Farm Script

DeletedUser

Guest
Har använt script ett tag nu och de har aldrig krånglat förs en nu jag får bara inte till de mitt farm script funkar ej men alla mina andra script funkar fin fint men inte farm scripte nån som vet varför de inte funkar ?? för just nu e man ju helt jävla galen :S :mad::mad::mad::mad::mad:
 

DeletedUser

Guest
Kanske du kan lägga upp scriptet du pratar om, så dem kunniga kan se vad som gör att det inte funkar? :)
 

DeletedUser

Guest
Troligen utdaterad kaka. De blir gamla och måste bytas ut ibland.

Oki, skulle själv inte kunnat hjälpa honom, då jag suger på scripts, men tänkte dem som kan, ville ha lite mer info så dem slipper gissa.
Sorry för offtopic, ska gå tillbaka till min lilla håla nu. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag känner honom, han använder detta script:
javascript:var config=[0,0,0,1,150,0,0,0,0];var coords='kordinater här';var cookieName='Fake';var cookieExpire=4;coords=coords.split(" ");var doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;function createCookie(name,value,days) {if (days) {var date = new Date();date.setTime(date.getTime()+(days*24*60*60*3000));var expires = "; expires="+date.toGMTString();}else var expires = "";document.cookie = name+"="+value+expires+"; path=/";}function readCookie(name) {var nameEQ = name + "=";var ca = document.cookie.split(';');for(var i=0;i < ca.length;i++) {var c = ca;while (c.charAt(0)==' ') c = c.substring(1,c.length);if (c.indexOf(nameEQ) == 0) return c.substring(nameEQ.length,c.length);}return 0;}function insertUnit(input, count) {if(input.value != count){input.value=count;}else{input.value='';}}function end (){var fake=readCookie(cookieName);var index=0;index+=Number(fake);xcoords=coords[index];xcoords=xcoords.split("|");doc.forms[0].x.value=xcoords[0];doc.forms[0].y.value=xcoords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,config[0]);insertUnit(doc.forms[0].sword,config[1]);insertUnit(doc.forms[0].axe,config[2]);insertUnit(doc.forms[0].spy,config[3]);insertUnit(doc.forms[0].light,config[4]);insertUnit(doc.forms[0].heavy,config[5]);insertUnit(doc.forms[0].ram,config[6]);insertUnit(doc.forms[0].catapult,config[7]);insertUnit(doc.forms[0].snob,config[8]);index+=1;if(coords.length==index){alert('Last Village');cookieExpire=-1;}createCookie(cookieName,index,cookieExpire);}end();


Nu är jag inget vidare på script, men jag har letat i det riktigt länge och finner inget som verkar konstigt. (inget datum heller) Jag använder själv precis samma script på en värld och det fungerar fortfarande. Det knepiga är att jag inte kan stoppa in fler koordinater eller byta ut dem utan att det slutar fungera. (det har inget med mellanrummen efter koordinaterna att göra då jag testat massor av gånger.)

Jag hittar faktiskt inget farmscript som för tillfället fungerar om man skapar en helt ny länk, så jag funderar om det kan ha något att göra med 6.0 versionen.
 
Topp