#färdigpressat

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Då var det återigen dags att ta farväl från trajbal. Den här gången känns det inte som att jag kommer komma tillbaka(precis som alla andra gånger alltså). Spelet idag har förändrats så mycket bara från för två år sedan då jag spelade sist, vilket är en av anledningarna till jag väljer att kliva av här.

Jag startade här tillsammans med eggeh, ungefär en vecka efter starten eller nåt. Vi startade med utgångspunkten att testa spelet igen efter långa uppehåll och lägga ner efter nån vecka, eftersom vi räknade med att bli uppadlade fort. Liksom vad kan två spelare åstadkomma själva efter att inte ha spelat på många år? Tydligen klarade vi oss rätt bra, åtminstone ur vår utgångspunkt.

Efter att spelat solo nån vecka och rensat upp totalnoob efter totalnoob undrade vi lite vart motståndet var. Vi hittade till slut Zette7 som anslöt till oss tillsammans med Jcdt. Kort därefter skedde ett adlingsförsök från dåvarande RT mot just zette7. Vi lyckades avvärja detta, mycket tack vare Nikitis som var vår räddande ängel i början när vi andra byggde off. För att kunna möta hotet från RT fick vi fixa hjälp utifrån, från två andra stammar som vi fick att anfalla RT, samtidigt som RT fick Rom på sin sida mot oss. Vi fick även lite hjälp från Nystam med deff när Rom anföll. De vill gärna få det att se ut som att vi hade varit körda utan deras hjälp, men i ärlighetens namn hade vi överlevt utan den, så mycket betydde den inte. I vilket fall försvarade sig sedan spelarna i RT bra mot oss, även om jag vill påstå att vi hade ett stort övertag. Det gjorde att vår tillväxt hämmades, samtidigt som både Nystam och Rom växte fortare än oss. Vi tog därför beslutet att plocka in hotet mot vår tillväxt och istället spela tillsammans med dem. Vi visste redan då att Nystam inte skulle bli glada över det, men vi visste också att vi inte kunde lita på dom i det långa loppet ändå. Därför valde vi också att, efter viss tvekan, gå in och stödja Rom mot nystam, när dessa drabbade samman. Sedan har inte så mycket hänt tills där vi är idag. (dvs igår när detta skrevs, idag hände en hel del)

Detta var första gången jag stötte på vakttorn på en värld, och även sista gången jag kommer spela med detsamma. Så länge det finns kvar kommer det inte på fråga att spela mer för min del. Man skulle kunna tro att vakttorn gynnar nybörjare, men mer fel kan man inte ha. Vakttornet ser till att man blir tvungen att köra 100% synkade attacker med resten av stammen hela tiden om man ska ha en chans att kunna utföra något offensivt mot ett någorlunda bra motstånd. Är motståndet större än din egen stam är det knappt det räcker. Hamnar man på efterkälken i starten,dvs inte premar som ett djuuur, har man inte en chans att kunna uträtta något senare eftersom vakttornet tar bort all form av tänkande över vart motståndaren skickar sina skarpa attacker. Är du då mer än dubbelt så stor som dina motståndare är det väldigt lätt att sitta och deffa samtliga skarpa attacker. Detta har på v38, enligt mina erfarenheter, lett till att i princip alla sitter och håller i sina nukes och krigen blir fruktansvärt tråkiga då knappt någonting händer eftersom ingen vågar nuka. Jag skulle vilja säga att vakttornet har sämre inverkan på spelet än vad köpadlar har, utan att reda ut det vidare.


Med det sagt har inte jag någon lust att sitta och trycka hela sommaren på ett spel som helt har förbrukat sitt underhållningsvärde för min del. Till alla andra får jag önska en trevlig sommar inomhus.
Jag vill även ge stort cred till personerna på Pastapompa och Jimm. Helvete va ni pallar trycka. Lite som jag för 7 år sedan. Ni carryar mesut helt själva och är otroligt jobbiga att möta, speciellt pastapompa.

Farväl, allas eder bajstank
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
gg dårå. Alla som ska sitta o tjafsa, kör på. Det är lugnt. Externa är till för PoP. Med det sagt, se video nedan.

 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Kan passa på att tillägga att rangordningen över dom som var bra ser ut såhär:

1. Abel
2. Pastapompa
3. Jimm
...
...
Alla andra

Gla påsk :)
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Lycka till framöver!

Kan förstå era handlingar men fan vad eggeh var provocerade haha.
Men skulle nog inte säga de carryar alla oss? Trots all är vi en stam men kan inte förneka de har varit väldigt envisa och gjort bra jobb mot er. Det har dock varit mycket andra som gjort bra jobb med som inte tas upp men behövs inte heller :) Vår front har inte heller varit toppen men nu har vi fått bort allt torn från Floding.

Men ni har varit jobbiga att kriga mot =)
Så mycket incs man fick en gång i veckan, ni var dock genomskinliga varje gång för man skulle märka när offensiverna kom. För ni körde det ungefär som ett mönster.
Sen fyfan när ni deffade Rom var inte heller kul där de fick lite motivation när ni bidrog mycket till dem :)

Annars tackar jag för allt motstånd pressa.
 

DeletedUser

Guest
Hur mycket ni än kan tänkas avsky mig, och hur mycket ni än kan tro att jag avskyr er så hoppas jag i slutet av dagen att vi alla är vuxna nog att inse att det bara är ett spel.

Det var kul att ha lite liv i forumet för första gången igen sedan jag spelade min första värld och att ni ändå kan ha tagit mycket av vad jag skrev med en stor nypa salt.

Trots många meningsskiljaktigheter, lycka till med det enda som i slutändan räknas och ha en trevlig midsommar (i förväg).
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Hur mycket ni än kan tänkas avsky mig, och hur mycket ni än kan tro att jag avskyr er så hoppas jag i slutet av dagen att vi alla är vuxna nog att inse att det bara är ett spel.

Det var kul att ha lite liv i forumet för första gången igen sedan jag spelade min första värld och att ni ändå kan ha tagit mycket av vad jag skrev med en stor nypa salt.

Trots många meningsskiljaktigheter, lycka till med det enda som i slutändan räknas och ha en trevlig midsommar (i förväg).

Finns ingen avsky från min sida. Att sitta o tjafsa, gärna med obegripliga argument, har alltid vart en bra taktik, och är det än idag. Sen att det inte räckte särskilt långt i det här fallet är en annan sak. För övrigt kan jag meddela att Saphira givetvis gav bort sin by till mig :D
 

DeletedUser

Guest
Finns ingen avsky från min sida. Att sitta o tjafsa, gärna med obegripliga argument, har alltid vart en bra taktik, och är det än idag. Sen att det inte räckte särskilt långt i det här fallet är en annan sak. För övrigt kan jag meddela att Saphira givetvis gav bort sin by till mig :D

haha, jag önskar att jag hade kunnat kontra med att vi deffat darkqueen. Men jag är rädd att du får avsluta denna värld utan att få closure i den frågan! (Jag har också blivit otroligt fundersam ang detta och lovar att utforska ärendet djupare! Återkommer om jag får någon klarhet i det hela :rolleyes:)
 

masaka

Member
Reaktionspoäng
5
haha, jag önskar att jag hade kunnat kontra med att vi deffat darkqueen. Men jag är rädd att du får avsluta denna värld utan att få closure i den frågan! (Jag har också blivit otroligt fundersam ang detta och lovar att utforska ärendet djupare! Återkommer om jag får någon klarhet i det hela :rolleyes:)

...så vart bruntungan i farten igen. Slickelislick slick :woooot:
 

DeletedUser

Guest
...så vart bruntungan i farten igen. Slickelislick slick :woooot:
Att för en gångs skull bete sig lite trevligt och utan att kasta skit och önska något lycka till i livet måste alltså vara smörning?

Om du skulle tagit dig 5 minuter till att läsa vad vi tidigare skrivit till varandra, och ens denna tråd och sett att de ska sluta så hade du inte behövt se så jävla dum ut.

Nolla.
 

masaka

Member
Reaktionspoäng
5
Att för en gångs skull bete sig lite trevligt och utan att kasta skit och önska något lycka till i livet måste alltså vara smörning?

Om du skulle tagit dig 5 minuter till att läsa vad vi tidigare skrivit till varandra, och ens denna tråd och sett att de ska sluta så hade du inte behövt se så jävla dum ut.

Nolla.

Du kan va en nolla o din mamma en fjolla? :eek:
Cry(e)lias... sluta ta allt så jävla personligt... :troll:
 

DeletedUser

Guest
Du kan va en nolla o din mamma en fjolla? :eek:
Cry(e)lias... sluta ta allt så jävla personligt... :troll:

Är du 11 år eller?

Och varför i helvete fick du för dig att trycka in en parentes efter cry? Det är helt oförklarligt och hade funkat minst lika bra att bara skriva CryElias.

Saknar redan Eggeh och pöta's skitsnack som höll hög standard!
 

spanskasjukan

New Member
Reaktionspoäng
3
Du kan va en nolla o din mamma en fjolla? :eek:
Cry(e)lias... sluta ta allt så jävla personligt... :troll:


captain-kirk-geezus-oh-no-blind-your-self-from-that-weak-burn.jpg
 
Topp