Farmgräns?

kalle14

Member
Reaktionspoäng
0
Dina trupper kan inte plundra mer resurser eftersom du redan har nått din farmgräns. ????

Vad fan är det här? Hur har ni tänkt att ni lägger till en jäkla farmgräns så man inte kan farma upp sig och kunna få en bra start pga av det?!

Hur kan man förstöra ett spela så jäkla mycket med att lägga in en sak så att dom som kan spela och farma får inte övertaget, för vi måste släppa fram dom som är "SÄMRE" också som inte vet hur man gör i starten, men LC m.m.
Kommer det här finnas hela världen ut eller kommer ni ta bort det så småningom?
 

kalle14

Member
Reaktionspoäng
0
Det är ju sjukt?? Dom har ju sänkt standarden så mycket med att sätta dit en sådan sak?
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Varför startade du på världen dåra? Läs Inställningarna på Världen så att du vet vad som gäller ;)
 

mami

Member
Reaktionspoäng
0
Som att inte du och alla vi andra tyckte samma sak men ändå började vi :p

Jag håller fullkomligt med dig Kalle14 och du är inte den enda som är missnöjd. Jag har inte hört en enda som tyckt att det har vart positivt på något sätt med denna löjliga farmgräns.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Haha, jag blev också väldigt överraskad åt det negativa hållet.

En annan sak som jag blev väldigt överraskad över (också negativt) var att man inte längre kan fejka effektivt utan måste skicka ett minimiantal soldater på varje anfall, ju fler desto större du blir.
 

zette

Member
Reaktionspoäng
0
Settings varierar ju från värld till värld. Den här världen har precis som ni ovan nämner både en farmgräns och en gräns för hur många trupper man måste skicka i varje anfall. Det betyder inte att det är så på alla världar. På v25 kanske det inte kommer vara en sådan gräns.

Innan man startar en värld får man se efter vilka settings det är, gillar man dom inte så startar man inte. Eller så ser man det som en utmaning och försöker göra det bästa av situationen.

Jag gillar inte heller dessa gränser, men faktum är att jag trots det tycker v24 är relativt rolig. Mer aktvitet i externa än på länge, vilket alltid är trevligt!



//Z
 

kalle14

Member
Reaktionspoäng
0
Klart det varierar från varje värld, det säger ajg inget om. Men själva grejen är bara så jävla konstig, du kan farma ca 7000 resurser på en dag? Hur är det tänkt att du ska kunna växa snabbt? Vad ska du ha trupper till? Hur ska du få en adelsman? Du får vänta ca 50 dagar om du ska en adelsman med denna gräns?

Jag säger inget annat än att det är jävligt konstigt och att man förstör hela spelet pga av denna gräns.
 

DeletedUser

Guest
Klart det varierar från varje värld, det säger ajg inget om. Men själva grejen är bara så jävla konstig, du kan farma ca 7000 resurser på en dag? Hur är det tänkt att du ska kunna växa snabbt? Vad ska du ha trupper till? Hur ska du få en adelsman? Du får vänta ca 50 dagar om du ska en adelsman med denna gräns?

Jag säger inget annat än att det är jävligt konstigt och att man förstör hela spelet pga av denna gräns.

Taket ökar successivt ju längre tiden går, orkar du inte vänta som är det roliga med spelet så kan du lämna världen och gå över till 23 eller annat.
Jag hatar farmtaket minst lika mycket som du och majoriteten av världen gör men man vänjer sig.

Deal With It. :)
 

DeletedUser

Guest
Själv gillar jag denna farmlimit eftersom jag blir alltid så mycket efter på andra världar p.g.a skola och annat.
 

DeletedUser

Guest
Du klagar över att du inte kan få övertag och att man har sänkt standarden så don "sämre" spelarna klarar av att hänga med. Skit snack genom att sätta denna farm gräns har dom gjort spelet svårare och man lär bygga på ett helt annat sätt, om du nu är en duktig spelare då bör du ändå klara av att få en fin start utan att kunna farma dom du vill bara du bygger rätt
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Vad händer med farmtaket om man blir adlad och startar om världen? Nollställs det eller har man kvar samma tak som innan? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Vad händer med farmtaket om man blir adlad och startar om världen? Nollställs det eller har man kvar samma tak som innan? :eek:

Den nollställs.

När du börjar om ändras ditt startdatum på världen (därav får du nytt nybörjarskydd och kan inte skicka resurser).
 

kalle14

Member
Reaktionspoäng
0
Du klagar över att du inte kan få övertag och att man har sänkt standarden så don "sämre" spelarna klarar av att hänga med. Skit snack genom att sätta denna farm gräns har dom gjort spelet svårare och man lär bygga på ett helt annat sätt, om du nu är en duktig spelare då bör du ändå klara av att få en fin start utan att kunna farma dom du vill bara du bygger rätt

Skämtar du eller? Alla kan väl bygga resuser? Eftersom det är det man måste göra nu, annars kan du inte växa eller någonting. Så att vara en duktiga spelare på att bygga en by utan att farma är väl verkligen inte något? Det är ju farma som är svårt, många orkar det inte och hänger inte med och andra älskar det och gör så dom leder i början och kanske fortfarande leder.
 

radioactive.

New Member
Reaktionspoäng
0
Om du tänker efter och ser det från andras point of view och inte bara din egen tror jag mycket väl att du skulle förstå varför dom låter 1 (!!) värld ha limited haul. Tänk alla personer som studerar/jobbar men ändå brinner för tw och vill kunna hänga med trots att de inte kan sitta 24/7. Detta är alltså en värld det handlar om, så om du testar .net ett tag eller väntar tills v.25 och slutar att sprida ditt missnöje här, det skulle nog uppskattas! :)
 

DeletedUser

Guest
Skämtar du eller? Alla kan väl bygga resuser? Eftersom det är det man måste göra nu, annars kan du inte växa eller någonting. Så att vara en duktiga spelare på att bygga en by utan att farma är väl verkligen inte något? Det är ju farma som är svårt, många orkar det inte och hänger inte med och andra älskar det och gör så dom leder i början och kanske fortfarande leder.

Ja visst är det lätt att bygga upp en by, men då står du utan trupper, det gäller att hitta en balans mellan trupp byggandet och byggandet i din by. Gäller att attackera på ett smartare sätt och inte bara kötta som du vill då det tar tid att bygga upp trupperna då du inte kan farma.
Och det viktigaste är att ha tålamod och inte stress sig igenom det hela (vilket du värkar ha svårt för att klara av) chilla lite istället
 
Topp