Förslag på skript

DeletedUser

Guest
Ge förslag på skript ni saknar så kanske någon av oss som skriptar kan göra ett. Jag börjar få slut på idéer.

Någon mod kanske kan göra denna sticky?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har en sak som jag gärna kunde tänka mig i en enkelt skript om det är möjligt och om någon har tid även om det kanske mest är en sak vi kör med i våran stam, men det är säkert också något andra stammar kan ha nytta av för att få ordning i bokningar i forumet.

Vi använder oss av denna mallen när vi fyller i bokningar på byar i vårat forum som man ska adla

Källkod:
Härmed bokas byn: [village][B]111|111[/B][/village]
Poäng: [B]"By poäng"[/B]
Spelare: [player][B]spelnamn[/B][/player] ([B]"spelarens" poäng[/B])
Stam: [ally][B]Stam[/B][/ally] ([B]"Stam" poäng)[/B]
Status: ?

De jag gärna skulle vilja är att om man går in på någons by vy så räcker det med att trycka på skriptet så fyller den i de som är med fet stil så man sedan kan posta detta i ens boknings forum eller om det är möjligt att den öppnar en tråd i ens bokningsforum efter att man har lagt till ens bokningsforums id i slutet på denna texten http://sv1.tribalwars.se/forum.php?screen=view_forum&forum_id= där man sedan kan välja att skicka om allt stämmer och man har valt rätt rubrik för bokningen.

Dom största problem jag kan se är att få med spel och stam poängen.

Om där är någon som känner sig intresserad att lösa detta och har frågor så kan ni PM mig här eller IGM om ni finns i min värld.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan nog försöka mig på det efter maten, låter kul =)
 

DeletedUser

Guest
Har ett liknande önskemål.

För oss som har trådar för varje bokning/koordinat, eller trådar för varje kontinent där man sedan postar koords på sina bokningar, kan det vara jobbigt att gå igenom alla koordinater när man planerar att boka flera byar samtidigt. Ett script där jag kan klistra in en remsa med koordinater (likt hur man klistrar in massvis med koordinater i ett fejkscript), för att sedan få info om någon av de är bokade, skulle underlätta.

Med andra ord, Ctrl + F funktionen, fast för flera koordinater samtidigt vare sig i forumssektioner, eller trådar. Ctrl + F har nackdelen att du endast kan söka på en koordinat i taget.
 

DeletedUser

Guest
Sedan så ser man ju inte om någon har "aktiva" attacker på en spelare mer än att han/hon adlas,vore bra om man kan trycka på ett skript så kommer det fram om den är under attack men inte utav från villken spelare o stam osv utan bara om den är attackerad av någon.
Då riskerar man mindre ninja-adel. Och är det så att den är under attack av en stammedlem så kan det visa det och utav vem.
 

DeletedUser

Guest
Jag har en sak som jag gärna kunde tänka mig i en enkelt skript om det är möjligt och om någon har tid även om det kanske mest är en sak vi kör med i våran stam, men det är säkert också något andra stammar kan ha nytta av för att få ordning i bokningar i forumet.

Vi använder oss av denna mallen när vi fyller i bokningar på byar i vårat forum som man ska adla

Källkod:
Härmed bokas byn: [village][B]111|111[/B][/village]
Poäng: [B]"By poäng"[/B]
Spelare: [player][B]spelnamn[/B][/player] ([B]"spelarens" poäng[/B])
Stam: [ally][B]Stam[/B][/ally] ([B]"Stam" poäng)[/B]
Status: ?

De jag gärna skulle vilja är att om man går in på någons by vy så räcker det med att trycka på skriptet så fyller den i de som är med fet stil så man sedan kan posta detta i ens boknings forum eller om det är möjligt att den öppnar en tråd i ens bokningsforum efter att man har lagt till ens bokningsforums id i slutet på denna texten http://sv1.tribalwars.se/forum.php?screen=view_forum&forum_id= där man sedan kan välja att skicka om allt stämmer och man har valt rätt rubrik för bokningen.

Dom största problem jag kan se är att få med spel och stam poängen.

Om där är någon som känner sig intresserad att lösa detta och har frågor så kan ni PM mig här eller IGM om ni finns i min värld.

Testa det här (översatt från diestamme)

