Ett öppet brev ....

DeletedUser

Guest
En berättelse om en Nattsländan-s uppgång och fall...

Började i v.8 med detta nick i sep.el. okt-09 , inte riktigt säker på vilken månad .
Hade före det skänkt bort ett stort konto på ca 2 mille ...tyckte inte att jag hade tiden till att sköta det , fick tag i en kille som lovade att han skulle vara väldigt aktiv...trodde på honom , men det varade inte SÅ länge.

Jag tänkte bara ”socialspela” med detta nick så jag byggde just inget , jo trupper och lite byggnader , men försökte hålla nere dom , för att rymma mer trupper iom att jag var stamlös och visste att jag skulle bli attackerad vilket jag ju blev av en i =GVRD= och det slutade med att jag joinade dom.

TW-spelet gick i lugn lunk , började adla lite grå byar för att få ett litet kluster , fick det , men så småningom blev jag less på all ryska som skrevs i stamforumet , så jag skrev till supporten och klagade ...i reglerna står det ju att svenska eller engelska ska användas ......supporten ”pratade” med den ryska ledaren och som jag fattade det så hade han missuppfattat det här med ryskan , han trodde att han fått tillstånd till att skriva på ryska , men det var inte så .
Den ryska ledaren anklagade mig för svek och skrev att han personligen skulle adla bort mig , han började skicka attacker på mig , jag backtrackade lite , hade ju inte så mycket byar att plocka off ifrån och om jag minns rätt så tappade jag 4 byar till honom , hade joinat Uppror då , för det var fler än jag som var less diktaturen i =GVRD=.

=GVRD= fick det hett om öronen , för då bestämde sig UrbanT för att det var dags att göra ngt åt dom , strax efter att vårat Uppror startade .
Var med ca 2 månader i Uppror innan MF startades och ville att jag skulle joina , vilket jag gjorde efter lite betänketid.,

Nga i MF började adla byar , både grå-byar och ryska spelares byar som UrbanT tydligen rensat , UrbanT blev WTRASH och så en morgon när jag loggade in hade jag hur många attacker som helst på mig från först en i WTRASH och sedan så småningom 3 st till , alltså sammanlagt 4 STORA spelare med hur mycket off som helst mot mig .

Det var ca 20 juli-10 , hade det väldigt intensivt , var vaken i nga omgångar över 44 timmar utan sömn för att hinna flytta deffen och backtracka och göra lite retakes.
Jag plockade även lite byar av en före detta =GVRD=-medlem , med tanke på att jag inte ville bli bortadlad.
Jag hade INGEN vare sig DEFF-hjälp eller KÖ-hjälp då , utan fixade allt själv , kämpade som ett djur.

Man känner sig handikappad när man har så lite byar att plocka trupper ifrån ....fast det var ju bra för min moral , jag hade bra hjälp av den.

Blev kvar , men ca 15-20 aug-10 så kom nästa stora attackvåg på mig ,4 stora spelare skickade inks på mig , jag skulle bort , kämpade på då oxå , utan KÖ-hjälp och DEFF-hjälp , först närmare slutet så kom det deff , mina allierade hade lång väg och mina stamkompisar var borta.

Men det håller ju inte , var omringad av röda byar och det är inga snälla grannar kan jag lova :( , så i början på sep. gråade jag mig och startade om nära -UT- och joinade -UTa- , växte sakta , sakta , adlade nga grå byar ....tills en från IGS började attackera mig ....orkade inte kämpa då ,hade inget kluster , var less ...kändes inte lönt .
Han adlade alla byar av mig utom en liten by som jag snabbadlade och han LOVADE mig at jag skulle få behålla den ...jo , pyttsan , då blev det ju bestämt i IGS att de skulle äga 100 % av världen ...så fick nya attcker på mig .

Men tack vare en kompis så var jag väldeffad , så mycket off dog .....kom fler attacker , ännu mera off dog ...så fortsatte det ett tag ..tills en spej gick igenom och de såg trupperna i min by .

Fick då ett brev med bl.a. detta :
uppger du vem det är som deffar dig från våra så kommer vi ge dig en plats hos oss pch sparka ut den spelaren, dvs du kommer va med i hall off fame samt att du kommer få 300 poäng, vi kommer självklart hjälpa till att boosta upp dig lite de sista dagarna så det ser bättre ut i slutet. Sugen?

