För många klarmrar

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
För många "["-klamrar (max. 1000)

Detta är en text som uppkommer om man hållit på med för mycket med bb-koder i ett inlägg/anteckningsida, jag tycker att 1000 är alldeles för lite och om det skulle vara möjligt om man kunde ha hur många klamrar som helst i anteckningar, men det kanske finns en anledning varför denna spärr finns som gör att det bara får vara 1000?

Jag brukar använda mig av tabeller väldigt ofta för att se bättre i mina inlägg men denna max 1000 klamrar spärren gör en väldigt begränsad, finns det möjlighet att spärren ökas?

/Flying Duck
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Tycker personligen 1000 låter som ett ganska stort tal, fast samtidigt förstår jag dig. Ibland blir texter, framförallt anteckningar, väldigt långa och ifall man gillar att hålla sådant strukturerat gäller det att använda många, ursäkta - väldigt många klamrar ;)

Ställer mig därför också bakom frågeställningen och undrar detsamma - Någon som känner till anledningen till gränsen?
 

DeletedUser

Guest
Jag vill minnas att en gång i tidernas begynnelse gavs en förklaring på detta. Och svaret var då att systemet inte kan hantera den mängd kommandon som uppstår när en post har så pass många öppna/stänga kommandon för formateringen. Varje tagg (eller klammer) innehåller ett kommando för formatering av texten, och det blir för många som kan postas på samma gång. På det sättet är bb-kod lite trist, lättare att använda än html, men begränsat.
 
Topp