Källkod:
javascript:function getGameDoc() {getdoc = window.document;if(! getdoc.URL.match('game\.php')) {for(var i=0; i<window.frames.length; i++) {if(window.frames[i].document.URL.match('game\.php')) {getdoc = window.frames[i].document;}}}return getdoc;};doc = getGameDoc();function main(doc) {if(doc.reservated) return;h2s = doc.getElementsByTagName('h2');for(var i=0; i<h2s.length; i++) {if(h2s[i].firstChild.nodeValue.match('^(By)')) {table = h2s[i].parentNode.getElementsByTagName('table')[0];trs = table.getElementsByTagName('tr');v_coord = trs[1].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nodeValue;if(trs[2].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('span').length > 0) {v_points = trs[2].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nodeValue + trs[2].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nextSibling.nextSibling.nodeValue;} else {v_points = trs[2].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nodeValue;}if(trs[3].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.hasChildNodes()) {v_player = trs[3].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.firstChild.nodeValue;} else {v_player = '';}if(trs[4].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.hasChildNodes()) {v_ally = trs[4].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.firstChild.nodeValue;} else {v_ally = '';}bb_code = "By: [village]"+v_coord+"[/village]\nPoäng: "+v_points+"\nSpelare: "+(v_player.length>0 ? "[player]"+v_player+"[/player]" : "")+"\nStam: "+v_ally;new_row = doc.createElement('tr');new_cell = doc.createElement('td');new_cell.setAttribute('colspan', 2);new_h2 = doc.createElement('h2');new_h2.appendChild(doc.createTextNode('Claim'));new_cell.appendChild(new_h2);new_textarea = doc.createElement('textarea');new_textarea.setAttribute('rows', 5);new_textarea.setAttribute('cols', 35);new_textarea.appendChild(doc.createTextNode(bb_code));new_cell.appendChild(new_textarea);new_a = doc.createElement('a');new_a.setAttribute('href', 'http://forum.die-staemme.de/showthread.php?t=60755');new_a.setAttribute('target', '_blank');new_a.appendChild(doc.createTextNode('> zum Thread'));new_cell.appendChild(new_a);new_row.appendChild(new_cell);table.getElementsByTagName('tbody')[0].appendChild(new_row);doc.reservated = true;break;}}}if(!doc.URL.match('screen=info_village')) {alert('You need to be on the page of the village !');} else {main(doc);}
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ge förslag på skript ni saknar så kanske någon av oss som skriptar kan göra ett. Jag börjar få slut på idéer.

Någon mod kanske kan göra denna sticky?

Det jag saknar och aldrig fått till själv

Om man har en scout rapport skulle jag vilja se ett skript som räknar ut hur många lcs som behövs för att ta alla resuser.
 

DeletedUser

Guest
Om möjligt så skulle jag vilja ha ett script som tar reda på hur många off byar det krävs för att rensa en by ifall man lyckas speja den.

Istället för att leka i simulatorn;)

Skulle vilja ha den för v2 och v6, samtliga världar får ju att föredra men 2 och 6 för mig iaf:)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det jag saknar och aldrig fått till själv

Om man har en scout rapport skulle jag vilja se ett skript som räknar ut hur många lcs som behövs för att ta alla resuser.

Ett sådant skript har jag för mig att jag har sett redan.
 

DeletedUser

Guest
Testa det här (översatt från diestamme)

Källkod:
javascript:function getGameDoc() {getdoc = window.document;if(! getdoc.URL.match('game\.php')) {for(var i=0; i<window.frames.length; i++) {if(window.frames[i].document.URL.match('game\.php')) {getdoc = window.frames[i].document;}}}return getdoc;};doc = getGameDoc();function main(doc) {if(doc.reservated) return;h2s = doc.getElementsByTagName('h2');for(var i=0; i<h2s.length; i++) {if(h2s[i].firstChild.nodeValue.match('^(By)')) {table = h2s[i].parentNode.getElementsByTagName('table')[0];trs = table.getElementsByTagName('tr');v_coord = trs[1].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nodeValue;if(trs[2].getElementsByTagName('td')[1].getElementsByTagName('span').length > 0) {v_points = trs[2].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nodeValue + trs[2].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nextSibling.nextSibling.nodeValue;} else {v_points = trs[2].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.nodeValue;}if(trs[3].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.hasChildNodes()) {v_player = trs[3].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.firstChild.nodeValue;} else {v_player = '';}if(trs[4].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.hasChildNodes()) {v_ally = trs[4].getElementsByTagName('td')[1].firstChild.firstChild.nodeValue;} else {v_ally = '';}bb_code = "By: [village]"+v_coord+"[/village]\nPoäng: "+v_points+"\nSpelare: "+(v_player.length>0 ? "[player]"+v_player+"[/player]" : "")+"\nStam: "+v_ally;new_row = doc.createElement('tr');new_cell = doc.createElement('td');new_cell.setAttribute('colspan', 2);new_h2 = doc.createElement('h2');new_h2.appendChild(doc.createTextNode('Claim'));new_cell.appendChild(new_h2);new_textarea = doc.createElement('textarea');new_textarea.setAttribute('rows', 5);new_textarea.setAttribute('cols', 35);new_textarea.appendChild(doc.createTextNode(bb_code));new_cell.appendChild(new_textarea);new_a = doc.createElement('a');new_a.setAttribute('href', 'http://forum.die-staemme.de/showthread.php?t=60755');new_a.setAttribute('target', '_blank');new_a.appendChild(doc.createTextNode('> zum Thread'));new_cell.appendChild(new_a);new_row.appendChild(new_cell);table.getElementsByTagName('tbody')[0].appendChild(new_row);doc.reservated = true;break;}}}if(!doc.URL.match('screen=info_village')) {alert('You need to be on the page of the village !');} else {main(doc);}

Fick ett också från Danney som han hade översatt.
Där är bara en nackdel som att den tyvärr bara ger stam namnet och inte stam tagen som jag förmodar har att göra med att by vyn så finns bara stam namnet och inte stam tagen.

