del i spelet. På det här sättet får de möjligheten att se fördelarna med farmning utan att halka extremt långt efter och bli bortadlade innan spelet ens hunnit komma igång.

Varför slopades den här tanken inför v 26? Känns om ni tagit 100 steg bakåt i stävan efter större världar som varar längre....D:
 
Topp