Förslag på skript

DeletedUser

Guest
Tror att de flesta kartscripten behöver fixas till, eftersom kartan är helt omskriven. Det är en helt annan teknik bakom den nu.
 

DeletedUser

Guest
Ingen aning om du fortfarande är intresserad, eller ser denna post, men well, någon annan kanske blev glad.

Skrev ihop detta script lite snabbt...Kom gärna med förslag på fler enkla saker man kan göra.

Källkod:
javascript:
/* BY AMPLIFY :] @ tw.se */
var empty = "0.png";
var content = document.getElementById("content_value");
content = content.getElementsByTagName("table")[0];
td_count = content.getElementsByTagName("td")[0].getElementsByTagName("td").length;
content = content.getElementsByTagName("td")[td_count+1];
content = content.getElementsByTagName("table")[1];
var input = content.getElementsByTagName("input");
var boxes = new Array();
for(var i = 0; i < input.length; i++) {
	if(input[i].type == "checkbox") {
		boxes.push(input[i]);
	}
}
var temp_tds = content.getElementsByTagName("td");
var tds = new Array();
for(var i = 0; i < temp_tds.length; i+=2) {
	tds.push(temp_tds[i]);
}
var show = new Array();
for(var i = 0; i < tds.length; i++) {
 var src = tds[i].innerHTML;
 if(src.indexOf(empty) != -1) { 
  show.push("empty");
 }
 else { 
 show.push("notempty");
    }
}
for(var i = 0; i < show.length; i++) {
 if(show[i] == "empty") {
  boxes[i].checked = "checked";   
 } else {
  boxes[i].checked = "";
 }
}
void(0);


amp.


hehe du har inget som markerar fulla byar :p

Och btw ja löste det med bb finnar scriptet på annat vis, Tack för era svar. Men låter ju inte super lätt det där med och ändra dom flesta kartscript, uscha.
 
Senast redigerad av en moderator:

Amplify

Member
Reaktionspoäng
0
hehe du har inget som markerar fulla byar :p

Och btw ja löste det med bb finnar scriptet på annat vis, Tack för era svar. Men låter ju inte super lätt det där med och ändra dom flesta kartscript, uscha.

Fulla vet jag inte, men som markerar icke tomma byar.



amp.
 

Amplify

Member
Reaktionspoäng
0
hehe men är inte dom som inte e tomma fulla då? :D

Nej det behöver de inte vara...Säg att du farmar en by med 30 i förråd, då krävs det att byn har 400k res av varje för att vara full ;)

Här är iaf ett script som gör det du vill:

Källkod:
javascript:
/* BY AMPLIFY :] @ tw.se */
var notempty = "1.png";
var content = document.getElementById("content_value");
content = content.getElementsByTagName("table")[0];
td_count = content.getElementsByTagName("td")[0].getElementsByTagName("td").length;
content = content.getElementsByTagName("td")[td_count+1];
content = content.getElementsByTagName("table")[1];
var input = content.getElementsByTagName("input");
var boxes = new Array();
for(var i = 0; i < input.length; i++) {
	if(input[i].type == "checkbox") {
		boxes.push(input[i]);
	}
}
var temp_tds = content.getElementsByTagName("td");
var tds = new Array();
for(var i = 0; i < temp_tds.length; i+=2) {
	tds.push(temp_tds[i]);
}
var show = new Array();
for(var i = 0; i < tds.length; i++) {
 var src = tds[i].innerHTML;
 if(src.indexOf(notempty) != -1) { 
  show.push("notempty");
 }
 else { 
 show.push("empty");
    }
}
for(var i = 0; i < show.length; i++) {
 if(show[i] == "notempty") {
  boxes[i].checked = "checked";   
 } else {
  boxes[i].checked = "";
 }
}
void(0);



amp.
 

DeletedUser

Guest
jaha jaja så menar du, var nog ja som var lite otydlig då. aja nu hängde ja med vad du menar med Icke tomma :D <----- efter...

Tack för hjälpen.
 

