Förtydligande gällande sammanslagning av konto och coplaying

DeletedUser

Guest
Efter diskussion i teamet har vi kommit fram till att det behövs tydligare riktlinjer för vad som gäller angående sammanslagning av konton/merges och cospelande. Vi rekommenderar i första hand att man vid kontobyte, merges och cospelande läser igenom och ser till att man förstår innehållet i den här tråden: Rekommenderad läsning: Kontobyte

Vi vill även göra våra spelare uppmärksamma på att även om det är tillåtet att vara fler än en spelare på samma konto, så är det inget vi stödjer. Detta är överenskommelser mellan spelare, och vi har inga möjligheter att hjälpa till att "få tillbaka konton", byta ägare, flytta premiumpoäng som är spärrade eller på annat sätt hantera situationer som uppstår när man är flera ägare till ett konto. I systemet kan det endast finnas en unik ägare, och det är den som har tillgång till eposten som finns registrerad på kontot. Mergning och sammanslagning av konton sker alltså på egen risk.

Ett konto är personligt, lösenordet är en värdehandling. Väljer man att ge andra tillgång till sitt konto, eller väljer att använda någon annans konto sker det på egen risk och eventuella problem och konsekvenser av det är inget vi kan ta ställning till eller justera.
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Inte för att klaga men "Det är inte förbjudet, men heller inget vi stödjer" är ju knappast ett tydligt svar så lite humoristiskt att kalla just det för "förtydligande". :p
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tycker det är bra att folk förstår var admins står; De skiter fullständigt i vad som händer om de lurar dig. De är JÄVLIGT skönt och veta, för då kanske mindre folk riskerar det.

Sen att de är moraliskt fel att lura folk, ja de tror ja de flesta av oss förstår. Men det är SÅ sjukt svårt och mycket jobb att bevisa vad som hänt. Admins har bättre saker för sig än att sitta o medla om sånt här. Så folk får helt enkelt chansa eller ge fan i och merga, de funka utan co spel för 5 år sen & är väldigt säker de funkar ida också.
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
Tycker det är bra att folk förstår var admins står; De skiter fullständigt i vad som händer om de lurar dig.

Kanske inte riktigt så, men vad vi än kan tyckas känna, kan vi ändå inte göra så mycket. Man får helt enkelt använda sitt sunda förnuft och vara försiktig med vem man litar på.
 

jarc

New Member
Reaktionspoäng
2
Åhå käraste medlemmar av teamet., hur tänker ni där..
Seriöst. - Är det vi spelare som skall serva er, eller tvärtom..!? - Det är väl ändå vi spelare som betalar för att hålla servrarna uppe.. Å i min värld är det väl ändå så att det är ni, (administration, kundtjänst, team.. elr vad det nu än kan kallas) som skall försöka att i möjligaste mån tillgodose våra/kundens behov..

Första gången jag stötte på co-spel, var någon av det absolut första Hp-rundorna, minns inte när och vilken det var.. men iaf före Hp 4.. minns att jag undrade om det var tillåtet.. men så var det ju! Sedan dess har co-spelet fortgått..
Det här är ju faktiskt något teamet måste ta ställning till, förhålla sig till.. databasen medger inte kontroll över hur många ip:n det loggas från, å skulle förövrigt behövas att varje enskild spelare var synsk., ja så tillvida att vederbörande i förväg visste vilket wifi som skulle gälla den 16 mars 2015..
Om nu teamet tar avstånd från co-spel, får ni försöka skapa världar., där spelarna inte vill ha co-spel.. Utan, att de helt enkelt utmanar varandra.. (nu tror jag iof sig inte att det är så det förhåller sig, då större delen av teamet själva av ohejdad vana ägnar sig åt just co-spel).

För att nu komma till ämnet för mitt inlägg..
STULNA KONTON
Att co-spela innebär precis som det låter., att, man delar på ett konto., man spelar gemensamt.. För det mesta har man vansinnigt roligt ihop., om inte, (så kan det vara ibland) .. Då hoppar den ena elr andra av.. (Man överlåter inte, man ger inte bort, man överger inte).. sitt konto. Man lånar tillfälligt ut det.
Detta är en allmänmänsklig normal företeelse., å har med moral att göra (att lita på sin medspelare) .. I vissa fall kantänka ca max 1% funkar det inte., utan då är någon där å norpar åt sig annans sk egendom.. I dessa fall anser jag att teamet., såsom sponsor av spelet har en skyldighet att ta ställning..
Själv har jag genom åren blivit av med 5 egna konton., å varit inblandad i ca 10 (som ledare för stam)..
Den enda i teamet som egentligen hjälpt mig på traven .. har varit keys å det var på V16.. Ett av kontona jag blev av med (ett högt rankat konto på Hp)., hade jag inte ens co på, utan där hackades min mail..
Som tur var fick jag hjälp av en av våra namnkunnigaste spelare, så jag kunde slutföra rundan.. (Måste i sammanhanget tillägga, att i samband med detta blev jag av med mitt orginalnick).
Teamet säger själva, att de kan inte ansvara för mailleverantörernas säkerhet., samtidigt säger de att vi inte skall anlita gmail, hotmail etc.etc.. (för vem som, kan på ett par timmar hacka sig in där)..
Åtminstone jag.. å många med mig är nog i den situationen att, jobbmailen får vara befriad från TW, med tanke på delade sidor, planering etc.etc..
Så med andra ord blir vi hänvisade till tillfälliga mailadresser osv.. allrahelst som TW såvitt jag minns begränsat antal nick per adress..
Det finns en hel del enkla åtgärder teamet kunde ta för att säkra tillförlitligheten/säkerheten..
Således är det teamet som skall administrera oss spelare.. Inte vi som skall sitta å niga å bocka för er..

