Förbjuda Co-spel?

Bonniers Bokförlag

New Member
Reaktionspoäng
3
Hej!
Som vi har sett blir världarna allt mindre, kontona blir färre och spelet blir dyrare.

Jag undrar vad folk tycker om att på en värld helt förbjuda Co-spel? Innan ni börjar hata allt för mycket på mig så ska jag säga att jag nästan alltid lirar tillsammans med någon annan, av den enkla anledningen att jag inte känner att jag kan hänga med i toppen om jag spelar själv.
Känslan jag får är att spelare allt som oftast spelade ensamma på kontot på de tidigare världarna, och att den enda anledningen till att Co-spelande blev så utbrett var för att alla andra började göra det.

Fördelar
- Minskat pp användande bland toppkontona, just nu köper nog de flesta toppkontona sina adlar, premmar upp muren o.s.v

- Ett konto måste inte vara aktivt 24/7, även om vissa kommer sitta uppe och spela på natten så måste de ju sova nån gång, bra mycket lättare att täcka alla tider med flera personer.

- Större värld? Vet inte vad detta kommer ge för utslag utöver att de som spelar flera på ett konto måste dela upp sig, kanske återkommer spelare som känner att de nu har tid att spela igen?

Nackdelar
- Svårt att kontrollera att det verkligen bara sitter en spelare/konto?
- Krävs mer aktivitet från den enskilda personen
- Dyrare

Jag har ingen aning om detta skulle funka, men eftersom jag gillar att ha kontroll över mitt konto själv och fortfarande ha en chans att hänga med i toppen hade jag älskat detta!
Sen om vi bara kunde gå bort funktionen att köpa pp på marknaden och köpa adlar hade det ju gjort det ännu bättre men det verkar ju tyvärr inte vara realistiskt...

Ni får gärna diskutera (skälla ut mig över mitt dumma förslag), och någon med lite koll får gärna säga om detta ens är genomförbart

/Jonathan
 

The Burglar

New Member
Reaktionspoäng
10
Jag skulle absolut vilja se en sådan värld. Jag lirar alltid själv på kontot, och skulle vara kul om alla andra också kunde göra det.
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Hur blir det om två syskon har möjlighet att spela från samma IP alla timmar om dygnet? Är ju inget som dyker upp i loggarna precis. Frågar åt en kompis.
Förbjuda co-spel hade också skapat en större kontrast mellan de som har råd att lägga in en massa PP och dom som inte har eller vill.

Den absolut största TW-killern för mig, är möjligheten att låsa upp adelsplatser för PP. Varför vi tvingas på denna inställningen men inte co.uk vet jag inte, men tills det blir ändring så är ju co.uk betydligt mer lockande. Främst för att man inte kan låsa upp adelsplatser men även för att världarna är större.
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Ser intressant ut, men jag håller med vad Lundav skriver också att om premiumfunktionen. Men om det skulle vara möjligt så skulle man kunna köra så här på en värld utan premiumfunktionen om det går bara ta bort köpa adlar skulle det funka också.

Men verkade inte vara en dålig ide! Då kanske man kan öka stammedlemmen till 20-25 också så man kan hjälpa varandra mer när man ändå ska vara själv på kontot.
 
Reaktionspoäng
28
Lika bra att erkänna det folk. TW kommer dö ut i Sverige. Kanske ca 60-100 hardcore fans som fortsätter att spela och sedan kommer några nya in, några gamla slutar , några gamla kommer tillbaks några nya slutar, men ca 60-100 spelare/värld bara. Det finns absolut ingenting att göra åt det, mer än att spela på internationella servrar om man vill spela lite mer allvar.
 

Mdmc99

New Member
Reaktionspoäng
1
Lika bra att erkänna det folk. TW kommer dö ut i Sverige. Kanske ca 60-100 hardcore fans som fortsätter att spela och sedan kommer några nya in, några gamla slutar , några gamla kommer tillbaks några nya slutar, men ca 60-100 spelare/värld bara. Det finns absolut ingenting att göra åt det, mer än att spela på internationella servrar om man vill spela lite mer allvar.

Det var sorligt att höra, jag är skylldig att spela lite av och på men Tribal Wars har varigt med mig länge och skulle hata att svenska servrarna stängdes ner.kom ihåg i grunskolan på värld 13. Även om man blev adlad var det roligt att sitta ner med polare och döda lite tid på tribalwars :)
 
Topp