Annars saknas spelar poängen, stam poängen och Status från min postning, men spelar poäng och stam poäng förmodar jag blir en svårare nöt att knäcka än att lyckas lägga till Status.

Sedan om det går att lägga till boknings forumets id från ens eget forums id så den öppnar en ny flik med tråd som man sedan kan skicka/posta där.

Annars får ni båda ha ett stort tack för att ni visade mig detta skriptet.
 

DeletedUser

Guest
Om möjligt så skulle jag vilja ha ett script som tar reda på hur många off byar det krävs för att rensa en by ifall man lyckas speja den.

Istället för att leka i simulatorn;)

Skulle vilja ha den för v2 och v6, samtliga världar får ju att föredra men 2 och 6 för mig iaf:)

..........
 

DeletedUser

Guest
Om möjligt så skulle jag vilja ha ett script som tar reda på hur många off byar det krävs för att rensa en by ifall man lyckas speja den.

Istället för att leka i simulatorn;)

Skulle vilja ha den för v2 och v6, samtliga världar får ju att föredra men 2 och 6 för mig iaf:)

Ge mig algoritmen som TW använder för att räkna ut truppförluster så ska jag skriva ett sådant skript.
 

DeletedUser

Guest
Har tyvärr ingen aning om var jag kan hitta det, nån annan som vet?
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Om möjligt så skulle jag vilja ha ett script som tar reda på hur många off byar det krävs för att rensa en by ifall man lyckas speja den.

Istället för att leka i simulatorn;)

Skulle vilja ha den för v2 och v6, samtliga världar får ju att föredra men 2 och 6 för mig iaf:)

precis ett sånt script efterfrågade jag för några veckor sedan. det avfärdades direkt av bertil... :(
 

DeletedUser

Guest
Somalia, detta scriptet som jag precis gjorde borde funka ^^
Skriver om ditt script lite på måfå, så att man dels kan skriva in byar för varje gång man kör scriptet och dels kan köra det utan att forumet täcker hela skärmen. Har inte testat det men det bör fungera.

Källkod:
javascript:
var doc = (document.getElement('iframe') == null) ? document : document.getElement('iframe').contentDocument;
threads = doc.getElementsByTagName('a');
var byar = prompt('Skriv in de byar du vill boka', '');
byar = byar.match(/\d{3}\|\d{3}/g);
for (i=0;i<threads.length;i++) {
	var innerThread = threads[i].innerHTML.match(/\d{3}\|\d{3}/g);
	if (innerThread == null) continue;
	for (j=0; j<byar.length; j++)
	if (innerThread.indexOf(byar[j]) >= 0) {
		alert(byar[j]+" är bokad");	
	}
}
end();
 

DeletedUser

Guest
Sedan så ser man ju inte om någon har "aktiva" attacker på en spelare mer än att han/hon adlas,vore bra om man kan trycka på ett skript så kommer det fram om den är under attack men inte utav från villken spelare o stam osv utan bara om den är attackerad av någon.
Då riskerar man mindre ninja-adel. Och är det så att den är under attack av en stammedlem så kan det visa det och utav vem.
Dels omöjligt script och dels otillåtet.
 

DeletedUser

Guest
Det jag saknar och aldrig fått till själv

Om man har en scout rapport skulle jag vilja se ett skript som räknar ut hur många lcs som behövs för att ta alla resuser.
Ett av de första script jag skapade, men som jag aldrig delat ut förräns nu.
Finns nyare script som jag gjort som är mer effektivare men det är ATWM Exclusive på dem tills vidare. Annars har SlowTarget gjort ett script som många använder som kallas för "Scout" eller "Scout Report Evaluator".

Men detta är mitt script som jag gjorde i mars:
Källkod:
javascript:var aa=document.getElementsByTagName("table"); for(var i=0;i<aa.length;i++) { if (aa[i].rows[0].cells[0].innerHTML.substr(0, 8) == "Resurser") { s = aa[i].rows[0].cells[1].innerHTML; s = s.replace("<span class=\"grey\">.</span>",""); s = s.replace("<span class=\"grey\">.</span>",""); s = s.replace("<span class=\"grey\">.</span>",""); var tra = 0; var lera = 0; var jarn = 0; var p = 0; if (s.indexOf("Trä") > -1) { s = s.substr(s.indexOf("Trä")); p = s.search(/\d+/); s = s.substr(p); tra = s.substr(0, s.indexOf(" ")); } if (s.indexOf("Lera") > -1) { s = s.substr(s.indexOf("Lera")); p = s.search(/\d+/); s = s.substr(p); lera = s.substr(0, s.indexOf(" ")); } if (s.indexOf("Järn") > -1) { s = s.substr(s.indexOf("Järn")); p = s.search(/\d+/); s = s.substr(p); jarn = s.substr(0, s.indexOf(" ")); } var tot = Number(tra) + Number(lera) + Number(jarn); var LK = tot / 80; alert(tot + " resurser. " + LK + " LK behövs"); } }
 
Topp