Är det någon av er som vill diskutera det närmare finns jag på skypen..

//A
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
"5.6 Om en tredje part nyttjar ett konto, och denne har kommit åt dina inloggningsuppgifter genom din förskyllan, betraktas detta som om det vore dina egna handlingar."

"5.8 Om vi misstänker att inloggningsuppgifterna kommit tredje part tillkänna, har vi rätt, men inte skyldighet, att utan föregående avisering ändra inloggningsuppgifterna eller spärra kontot. Vi kommer informera dig omgående om detta och på begäran, inom rimlig tid, ge dig nya inloggningsuppgifter. Andra krav från dig till följd av tillfällig spärrning av ditt konto eller ändringar av dina inloggningsuppgifter kommer inte att beaktas."

Det är inte alls en fråga om tolkningar utan att förstå gränsdragningen mellan befogenheter och skyldigheter.

Det är precis med stöd av detta som vi kan förtydliga vår hållning till co-spelande som teamet aldrig har förespråkat men heller inte har varken möjlighet eller skyldighet att lägga tid på.
 

DeletedUser

Guest
Men hur ställer sig teamet till bortsopande av information ,där 1 part som lämmnar ett konto ger rätten att nyttja den till en co och sen blir anmäld för konto stöld ?
 

DeletedUser

Guest
Men hur ställer sig teamet till bortsopande av information ,där 1 part som lämmnar ett konto ger rätten att nyttja den till en co och sen blir anmäld för konto stöld ?

Bortsopad information är ett av skälen till att den här sortens ärenden är omöjliga för oss att hantera. Nu har det framstått som att detta är något nytt, eller att vi har uppfunnit detta nu men i själva verket har det alltid varit så här.

I ett fall som det du tar upp, om jag uppfattar det rätt så handlar det om en spelare som ger bort ett konto till någon annan?

Där utgår vi från samma förhållningssätt som alltid - den som har tillgång till och äger epostadressen som är registrerad på kontot äger kontot. Det finns ett fåtal fall där omständigheterna har varit speciella, där man väldigt tydligt i dokumentationen kan se vem som startat kontot och att något inte gått rätt till vid bytet där vi har kunnat hjälpa till, men det är otroligt sällsynt och har så vitt jag kan minnas inte inträffat mer än vid två tillfällen de senaste fem åren.

Begreppet "rätt att nyttja" ett konto är inget som existerar från supportens sätt att se på det här:

Återigen - acceptera inget övertagande av konton från någon annan som inte låter dig byta epostadressen. Köp inga premiumpoäng eller lägg ner mängder med tid, kraft och energi på ett konto innan du äger det genom att det är registrerat på din epostadress. Lämnar du ifrån dig ett konto är det din skyldighet att låta epostbytet gå igenom, man kan inte "nästan" ge bort ett konto, eller ge bort kontot med förbehåll. Ger du bort kontot, så ska du vara medveten om att det krävs ett epostbyte. Accepterar du inte detta bör du själv behålla ditt konto.

Samma sak gäller i de fall där man är flera spelare på ett konto. Ett konto kan bara ägas av en person, och det är personen som har tillgång till epostadressen. Det har hänt upprepade gånger att cospelare blir ovänner, och man ser sig själv utslängd från ett konto man betraktar som sitt. Man kan ha lagt ner mängder med pengar, tid och kraft på detta konto - men det tillhör plötsligt någon annan. Detta är konsekvensen av att spela med flera spelare på samma konto, och vi kan inte nog trycka på vikten av att man är på det klara med detta från början.

Inga konstigheter, jag tycker personligen det är rakt, tydligt och svårt att missförstå. Alltså skulle vi i ett sånt fall som du beskriver kolla hur det ser ut. Är eposten bytt gäller det som står här ovanför.
Är eposten inte bytt, tillhör kontot den som har eposten.

Sen är det upp till var och en att se till att inte använda oseriösa eposttjänster, och att se till att man har tillgång till sin epost. Vi kan hjälpa till vid epostbyten i en del fall, men under ett i systemet pågående byte, eller om något inte är klart dokumenterat är det omöjligt.
 
Topp