- Reaktionspoäng
- 245
Server Merge FAQ
När startar överföringen? När slutar den?
Var hittar jag möjligheten att överföra?
Vad är skillnaden mellan att kopiera, överföra och slå ihop?
Överföringen beskriver den tekniska principen av funktionen, att flytta spelardata från en version till en annan.
"Kopiera" används för att beskriva processen när ett svenska konto kopieras över till den internationella versionen och skapar ett nytt konto där.
En "sammanslagning" är processen där en spelare överför spelardata från en existerande svensk spelare som kombineras med spelardata från en existerande spelare på den internationella versionen.
Är överföringen gratis?
Behåller jag mina flaggor och premiumpoäng efter överföringen?
Om jag inte kan köpa premiumpoäng längre, hur ska jag kunna använda premiumfunktioner på de kvarvarande svenska världarna?
Vad händer med mina prestationer?
Hur kontaktar jag den svenska supporten?
Vad händer med det svenska forumet och Facebooksidan?
Hur fortsätter jag spela med mina vänner och min stam?
Behöver jag ange ett nytt lösenord och / eller mail?
Stödjer mobilapparna att jag spelar den internationella versionen på svenska?
Är det möjligt att ändra mitt språk?
Är det möjligt att kopiera ett konto flera gånger?
Kommer jag kunna fortsätta prata svenska på den internationella versionen?
Om jag använder funktionen kontoövervakning, vilket språk visas för den som övervakar kontot?
Något är trasigt/fungerar inte!
Är det möjligt att välja språk?
Går sammanslagningen automatiskt med konton på samma epost?
Om jag har mer än ETT konto, kan alla bli överförda??
Om jag har flera konto, kan alla slås ihop till ett och bli överförda?
Varför startar w105 på .net den 3:e när vi inte kan överföra förrän den 4:e?
Är det möjligt att flytta med sig sin Globala mall (för snabbmenyn vid Premiumkonto)?
Varför finns inget Nattskydd/Nattbonus på .net?
När startar överföringen? När slutar den?
Överföringen startar den 4:e december 2018.
För närvarande är det inte möjligt att säga när möjligheten att överföra kommer att stängas, men den kommer vara tillgänglig även ett tag efter att den sista svenska världen har stängts. Men kom ihåg att flaggor kan bara överföras så länge det finns en aktiv, svenska värld tillgänglig.
För närvarande är det inte möjligt att säga när möjligheten att överföra kommer att stängas, men den kommer vara tillgänglig även ett tag efter att den sista svenska världen har stängts. Men kom ihåg att flaggor kan bara överföras så länge det finns en aktiv, svenska värld tillgänglig.
Var hittar jag möjligheten att överföra?
När du är inloggad på den svenska sidan kommer du hitta en meny till vänster, för att starta överföringen (från den 4:e december 2018 och framåt). Verktygen kommer ge dig en steg för steg guide för att antingen kopiera över ditt konto eller slå ihop ditt konto med ett annat på den internationella versionen.
Vad är skillnaden mellan att kopiera, överföra och slå ihop?
Överföringen beskriver den tekniska principen av funktionen, att flytta spelardata från en version till en annan.
"Kopiera" används för att beskriva processen när ett svenska konto kopieras över till den internationella versionen och skapar ett nytt konto där.
En "sammanslagning" är processen där en spelare överför spelardata från en existerande svensk spelare som kombineras med spelardata från en existerande spelare på den internationella versionen.
Är överföringen gratis?
Ja, självklart! Även om ditt användarnamn är upptaget är det gratis att välja ett annat. Dessutom, när du startar överföringen behåller du premiumpoängen på ditt gamla konto här på den svenska versionen samtidigt som saldot också läggs till på ditt nya (eller existerande) konto på den internationella versionen.
Behåller jag mina flaggor och premiumpoäng efter överföringen?
Ja. Din balans blir kopierad (inte flyttad) sådan den är vid överföringen. Det betyder att du behåller din balans på ursprungsmarknaden/versionen (här på .se) och får exakt samma mängd kopierad till ditt nya/existerande konto på .net. Eftersom det inte längre kommer vara möjligt att köpa premiumpoäng till .se när funktionen väl aktiverats rekommenderar vi generellt att man överför till den internationella versionen så fort som möjligt.
