Förbättringar av Uppdrag och Tutorial systemet

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
217
Hej alla spelare!

Under 2020 vill Tribal Wars-teamet uppdatera tutorials-uppdragen. Vi tror att det finns mycket utrymme för förbättringar som kan hjälpa till att göra dessa uppdrag till en bättre ingångspunkt för nya spelare, samtidigt som uppdragsträdet blir lättare att hantera (och lägga till) från vår sida.


Här är de primära bristerna vi hoppas kunna åtgärda med våra förändringar:

  1. Uppdragen belönar spelare för specifika åtgärder, och om spelare inte följer dem exakt kan de ”fastna” i timmar medan de väntar på mer resurser.
  2. Uppdragen förklarar inte tillräckligt tydligt varför spelaren ska göra vad de gör, så spelarna lär sig klicka igenom olika menyer, men får inte nödvändigtvis hjälp att korrekt välja en strategi och överleva på en värld.
  3. Eftersom uppdragen delar ut mycket resurser för specifika byggstilar, känner spelare sig ibland "tvingade" till en byggordning som de inte nödvändigtvis vill använda annars. Det innebär att deras tidiga strategi måste ta hänsyn till uppdragets belöningar, eftersom det blir en nackdel att inte få dem.

Hur kommer det nya systemet se ut?

  1. Spelare kommer att få resursbelöningar för alla framgångsrika konstruktioner upp till en tröskel. Målet här är att nya spelare ska belönas för att interagera med byggsystemet, men återkommande spelare kan anpassa sina byggorder utan att bli straffade för att inte de följer de tidiga uppdragen.
  2. Uppdragen kommer trasslas ut, och vara mindre beroende av andra uppdrag, vilket gör att spelare kan fokusera mer på specifika koncept ett i taget
  3. Uppdragen kommer inte längre att alltid belöna med resurser eller enheter. Vissa uppdrag kanske inte har någon belöning. Andra kan fortfarande ha resurser, enheter eller objekt, men det blir sannolikt mer för specifika milstolpar som t.ex. att komma halvvägs genom uppdragslinjen eller för att slutföra den
  4. Den övergripande avsikten här är att spelare alltid ska kunna utföra byggnadsåtgärder utan att behöva vänta långa perioder på grund av ”felaktiga beslut” under spelets start, samtidigt som man gör uppdragslinjerna enklare så de mer effektivt lär ut specifika koncept till nya spelare.

Frågor till våra spelare:

  1. Håller du med om våra förändringar eller inte? Vad ser du som positivt och negativt ?
  2. Borde vi inte ändra uppdragen alls, och istället behålla det nuvarande systemet som det är?
  3. Vilka de största bristerna med våra nuvarande uppdrag? Styrkorna?
  4. Hur skulle du anpassa våra planer för det nya uppdragssystemet?
  5. Hur kan våra uppdrag bättre introducera spelare till koncept som hjälper dem att lyckas i Tribal Wars?
  6. Bör vi rikta uppdragen mot en mer defensiv spelstil så att nya spelare har en bättre chans att överleva?
  7. Om spelare belönas för att bygga byggnader, tror du att de flesta kommer att fokusera på samma byggnader varje gång? Vilka byggnader?
  8. Ser du möjligheter att missbruka det nya systemet?
  9. Vilken typ av kunskap och färdigheter kan inte läras ut genom uppdrag?
  10. Bör de nya uppdragen innehålla mer avancerade taktiker som backtiming, snipning och adelståg?

Vad tycker och tänker du om det här? Alla synpunkter och åsikter välkomnas varmt!


tribalwarsteamSWE1.png
 
Senast ändrad:
Topp