Jag var inte sugen , visste att de skulle som jag trodde tvinga alla att sätta KÖ för att kunna kolla vem som deffade ...men de hade tydligen ngt som kallas nöd-KÖ , så det tog inte så länge innan deffen som var i min by drogs tillbaka och ngn gång i natt blev jag nollad .

Har trivts i v.8 , fått många nya bekanta , gillar hastigheten på världen , billiga adlar o.s.v. Borde kanske satsat mer , men det blev aldrig :)

Jag vill sluta med , jag var inte sugen , jag förråder inte mina kompisar , jag vill att alla ska veta att de kan LITA på mig , vänder inte kappan efter vinden som många andra gör ,jag bryr mig inte om Hall of Fame ( det är inte IRL ) , jag behöver inga 300 pp , klarar mig utan dom vare sig jag ska fortsätta spela eller lägga av med TW , får se hur jag gör ....nu ska jag då ta paus , sedan får vi se ...

// Nattsländan
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Måste säga att Nöd-kö:n är en lysande ide. Ingen liten råtta slipper undan :D
 

DeletedUser

Guest
Måste säga att Nöd-kö:n är en lysande ide. Ingen liten råtta slipper undan :D

Har ett tips , det går lika bra med en katt
catyaa.gif
, fast då ska den nog inte vara lika slö som den här ;)
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
jaha skall jag ge förklaringen till min förra post?


alltså, ingen e intresserad av ngn som knappt kämpat, och vad jag vet har du haft en del deff hjälp så att säga att du inte fått e lika med fail
TRASH stam hare aldrig funnits så e lika med fail
interna forumet e väl inte olagligt att skriva på främmande språk bara det hålls inom en viss gräns, elr? att sen klaga på att ngn tar sitt moderspråk e osså lika med fail, tw e väl inte ''främmande fientligt'' såsom det kallas, elr e det inte bättre att säga rasister på en och samma gång? (e lika med fail)
sen att din vän var så dum i h*vudet och paja sin egen chans att vinna en värld trots varningar e osså lika med fail :D (ganska uppenbart vem det var då han har cirka 400k kvar elr nåt...)


Ja, min skäl (oj flåt att jag svor på forumet!!!)...jag skall faktiskt skicka in lite tickets på såna som har skrivit ett par ord på arabiska, polska, tyska, osv osv i det interna forumet...
 

DeletedUser

Guest
ännu en gång får man höra ditt gnäll, uppmärksamhetstörning på hög nivå
 

DeletedUser

Guest
ASG!!! du kan ta Byhövdingen i hand!! du är helt i hans klass!! du går att lita på lika mycke som han, du hade lika stor chans att komma med i stammen som han..

ps: vi har alla pm ;;;))) så om nån tror att du är att lita på så kan dom fråga oss.. om sista spelaren xxxxxxxxxxxxx som råka illa ut pga dig!! så är han långt mer manipulerad än vad era pm visar!! vad jag inte fattar om dy nu var så bra kompis med hxx hur kunde du riskera att hxx blev kickad o nolled så nära slut..ingen vem skulle be nån att ge upp one perfect corecard.. ditt ego är för stort för andras bästa.. så ta Byhövdingen i hand o dansa bort i glömskans land!!
 

DeletedUser

Guest
jaha skall jag ge förklaringen till min förra post?


alltså, ingen e intresserad av ngn som knappt kämpat, och vad jag vet har du haft en del deff hjälp så att säga att du inte fått e lika med fail
TRASH stam hare aldrig funnits så e lika med fail
interna forumet e väl inte olagligt att skriva på främmande språk bara det hålls inom en viss gräns, elr? att sen klaga på att ngn tar sitt moderspråk e osså lika med fail, tw e väl inte ''främmande fientligt'' såsom det kallas, elr e det inte bättre att säga rasister på en och samma gång? (e lika med fail)
sen att din vän var så dum i h*vudet och paja sin egen chans att vinna en värld trots varningar e osså lika med fail :D (ganska uppenbart vem det var då han har cirka 400k kvar elr nåt...)


Ja, min skäl (oj flåt att jag svor på forumet!!!)...jag skall faktiskt skicka in lite tickets på såna som har skrivit ett par ord på arabiska, polska, tyska, osv osv i det interna forumet...

