Förslag!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag vet inte om det bara är jag, men jag antar att det finns fler som tycker att hastigheten är förskräckligt långsam? kanske finns en tråd om detta redan men inte lyckats hitta någon trots sökningar. Anser att ledningen antingen ska höja truppernas hastighet eller skaffa en byggnad som kan öka den, liknande tornerplats i travian! Tycker även att rutorna är på tok för stora för att förflyttningssystemet ska fungera smidigt, jag är i fel ruta från en kille jag attackerar men han är precis vid strecket o det är jag med, ändå tar det mig 1.20h vilket jag tycker är liite väl långt för att vara så mkt grannar det går att vara när man inte är i samma ruta.. De långsamma förflyttningarna o stora rutorna gör även att allianserna blir betydligt tråkigare o mindre sammanordnade vid tex anfall och försvar.
Så som sagt! mindre rutor o snabba soldater anser jag krävs för att spelet ska flyta på betydligt smidigare!

tacksam för synpunkter!
 

DeletedUser

Guest
Håller med om att förflyttning av trupper försvårar samarbetet mellan stammedlemmar och allianser dock kan jag se en fördel med detta då det förhindrar lättheten att anfalla och ta över fler byar än de runt sig vilket bidrar till att spelet inte avgörs direkt utav den som först får upp stor armé och adelsmän.

Sen till hastigheten som du misstänkte har diskuterats tidigare så har det varit på tal att det ska komma en ny värld där hastigheten blir snabbare för byggen o.s.v. Att det är långsam hastighet på denna världen är något för att alla eftersläntrare ska ha lika stor chans att komma upp i täten om de bara är aktiva.
 

DeletedUser

Guest
försvinner en adelsman vid övertagandet av en by? ifall den inte gör det så bör den göra det! Men ökar man hastigheten försvårar man även för folk med adelsmän då försvaret blir mycket lättare att samanordna.
 

pont

Member
Reaktionspoäng
0
Det går snabbare att bygga trupper om man uppgraderar barracken.
 

DeletedUser

Guest
så det säger du? det visste jag inte. Vad jag föreslog var snabbare förflyttning med trupper. Går som sagt på tok för långsamt!
 

pont

Member
Reaktionspoäng
0
Läste visst lite slarvigt ^^

Förresten så känns det lamt att kopiera från travian, då detta är ett annat spel.
 

DeletedUser

Guest
varför inte kopiera någonting som gör spelet bättre?
 

pont

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker inte spelet blir bättre om gubbarna kan röra sig snabbare än vad dom gör, det kommer att komma snabbara världar än denna, en för stor ökning av hastigheten skulle bara göra spelet svårt.
 

DeletedUser

Guest
Så du tycker att det är rätt att det tar 1.20h att röra sig en mm på kartan?
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Föredrar personligen inställningarna i W2 och 4 på .net serverna där farten för bygge är x1,5 men truppernas fart är x.67 (dvs du bygger fortare men trupperna rör sig lika fort som på x1 servrarna) då det enligt mig ger ett mer offensivt beteende. Men för en som i snart ett år har spelat tribalwars och har ett heltidsjobb vilket gör att jag inte kan sitta framför datoen 24/7 så är denna fart helt ok.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Hur kommer det sig att folk tror att snabbare är bättre? Det enda som händer är att folk som är väldigt aktiva (som jag) får ännu enklare att farma och erövra.

Och det är inte många av er som har prövat att förflytta ett par hundra pers i en klump på ett organiserat sätt eller hur? Det tar otroligt lång tid eftersom alla går i samma takt som den långsammaste.

Måste dessutom tillägga att OM det går fortare så går det fortare för ALLA. Det verkar vara problem att ta in sånt för vissa. "Åååååhh... om det bara hade gått liiite snabbare skulle mina soldater hunnit fram i tid..." Förutom det faktum att den som anföll/försvarade OCKSÅ går i den hastigheten.

Om du skulle vara inne 2 timmar om dagen, en på morgon och en på kvällen (farten vore hypotetiskt 3 ggr högre) det skulle få samma effekt under en 8 timmars arbetsdag dag som om du inte varit inloggad på 24 timmar i vanlig hastighet. Eller 30 timmar under en 10 timmars natt. Det hela får egentligen bara effekten att folk försöker plundra dig oftare än vanligt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vissa har tiden som "krävs" för en speed-server, andra inte. Därför är det just denna inställning på vissa servrar, inte alla :)
För att även folk med inte lika mycket tid att lägga ska kunna spela och njuta av Tribal Wars.
Och om man ser på .net-versionen så finns det faktiskt flera olika hastigheter på deras servrar, så det finns nåt för de flesta smaker :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp