Förslag på skript

DeletedUser

Guest
jag har inte ändrat nått mer men du får kolla igenom scriptet
 

DeletedUser

Guest
på v13 funkar detta script utmörkt på enbart barbs så jag vet inte vad ni sysslar med =S
 

DeletedUser

Guest
Det verkar som att detta script inte funkar på v14 då den tar med spelarbyar där.
 

DeletedUser

Guest
Nej jag använder det på v14 och har gjort det ett tag, funkar prima!
 

DeletedUser

Guest
Det finns nu i den andra tråden om bb-hittare om ni är intresserade :)
 

DeletedUser

Guest
Har någon ett by byggar script som fungerar till den nya versionen?
Mitt gamla har slutat fungera
 

DeletedUser

Guest
har inte läst alla poster så kanske någon har efterfrågat dette redan, men skulle det vara möjligt att fixa en skript som skulle ducka attacker med dom trupper man vill och hur många skulle vara awsm:D
 

DeletedUser

Guest
har inte läst alla poster så kanske någon har efterfrågat dette redan, men skulle det vara möjligt att fixa en skript som skulle ducka attacker med dom trupper man vill och hur många skulle vara awsm:D

Förstår inte exakt vad du säger men ett duck skript till V7.1 har jag om det är det du letar efter?
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Vet inte om det finns redan men hittar inget sådant ( kan vara jag som är dålig på att leta ) men ett skript likt barbar finnare fast med spelare.

EDIT: Fick hjälp.
 
Senast ändrad:

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Kan du lägga upp det här?

Källkod:
javascript:var barb_size={min:0,max:500};var village_size={min:0,max:500};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var ver=win.game_data.version.match(/[\d|\.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row<TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),10);if(player){if(player.name!=win.game_data.player.name){if((!village_size.min||(points>=village_size.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((!barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_size.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pure.replace(/screen\=/i,"screen=map");}}void(0)

Är både ett barbar- skript och spelarfinnar skript.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
någon som har ett farmscript till v16 som ´bara attackerar barbs/bonusar?
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja ha ett skript som listar alla dina/spelarens/stammens bokade byar,att du går in i bokade byar,skriver typ "bokade byar av MrRedMarine" så klickar du på skriptet så fixar den en lista med BB-koder över alla du har bokat lr stammen,listan iaf där. Kan försöka fixa fram en bild på visonen om det gör saken bättre!
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Hej!

Vet inte om det e lagligt eller man kan göra det men skulle behöva ett skript som funkar som "tar bort alla rapporter som inte fått fullt". Men du kan sätta en gräns så markerar den alla rapporter som har över XX antal resurser. Man kan alltså fylla i vad den ska ta bort.

Kan göra en sammanfattning:

* Markerar alla rapporter som har minst XX och max XX resurser. Men man måste ju ha spej i rapporterna för att kunna se det.
* Man använder det i rapporter.

Ja tror det var det. Tack på förhand.
 
Topp