DeletedUser

Guest
Nej det behöver de inte vara...Säg att du farmar en by med 30 i förråd, då krävs det att byn har 400k res av varje för att vara full ;)

Här är iaf ett script som gör det du vill:

Källkod:
javascript:
/* BY AMPLIFY :] @ tw.se */
var notempty = "1.png";
var content = document.getElementById("content_value");
content = content.getElementsByTagName("table")[0];
td_count = content.getElementsByTagName("td")[0].getElementsByTagName("td").length;
content = content.getElementsByTagName("td")[td_count+1];
content = content.getElementsByTagName("table")[1];
var input = content.getElementsByTagName("input");
var boxes = new Array();
for(var i = 0; i < input.length; i++) {
	if(input[i].type == "checkbox") {
		boxes.push(input[i]);
	}
}
var temp_tds = content.getElementsByTagName("td");
var tds = new Array();
for(var i = 0; i < temp_tds.length; i+=2) {
	tds.push(temp_tds[i]);
}
var show = new Array();
for(var i = 0; i < tds.length; i++) {
 var src = tds[i].innerHTML;
 if(src.indexOf(notempty) != -1) { 
  show.push("notempty");
 }
 else { 
 show.push("empty");
    }
}
for(var i = 0; i < show.length; i++) {
 if(show[i] == "notempty") {
  boxes[i].checked = "checked";   
 } else {
  boxes[i].checked = "";
 }
}
void(0);



amp.

Skulle det gå att fixa så det markerar de byar som är tomma istället så man kan radera dessa :)

Annars är detta ett skript som jag har velat haft länge, tackar :):)
 

DeletedUser

Guest
Skulle det gå att fixa så det markerar de byar som är tomma istället så man kan radera dessa :)

Annars är detta ett skript som jag har velat haft länge, tackar :):)

Källkod:
javascript:
/* BY AMPLIFY :] @ tw.se */
var empty = "0.png";
var content = document.getElementById("content_value");
content = content.getElementsByTagName("table")[0];
td_count = content.getElementsByTagName("td")[0].getElementsByTagName("td").length;
content = content.getElementsByTagName("td")[td_count+1];
content = content.getElementsByTagName("table")[1];
var input = content.getElementsByTagName("input");
var boxes = new Array();
for(var i = 0; i < input.length; i++) {
	if(input[i].type == "checkbox") {
		boxes.push(input[i]);
	}
}
var temp_tds = content.getElementsByTagName("td");
var tds = new Array();
for(var i = 0; i < temp_tds.length; i+=2) {
	tds.push(temp_tds[i]);
}
var show = new Array();
for(var i = 0; i < tds.length; i++) {
 var src = tds[i].innerHTML;
 if(src.indexOf(empty) != -1) { 
  show.push("empty");
 }
 else { 
 show.push("notempty");
    }
}
for(var i = 0; i < show.length; i++) {
 if(show[i] == "empty") {
  boxes[i].checked = "checked";   
 } else {
  boxes[i].checked = "";
 }
}
void(0);
amp.

Tror detta är något du säker
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Jag söker också ett bb finnar script, har ett farmscript men ett jäkla helvete att lägga in 200 byar manuellt-.-
 

DeletedUser

Guest
Här har du ett barb finder script:

Källkod:
javascript:var barb_size={min:0,max:0};var village_size={min:0,max:500};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var ver=win.game_data.version.match(/[\d|\.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row<TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),10);if(player){if(player.name!=win.game_data.player.name){if((!village_size.min||(points>=village_size.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((!barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_size.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pure.replace(/screen\=/i,"screen=map");}}void(0);
 

DeletedUser

Guest
Här har du ett barb finder script:

Källkod:
javascript:var barb_size={min:0,max:0};var village_size={min:0,max:500};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var ver=win.game_data.version.match(/[\d|\.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row<TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),10);if(player){if(player.name!=win.game_data.player.name){if((!village_size.min||(points>=village_size.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((!barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_size.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pure.replace(/screen\=/i,"screen=map");}}void(0);

Tack så hemskt mycket! =)
 
Reaktionspoäng
0
Här har du ett barb finder script:

Källkod:
javascript:var barb_size={min:0,max:0};var village_size={min:0,max:500};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var ver=win.game_data.version.match(/[\d|\.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row<TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),10);if(player){if(player.name!=win.game_data.player.name){if((!village_size.min||(points>=village_size.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((!barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_size.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pure.replace(/screen\=/i,"screen=map");}}void(0);

Det funkar inte för mig, den tar med alla byar även spelarbyarna :(
 

DeletedUser

Guest
du får ju ställa in scriptet ;)

barb_size={min:0,max:2000};var village_size={min:0,max:0}
typ nått sånt
 
Topp