Om jag inte kan köpa premiumpoäng längre, hur ska jag kunna använda premiumfunktioner på de kvarvarande svenska världarna?
Eftersom det inte längre kommer vara möjligt att köpa premiumpoäng när överföringarna väl startat, kommer vi heller inte fortsätta köra större event på den svenska marknaden längre.
Det innebär även att du inte längre kommer kunna köpa nya premiumfunktioner, men kommer kunna förlänga existerande.
På grund av detta kommer vi ge spelarna gratis Premiumkonto, Kontohanterare och Farmassistent på de svenska världarna till de stänger.
Notera dock att tack vare att versionen stängs i samband med avslutet av dessa världar kommer det inte ske någon återbetalning av kvarstående funktioner när världarna stänger. Därför rekommenderar vi att man överför till den internationella versionen så snabbt som möjligt.
Det innebär även att du inte längre kommer kunna köpa nya premiumfunktioner, men kommer kunna förlänga existerande.
På grund av detta kommer vi ge spelarna gratis Premiumkonto, Kontohanterare och Farmassistent på de svenska världarna till de stänger.
Notera dock att tack vare att versionen stängs i samband med avslutet av dessa världar kommer det inte ske någon återbetalning av kvarstående funktioner när världarna stänger. Därför rekommenderar vi att man överför till den internationella versionen så snabbt som möjligt.
Vad händer med mina prestationer?
Tyvärr kommer dina prestationer från den svenska versionen inte vara möjliga att överföra till den internationella versionen.
Hur kontaktar jag den svenska supporten?
Om ditt spel är på svenska kommer du automatiskt att bli skickad till den svenska supporten om du väljer att kontakta oss ifrån spelet. Om du loggar in via supportsidan direkt, kan du där välja språk på sidan för språkval.
Vad händer med det svenska forumet och Facebooksidan?
Det svenska forumet och Facebooksidan kommer fortsätta finnas, även efter den sista svenska världen har stängts. När man registrerar sig för ett forumskonto kommer man nu kunna välja språk, för att säkerställa att svenska spelare kan fortsätta registrera sig på det svenska forumet.
Hur fortsätter jag spela med mina vänner och min stam?
Du kan givetvis fortsätta spela på de kvarvarande svenska världarna som vanligt. Eftersom vänlistan inte kopieras över, rekommenderar vi att du skickar ett meddelande till dina vänner på den svenska versionen och kollar om de spelar på den internationella versionen med samma användarnamn.
Behöver jag ange ett nytt lösenord och / eller mail?
Nej. Även om du bestämmer dig för att slå ihop två konton manuellt (registrerade med två olika epostadresser) så ändras inte informationen för att logga in på något av kontona.
Stödjer mobilapparna att jag spelar den internationella versionen på svenska?
Ja. För att använda funktionen för att överföra kommer mobilspelare att få en rapport som inkluderar en länk, och där få valet att starta överföringen från sin inställningsmeny. Efter överföringen av kontot kommer spelet att vara fullt lokaliserat till svenska (det kommer alltså vara på svenska) när man startar på världar på den internationella versionen.
Är det möjligt att ändra mitt språk?
Det är möjligt att ändra ditt språk, men bara till något av de som för närvarande stödjs på den internationella versionen. Listan över språk som stödjs hittar du i spelets regler. För att begära en ändring av ditt språk, skapar du bara ett supportärende. Kom ihåg att när du ändrar ditt språk, kommer dina supportärenden att hanteras av det språkets supportteam.
Är det möjligt att kopiera ett konto flera gånger?
Nej. När överföringen av ett konto är klar, markeras detta och de kan inte överföras igen eller (för konton på den internationella versionen) slås ihop med andra konton från andra språkversioner längre.
Kommer jag kunna fortsätta prata svenska på den internationella versionen?
När svenska blir ett av de språk som stödjs, kommer du så klart kunna fortsätta prata (skriva) på svenska i spelet och till supporten. Men det huvudsakliga språket för att kommunicera med andra spelare (ej svensktalande) förblir på engelska.