Du kanske borde läsa paragraf 7 innan du kommer med en massa spydigheter om vad som är tillåtet eller inte? Ett tips är om du inte är intresserad av det, så läs det inte.
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Du kanske borde läsa paragraf 7 innan du kommer med en massa spydigheter om vad som är tillåtet eller inte? Ett tips är om du inte är intresserad av det, så läs det inte.

Vanliga servrar får alla nationaliteter spela, dock får enbart svenska och engelska användas som språk i spelet.

så i ett intern forum i en konversation, skulle inte du låta 2 st ha en pratglad konversation på ett annat språk utan du måste DIREKT rapportera så att ledarna blir bannade D:?
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
att störa sig på ett annat språk är som att störa sig på en annan nationalitet :rolleyes:


over'n'out
 

tranquill

Member
Reaktionspoäng
9
jaha skall jag ge förklaringen till min förra post?


alltså, ingen e intresserad av ngn som knappt kämpat, och vad jag vet har du haft en del deff hjälp så att säga att du inte fått e lika med fail
TRASH stam hare aldrig funnits så e lika med fail
interna forumet e väl inte olagligt att skriva på främmande språk bara det hålls inom en viss gräns, elr? att sen klaga på att ngn tar sitt moderspråk e osså lika med fail, tw e väl inte ''främmande fientligt'' såsom det kallas, elr e det inte bättre att säga rasister på en och samma gång? (e lika med fail)
sen att din vän var så dum i h*vudet och paja sin egen chans att vinna en värld trots varningar e osså lika med fail :D (ganska uppenbart vem det var då han har cirka 400k kvar elr nåt...)


Ja, min skäl (oj flåt att jag svor på forumet!!!)...jag skall faktiskt skicka in lite tickets på såna som har skrivit ett par ord på arabiska, polska, tyska, osv osv i det interna forumet...


nej nattsländan fick knappt nått deff hjälp . . .
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
fint skrivet nattsländan....


man ska även hålla sig till lands-språket, eller det internationella engelska, i min åsikt, då det kan ge svårigheter för andra personer inom spelet, minst med när man använder sig av språk som sällan studeras (enligt min uppfattning) i stor grad i Sverige
 

DeletedUser

Guest
nej nattsländan fick knappt nått deff hjälp . . .


Förklara gärna varför IGS förlorade många offbyar på byn och att det hittades en del deff där. Att säga att han/hon knappt fick någon deff hjälp är absurt. Antingen deffhjälp(som vi vet) eller en väldigt stor farm må jag säga :)

Ja, jag vet att du skrev "knappt" men med tanke på moralen osv så räckte det gott o väl. Med tanke på att mera var förmodligen påväg ifall detta ej stoppades.

:thinking:
 

Ac1d

Member
Reaktionspoäng
0
Förklara gärna varför IGS förlorade många offbyar på byn och att det hittades en del deff där. Att säga att han/hon knappt fick någon deff hjälp är absurt. Antingen deffhjälp(som vi vet) eller en väldigt stor farm må jag säga :)

Ja, jag vet att du skrev "knappt" men med tanke på moralen osv så räckte det gott o väl. Med tanke på att mera var förmodligen påväg ifall detta ej stoppades.

:thinking:

tror inte att hon menade den gången utan första gången när wtrend blandannat försökte adla byn
 

DeletedUser

Guest
tror inte att hon menade den gången utan första gången när wtrend blandannat försökte adla byn
Yepp , i första svängen när bl.a. fangli , Cejang och WarTrend var på mina byar och i andra när bl.a. fangli , WarTrend och sigmund attackerade mig ........ först i slutet på andra svängen fick jag in deffhjälp av mina allierade ...ngn hjälp av stammen fick jag inte , för ingen i min stam fanns kvar :(

Så du har rätt Ac1d ...helt rätt ...;)

Kommer inte att skriva ngt mer i detta ämne ...kommer kanske inte att bli helt tyst ...går ju att skriva om andra saker ...för vrf skriva mer i detta när det verkar som att de som läser och skriver svar inte verkar förstå och klara av det svenska språket ...men ändå tycker att jag skulle klarat av ryskan i forumet ..... hur logiskt är det :confused:
 
Topp