förtydligande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Men definiera rensa då.

Vem avgör vad som är ett korrekt rens? Ska admins sätta in 20K trupper i alla byar, där spelare skickat in tickets? Trupper som inte går att flytta därifrån?

En tom by är en tom by och det är inget regelbrott att timmen innan man bestämmer sig för att sluta, så skickar man alla trupperna in i döden.

Definera rens?
Offensiva enheter så som Yxor Lätt kavalleri och MB/Katas.



Att byarna förbereds för internadling = att man skickar bort trupperna.
Är byarna tomma får man bara ta 60 % av dem.

Om inga trupper skickats ut. Utan byarna lämnas "intakta" så är det bara att adla på ju =)
 

DeletedUser

Guest
Definera rens?
Offensiva enheter så som Yxor Lätt kavalleri och MB/Katas.



Att byarna förbereds för internadling = att man skickar bort trupperna.
Är byarna tomma får man bara ta 60 % av dem.

Om inga trupper skickats ut. Utan byarna lämnas "intakta" så är det bara att adla på ju =)

Det dom undrar om är ju ifall byn är helt tom, räknas det som att man har rensat byn då?

Det tycker iaf jag, Finns det inga trupper i byn så kan man ju inte rensa. Även man försöker.
 

DeletedUser

Guest
Vi undrar ingenting, utan försöker belysa att 60% regeln är meningslös. Det finns för mycket vägar omkring att den inte fyller någon funktion.
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Vi undrar ingenting, utan försöker belysa att 60% regeln är meningslös. Det finns för mycket vägar omkring att den inte fyller någon funktion.

Håller med,men om dom vill fortfarande ha 60% regel då borde det bli 60% max med eller utan rens,allt annat känns meningslös att skriva
 

DeletedUser

Guest
För det första, ja, det här är fel forum att posta tråden i och den kommer därför att flyttas, men samtidigt kan jag som nu har suttit och läst tråden som blev länkad svara på ett par av alla dessa frågor som ställts i denna tråd.

Skulle man isf få ta mer än 60%?
Om inte det inte är ett sätt att kringå reglerna ja. T.ex. har han skickat bort all trupp och sedan loggat ut för gott så är risken klart överhängande att det kommer att ses som pushning. Måste ni rensa ut byarna (på mer än symbolikska trupper) så är det lugnt.


Att tömma byarna på allt utom en symbolisk styrka räknas som att tömma dem.


Men visst, jag håller med, ett förtydligande skulle hjälpa i detta fall, men samtidigt, se till att du inte adlar mer än 60% av byarna så behöver du ju inte oroa dej...
 

DeletedUser

Guest
"Se till att inte adla mer än 60%, så klarar du dig"

Vi leker med detta:

Spelare A är i krig med spelare B. Spelare A har krigat till sig 60% av byarna. Spelare B tröttnar på attackerna och tänker sluta, men tycker att spelare A ska få resterande byar, för att han visat sig vara en övermäktig fiende och tömmer byarna.

Får då inte spelare A ta dessa byar?
 

DeletedUser

Guest
Då ställer jag en motfråga, hur ofta i krig, är det bara en spelare som tar byar av en annan?

Samt att jag skulle säga, då det är i krig så gäller ej 60% regeln, för det är ju inte internadling, utan en krigshandling...
 

DeletedUser

Guest
Enda sättet att komma ifrån reglen är faktiskt att den du adlar är i en stam som det är krig emot. Skulle han ha varit i tex samma stam eller ifall admins skulle hitta något som vissar att ni har känt varandra så är det kört. de kan gå väldigt långt tillbaka via TW stats. och se tex stammar mm. så en duktig admin skulle det bara finnas detta sätt att komma förbi 60% reglen. fullt krig. och ingen tömning av byarna.
 

RedFire

Member
Reaktionspoäng
2
Jag tycker att det är storskillnad om man lyckas ta 1-5 "byar" gratis än 5-> byar

Man borde ha försvar om man har 5 byar, (sen är det lite på poängen ifall den är under 1000 eller 10.000),

Har byn 10.000 i poäng borde man ha försvar i byn.

Men har den 1000 Kanske man inte har byggt försvar än.

Att lyckas ta ca 10 byar av någon annan som kanske är 100% så beror det på vem som får byarna tycker jag,
En spelare runt 10 byar eller en spelare upp mot 100 byar. Är det innom stammen eller alliansen kan det vara någon som slutar och ger bort allt till en person som detta fallet är fel vid internadling av 60%.

Men det är lättare att ta över 60% när en spelare knappt har byar än om en spelare har en hel del.

Isåfall kan man inte plocka byar av 1 person med 1 by.Eftersom 1 by är 100% och då åker en hel del dit.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Definera rens?
Offensiva enheter så som Yxor Lätt kavalleri och MB/Katas.

om du inte vet vad rens är så tycker inte jag att du ska lägga dig i denna tråden

Men annars är det ju just det som är kärnan i problemet... att definiera rens
(se första inlägget)

Att byarna förbereds för internadling = att man skickar bort trupperna.
Är byarna tomma får man bara ta 60 % av dem.

Om inga trupper skickats ut. Utan byarna lämnas "intakta" så är det bara att adla på ju =)

en by kan vara intakt sedan en vecka tillbaka och vara full.
men en by kan även vara intakt sedan en vecka tillbaka och TOM om trupperna skickades ut för 8 dagar sedan.
vad är då intakt?

ser du nu hur luddigt det är?
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Eftersom hela detta gäller när spelare slutar. Så om byarna töms på trupper, så ses ju det som en förberedelse för att de ska adlas.
Även om bynarna töms åtta dagar innan de adlas så har de ju ändå tömts = Förberedda för adling =)...

Men eftersom det sägs i andra trådar att om man rensar byarna från dess trupper (ej symbolisk summa) så får man ta hundra procent. Vilket gör att det finns ett enkelt sätt att kringgå den regeln på om man inte vill förlora så mkt trupper ;)
Det funkar dock endast på de världar med nivåer i smedjan... Bara dra ner alla forskningar så lågt de går sen rensar man skiten från trupper utan att man förlorar så mkt själv... ^^
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Så då kan jag om jag slutar skicka iväg en massa anfall mot en annan spelare som slutat. Sen skicka någon enstaka anfall mot den som kommer ta alla mina byar.

Han blir sur på mig för att jag anfaller och adlar alla mina byar?

Alla 3 spelare är i samma stam :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp