Ett stort frågetecken.

DeletedUser

Guest
Har läst några trådar o letat som f*n för att finna mitt svar. Förstår inte så mycket av allt slang eller vad man ska kalla det.
Men jag har läst att det finns måna som kan sitta o spela i flera timmar och då är min fråga: HUR? sitter man o bygger en människa i taget eller vadå? Jag ställer bara in allt som ska byggas o det tar 1 minut eller 2 sen loggar ja ut. Om ja ska attackera nån så skickar ja iväg trupper dit (några hundra, är det fel?) och det tar nån timme för att allt ska va klart o då sitter man väl inte o räknar ner sekunderna o bara stirrar in i skärmen?

Jag är nybörjare på det här så det är väl en hel del jag inte förstått och om det är en idiotisk tråd så får ni väl slänga den...

Tacksam för hjälp och förklaring :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Just precis det tar några minuter för dig varje dag med vad(?), en by?

Ta dessa några minutrarna gånger 100(som i hundra byar) så tar det plötsligt några hundra minuter. Det finns även spelare med 1000 byar så några timmar om dagen är ingen omöjlig tidsgräns att spräcka.
 

DeletedUser

Guest
Jag sitter inte så mycket som flera timmar om dagen, ca 1h i snitt. Man gör det man ska, sen drar man. Tar inte alltför lång tid att rekrytera soldater med script, inte heller att skicka attacker (jag skickar inga fejks).
 

DeletedUser

Guest
Det som tar längst tid är att snacka skit med folk genom pm, kasta skit på interna forumet och sedan gå ut o kasta skit på externa :)
 

DeletedUser

Guest
Vad gör man med ett script? va? haha

När det tar 4 timmar för en byggnad att bli klar så är det ju inte så lätt att få en hel by uppbygd på en dag? om varje uppgradering tar 4 timmar så hinner man ju inte med mer än typ 4-5 nivåer på en dag. Och varje byggnad har ju typ 20-30... så.. i dont know..
 

DeletedUser

Guest
Sitter ett antal timmar om dan med TW, trots att jag totalt bara har 250 byar. Diplomati och skitsnack (ibland samma sak :D ) tar extremt mycket tid.
 

thunders

Member
Reaktionspoäng
0
hemlighetten är farma farma bygga trupps hela tiden sen farma farma bygga annat... fattar du?
 

don7661

Member
Reaktionspoäng
0
eller så köper man inte Premium alls när man har te.x 10 byar å uppåt så de tar en liten stund att fixa lite runt (själv har jag Premium å 117 byar testade utan Premium de tog mig 4-5 timar att fixa allt i ordning :O )
 

DeletedUser

Guest
Okej, så det är alltså när man kommer upp i lite fler byar som det är så tidskrävande? :p
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Mjae aktiviteten är ju värre i början.
Då måste du farma effektivt 24/7, när du kommer upp till 100 byar kan man trappa ner lite och slöfarma osv.
 

DeletedUser

Guest
Man anfaller folk som inte kan försvara sig på rätt sätt för att ta deras resurser. (går även att farma barbs)
 

DeletedUser

Guest
Okej, men hur vet man vilka som inte kan försvara sig på rätt sätt? Skicka ut spejare?
 

DeletedUser

Guest
Det bästa sättet är helt enkelt att anfalla folk som finns i närheten. Hittar du någon utan trupper så fortsätt farma honom.
 

DeletedUser

Guest
Okej, men hur vet man vilka som inte kan försvara sig på rätt sätt? Skicka ut spejare?

Har läst tråden och din ursprungliga fråga. Kan förstå att det låter underligt när du hör att vissa spenderar timmar på ett spel som för dig tar ett par minuter. Mycket av svaret ligger i den första kommentaren du fick d.v.s tiden ökar med antalet byar.

Jag tittade på vart du låg i världen och om du t.ex tittar på byn bredvid din så ägs den av starpriestess som har 227 byar. Om hon spenderar 1 minut i snitt per by tar det henne 227 minuter d.v.s nästan 4 timmar.

Om du sedan tittar två rutor nedanför dig ser du spelaren No-Alias(fint namn) :) för tillfället rankad 1:a på värld 4 med 1.274 byar. För honom tar det då teoretiskt 1.274 minuter men som några nämnde måste man automatisera hanterandet med den mängden byar annars fungerar det inte.

Sedan tror jag också att du missat en del av det som tar mycket tid i spelet nämligen anfall och adling av andra byar. Du har byggt upp din by mycket högt till 11.615 poäng vilket kan se ut som en bra idé men för att utvecklas vidare måste du ta fler byar och bygga upp även dom. I normalfallet tar man sin andra by när man nått 3-3.500 poäng i sin första by. Du har t.ex ett par fina övergivna byar nära dig, bygg spejare(finns i stallet efter att du forskat) och skicka dom på de övergivna byarna så får du reda på om det är några trupper kvar där. Om någon är tom, eller om du kan besegra de trupper som står där så skickar du dit en adelsman som sänker lojaliteten på byn med 20-35(startvärdet är 100). När lojaliteten kommer ned till 0 är byn din, sedan tar du nästa, och nästa och nästa. Innan du vet ordet av har du tagit 1.274 byar till och är förbi No-Alias ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Okej, tack för svar :D Du förklarade så jag förstod och fick mer kött på benen :D
 

DeletedUser

Guest
brukar vara inne hela dagen, men kollar bara till så ja inte har några ink:)
 
Topp