Förtydligande av vissa "EndGame" inställningar.

DeletedUser

Guest
Har fått ett eminent svar på en ticket som jag vill dela med mig då den påverkar strategin och upplägget inför "EndGame" väldigt mycket!

Mitt svar på ticket i fet text.
Regler:

Hur vinner vi en värld?

En eller två stammar kan få startat en omröstning för att avgöra hur världen kommer att sluta genom att äga 85% av alla spelarägda byar.
Till skillnad från kravet på att inaktivera omstarter/moral, måste dessa två stammarna vara allierade.

När en omröstning börjar kan spelarna på världen antingen rösta för: världen slutar efter 2 månader, 3 månader eller när alla fiender har adlats bort.
Gällande omröstningen så får alla spelare på världen delta i omröstningen.

Alternativet: "när alla fiender har adlats bort." betyder
Rank 1 stammen ska ha 100% dominans på världen, dvs äga alla byar.

Min kommentar.
Vän av ordning undrar då vilken nytta det är att ens fundera på att begära en omröstning med en allierad när ett alternativ kan bli att man är tvungen att slåss om det i slutändan. Vilken nytta är det då att man har en alllians?

På värld 3 äger 150 spelare tillsammans mer än 85% av alla spelarägda byar.
Det är mer än 1350 spelare på världen varav 950 spelare har 2 byar eller mindre.
Vilket gör en omröstning helt meningslös och spelarna tvingas in i ett evighetslångt scenario där frågan är om de som attackerar tråkas ihjäl innan de som får sina byar demolerade tröttnar...
Att adla bort fiender utgår då det råder en akut adelsbrist sedan lång tid.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
*Sucks to be you*

Nä men de är väl bara o börja eliminera spelare. 150 lirare kan göra 2.5 adels om dan = 375 per da. Borde int ta allt för lång tid :)
 
Topp