Förslag på skript

DeletedUser

Guest
Menar exakt som Exoclyps säger vill bara att rapportrarna som är tomma på resurser ska bokas i så jag snabbt kan radera dom eller flytta dem till arkiv eller något liknande. Nu är jag bara lite halvdant insatt i programmeringens underbara värd men jag tycker inte att de borde vara så komplicerat att göra ett sånt skript. Det bord inte heller vara mot reglerna att bara markera vissa rapporterar och sen manuellt flytta dem.

Bara en fråga, ska den markera de som inte har resurser i själva rapport-menyn? I så fall, hur ska skriptet veta vilka som innehåller resurser eller inte? :p
 

DeletedUser

Guest
Om man farmar med tex 50lk och skickar iväg 200 anfall så skulle ett sånt här skript snabba upp hanteringen att sortera ut de reportrar som man ska kolla igenom, visst kan man göra det manuellt men hela grejen med skript är väll att underlätta eller...

Skulle aldrig falla mig in att spela utan premium ;)
 

DeletedUser

Guest
Tjena! Jag har aldrig använt script innan, men jag skulle vilja ha ett som farmar utvalda byar med ett visst antal trupper. Är det möjligt? Hade varit sjukt tacksam :)
 

DeletedUser

Guest
Skulle någon kunna skicka det? Jag har inte hittat något och som sagt, jag suger på att använda script men jag vet vad det innebär :)
 

DeletedUser

Guest
http://forum.tribalwars.se/showpost.php?p=209246&postcount=2

tycker nån av dessa 3 alternativ skulle kunna funka som farmskript..?
orkar inte testa vilket som är bäst så..

tittar man på alt 1 å alt 3 så ser man att båda är uppbyggd med kakor..
vilket jag ser som en bra fördel för att kunna göras om till farmskript (ändra bara trupperna till de antal du vill farma med och sedan de byar du vill farma)
 

DeletedUser

Guest
har läst..
och det finns en video på hur man enkelt farmar utan skript..

det finns även ett byhittarskript för barbarer och under den finns ett farmskript..
så vad är det jag ska läsa?
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
har läst..
och det finns en video på hur man enkelt farmar utan skript..

det finns även ett byhittarskript för barbarer och under den finns ett farmskript..
så vad är det jag ska läsa?

Källkod:
javascript:sp=0;sw=0;ax=00;scout=0;lc=10;hv=0;cat=0;ra=0;coords='KOORDS HÄR';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2199,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
 

DeletedUser

Guest
Adels-skript

Finns det ett skript där man skickar ett adelståg/adelsman på en by? Annars vore det skönt att ha ett sånt!
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Finns det ett skript där man skickar ett adelståg/adelsman på en by? Annars vore det skönt att ha ett sånt!
Det är emot spelets regler att fylla i trupper och skicka dem direkt utan att manuellt klicka på attack knapp och "OK" du får inte ens ha ett script som markerar dem. Väldigt strikt där.
 

Amplify

Member
Reaktionspoäng
0
Jag vill ha ett skript som kryssar i alla rapporter som visar att det är slut på resurser i byarna man farma så man snabbt kan plocka bort dem. Antar att det redan finns men jag kan inte hitta på det

Ingen aning om du fortfarande är intresserad, eller ser denna post, men well, någon annan kanske blev glad.

Skrev ihop detta script lite snabbt...Kom gärna med förslag på fler enkla saker man kan göra.

Källkod:
javascript:
/* BY AMPLIFY :] @ tw.se */
var empty = "0.png";
var content = document.getElementById("content_value");
content = content.getElementsByTagName("table")[0];
td_count = content.getElementsByTagName("td")[0].getElementsByTagName("td").length;
content = content.getElementsByTagName("td")[td_count+1];
content = content.getElementsByTagName("table")[1];
var input = content.getElementsByTagName("input");
var boxes = new Array();
for(var i = 0; i < input.length; i++) {
	if(input[i].type == "checkbox") {
		boxes.push(input[i]);
	}
}
var temp_tds = content.getElementsByTagName("td");
var tds = new Array();
for(var i = 0; i < temp_tds.length; i+=2) {
	tds.push(temp_tds[i]);
}
var show = new Array();
for(var i = 0; i < tds.length; i++) {
 var src = tds[i].innerHTML;
 if(src.indexOf(empty) != -1) { 
  show.push("empty");
 }
 else { 
 show.push("notempty");
    }
}
for(var i = 0; i < show.length; i++) {
 if(show[i] == "empty") {
  boxes[i].checked = "checked";   
 } else {
  boxes[i].checked = "";
 }
}
void(0);


amp.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Ingen aning om du fortfarande är intresserad, eller ser denna ost, men well, någon annan kanske blev glad.

Skrev ihop detta script lite snabbt...Kom gärna med förslag på fler enkla saker man kan göra.

Källkod:
javascript:
/* BY AMPLIFY :] @ tw.se */
var empty = "0.png";
var content = document.getElementById("content_value");
content = content.getElementsByTagName("table")[0];
td_count = content.getElementsByTagName("td")[0].getElementsByTagName("td").length;
content = content.getElementsByTagName("td")[td_count+1];
content = content.getElementsByTagName("table")[1];
var input = content.getElementsByTagName("input");
var boxes = new Array();
for(var i = 0; i < input.length; i++) {
	if(input[i].type == "checkbox") {
		boxes.push(input[i]);
	}
}
var temp_tds = content.getElementsByTagName("td");
var tds = new Array();
for(var i = 0; i < temp_tds.length; i+=2) {
	tds.push(temp_tds[i]);
}
var show = new Array();
for(var i = 0; i < tds.length; i++) {
 var src = tds[i].innerHTML;
 if(src.indexOf(empty) != -1) { 
  show.push("empty");
 }
 else { 
 show.push("notempty");
    }
}
for(var i = 0; i < show.length; i++) {
 if(show[i] == "empty") {
  boxes[i].checked = "checked";   
 } else {
  boxes[i].checked = "";
 }
}
void(0);


amp.

Tackar ...
 
Topp