För att göra det enklare att organisera stammar och hitta medlemmar har vi lagt till ett "språkval" för stammar som låter dem visa vilka språk som pratas internt i stammen. Kom ihåg att språken som stödjs i spelet (enligt listan i reglerna) är annorlunda än de som kan användas internt.
För att göra det enklare att organisera stammar och hitta medlemmar har vi lagt till ett "språkval" för stammar som låter dem visa vilka språk som pratas internt i stammen. Kom ihåg att språken som stödjs i spelet (enligt listan i reglerna) är annorlunda än de som kan användas internt.
Om jag använder funktionen kontoövervakning, vilket språk visas för den som övervakar kontot?
De som övervakar konton kommer alltid se spelet på sitt eget språk, oavsett vilket språk som valts på det övervakade kontot.
Något är trasigt/fungerar inte!
Var snäll och låt oss veta! Även om vi framgångsrikt slagit ihop flera språkversioner tidigare, kan det givetvis hända något oförutsägbart. Om du stöter på problem eller bara har ett förslag på hur vi kan förbättra funktionen, tveka inte att kontakta oss!
Är det möjligt att välja språk?
Om du slår ihop ditt svenska konto med ett existerande konto på .net, kommer ditt språk vara engelska. Om du vill ha det ändrat till svenska, skicka ett ärendet till supporten och be dem göra ändringen.
Går sammanslagningen automatiskt med konton på samma epost?
Om ett konto på .net har samma epostadress som du har på ditt svenska konto kommer sammanslagningen bli automatisk för det kontot. Så om du vill slå ihop ditt svenska konto med ett annat konto än det, måste du ändra epostadressen knuten till kontot innan du startar processen.
Om jag har mer än ETT konto, kan alla bli överförda??
Ja, bara upprepa processen med de andra kontona.
Notera att om du redan har ett konto på .net med samma mail som du använt på .se kommer de båda kontona att slås ihop automatiskt.
Kom ihåg att du bara får ha ett konto aktivt på varje spelvärld, så se till att du inte råkar starta på samma värld med flera konton när du överfört.
Notera att om du redan har ett konto på .net med samma mail som du använt på .se kommer de båda kontona att slås ihop automatiskt.
Kom ihåg att du bara får ha ett konto aktivt på varje spelvärld, så se till att du inte råkar starta på samma värld med flera konton när du överfört.
Om jag har flera konto, kan alla slås ihop till ett och bli överförda?
Att slå ihop flera konton är inte möjligt av tekniska skäl. Att slå ihop två konton från .se till ett på .net är inte heller möjligt. Om man har flera konton på .se kan det däremot finnas möjlighet att flytta eventuella premiumpoäng från dessa till ETT konto som sedan överförs eller mergas med ETT konto på .net.
Varför startar w105 på .net den 3:e när vi inte kan överföra förrän den 4:e?
Det främsta skälet är att det garanterat ska finnas en NY värld klar så fort mergen startar så de nya svenska (och norska) spelarna inte behöver starta på en gammal värld.
Man kan dock registrera ett konto på .net, förregistrera på W105 och sedan flytta över sitt .se konto till det kontot när överföringen startar. Om man redan har ett konto på .net som man tänker slå ihop med sitt svenska konto, så startar man givetvis med det.
Man kan dock registrera ett konto på .net, förregistrera på W105 och sedan flytta över sitt .se konto till det kontot när överföringen startar. Om man redan har ett konto på .net som man tänker slå ihop med sitt svenska konto, så startar man givetvis med det.
Är det möjligt att flytta med sig sin Globala mall (för snabbmenyn vid Premiumkonto)?
Nej. Det enda som kommer flyttas/kopieras med kontona är Premiumpoäng och Flaggor.
Varför finns inget Nattskydd/Nattbonus på .net?
.net är den internationella versionen av Tribal Wars, och har som sådan spelare från hela världen. Att aktivera en nattbonus kommer kort sagt innebära att en del spelare blir begränsade när deras huvuddel av den aktiva tiden kommer hamna under Nattbonusen. Marknader som har spelare från flera olika tidszoner använder normalt inte nattbonusen på grund av detta. Dock är det inte omöjligt det kan dyka upp i framtiden i någon form.
Senast ändrad: