Eremiten(vem kan det vara?), före detta ledare för en storstam.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vår hjälte vaknar till och ser sig förvirrat omkring.
Han ligger nerbäddad i en fåtölj framför en större eldhärd i ett gigantiskt bibliotek. Han reser sig upp och benen viker sig genast under honom.

En röst hörs bakifrån en bokhylla: Så du har vaknat nu, jag skulle låta bli att klampa omkring om jag vore du dina fötter är inte i så bra skick eftersom du nästan förfrös dem. Du ska vara glad att en av mina spioner hittade dig när han var på väg från ett uppdrag i Helvetica.
MrRisling ser en man träda fram bakifrån bokhyllan. Det är en kraftfull man som ser ut att ha hela världens kunskap på sina axlar. Bokhyllan han lämnar står det R.E på.Han slänger fram en bok i MrRs knä. Journalisten spärrar upp ögonen när han ser boktiteln, ”MrRisling” på boken, han öppnar boken och ser hela sin speltid öppna upp sig för sina ögon, han förstår att det måste tagit stor tid att skriva en sådan bok.
MrR frågar: Vem är du? Får jag intervjua dig?
Mannen svarar: Mitt namn är oviktigt du kan kalla mig eremiten, dock får du gärna ha en intervju med mig då mina kunskaper kan behöva spridas.
MrR: Hur länge har du spelat?
Eremiten: Sedan juni förra året, sen hade jag ett uppehåll och startade om för ett par månader sen, kan man säga.
Journalisten börjar ana vem det är han talar med han säger: Vilka världar spelar du i?
Eremiten: Jag spelar på V1, V4 och ibland speed, jag var med i starten av v2 och v3 men tiden räckte inte till.
MrRisling vet nu exakt vem denna eremit är och ställer en fråga han länge funderat över när det gäller denna eremit: Du är känd för att veta vad som händer i alla storstammarna i V1 och att ha ett stort kontaktnät, hur har du gjort för att skaffa dig alla dessa, ska vi säga spioner?
Eremiten ler eftersom han förstår att han blivit påkommen och svarar med ett skratt: Jag är kommunikabel av mig och det är vad spelet till stor del går ut på, byar, trupper och poäng är inget om man inte har någon form av samarbete med andra spelare, och informationsutbyte är en viktig del i ett spel som tribalwars. Även analytisk förmåga att veta vad fienden kommer göra innan de ens tänkt tanken själva hör också till.
MrRisling förstår nu att han prickat rätt, han säger: Nu har du ju trappat ner en del i V1, vet du fortfarande vad som händer inom toppstammarna?
Eremiten: På något konstigt vis så har jag fortfarande nästan full inblick i vad som sker och planeras, även fast jag inte spelar aktivt, att logga in ca 3 ggr per dag och läsa och svara på IGM kallar jag inte aktivt.
MrR: Du är nu även moderator på allmänna forumet, hur fick du det jobbet?
Eremiten: Jag blev erbjuden att vara moderator flera månader innan jag ens ansökte, jag tror mitt raka sätt och att peka med hela handen verkade tilltala admins. Som ett exempel kan jag säga att jag blivit varnad av självaste Nino för min signatur när jag påvisade med hela handen att reglerna var felskrivna. Jag hade en signatur i storlek 7 med alfabetet... en bokstav per rad och det följde reglerna som fanns då
MrRisling skrattar till: Ja det var ett rejält sätt att visa missnöje med reglerna.
Du har haft en väldigt jobbig väg som forummoderator med många som har kritiserat dig, nu har det dock lugnat ner sig något, hur har du orkat med?
Eremiten: Genom att prata med folk som verkligen vågat yttra sig direkt till mig, både kritik och uppmuntringar. Crew har varit hjälpsamma och vet hur man tar hand om dem som är medlemmar av communityn. Men det har varit stunder jag funderat på att lägga ned helt och hållet med tribalwars - det har tagit på krafterna med all missriktad kritik samt att jag inte haft det lätt IRL samtidigt som all kritik framkom i mängd-argumentsform av spelare som inte ens registrerat sig på forumet.
MrR: Det har förbättrats på senare tid om jag förstått dig rätt?
Eremiten: Efter ett par tillsägelser/anmärkningar om att jag har rätt att skriva i PoP v1 som spelare så har det förbättrats.
MrR: Är det något du skulle vilja framföra i intervjun?
Eremiten: Skulle nog vara att jag egentligen är en trevlig spelare/person att ha på sin sida i alla väder, jag offrar mig mycket för att hjälpa andra, ibland för mycket och har vid flertalet tillfällen inte sagt ifrån tillräckligt ordentligt i tid utan har på något vis den naiva inställningen att folk ska kunna räkna ut och kunna se det själva. Det som då kommit när det blivit för mycket för mig har inte varit positivt för någon. På samma sätt kan det då vara farligt att ha mig som fiende eller se mig som fiende, eftersom jag agerar efter det och använder alla lagliga medel till hands för att vinna.
MrR: Ska vi köra tio snabba frågor nu?
Eremiten: 10 snabba går bra.
MrR: Trupper eller poäng?
Eremiten: Trupper
MrR: Deff eller off?
Eremiten ler och svarar: Ja.
Journalisten ser förvirrad ut över svaret och inser sedan vad eremiten menat.
Han frågar: Spjut+svärd(+båge) eller spjut+TK?
Eremiten: Jag föredrar Inf, men båda funkar beroende på situation och yttre omständigheter
MrR: HQ20 eller HQ30?
Eremiten: 20
MrR: Verkstad2 eller verkstad 15?
Eremiten ler och svarar: Ja
MrRisling skakar lite irriterat på sig på grund av de kryptiska svaren och säger: Det fins två svarsalternativ ja är inte en av dem.
Eremiten svarar: Har man tänkt fejka fruktansvärt mycket - verkstad 15 Kollar man tiden det tar att bygga en 2 veckors off med V1-speed = verkstad 2. Hamnar man även i rejäl knipa och måste stressbygga def = verkstad 15 för snabba cats
MrR: Samma poäng på byarna eller olika poäng?
Eremiten: Samma för att snabbt kunna byta inriktning
MrR: Diplomati eller kötta?
Eremiten: Som fd diplomat/warlord/ledare kan jag bara uttrycka mig som Carl von Clausewitz gjort: "Krig är blott en fortsättning på politiken med andra medel", på enkel tw-svenska: Kötta är diplomati
MrR: Så sant så sant. Farma eller adla?
Eremiten: Adla farmer
MrR: Stammen eller solo?
Eremiten: Spelet heter TribalWars - inte SoloWars
MrR: Bra svar, nu till sista snabbfrågan som är den viktigaste, Kanin eller hamster?
Eremiten ler och svarar med ett onskefullt grin: Grillad AAK-are dom är ju redan marinerade.

Vår hjälte ser otroligt chockad ut och är på vippen att kasta sig över den grymma eremiten, han tar ett djupt andetag.

Efter att han har samlat sig något säger han: Då tackar jag dig för din tid och undrar om du har något du vill framföra till mina läsare?
Eremiten tänker efter och svarar sedan: Simma lugnt, flyt inte med strömmen, simma mot den i din egen takt men rör dig framåt. Bilda egna uppfattningar och lär dig av andras misstag, även om vi som spelare och människor är dömda till att upprepa andras misstag.
Ha kul, var inte överseriös, prata med folk - det är i slutändan vad spelet går ut på - kommunikation med andra människor/spelare, annars kan man spela ex. SimCity hemma själv. Måla inte in dig i ett hörn, höj inte upp dig till skyarna - då kan man hamna på en ensam bergstopp man själv byggt upp. Men prisa dig själv för det som du är bra på - lyssna inte på allt negativt spelare säger om dig eller andra Ensam är stark men tillsammans är man starkare.
MrR: Jag tackar dig för de visdomsorden, ha det bra och lycka till med spelet i framtiden.
Eremiten ler och avslutar med: Lycka till själv med att hitta de andra du ska intervjua. Kom ihåg - den som söker finner men kanske för sent

Sedan säger han även: Du kan nog röra dig nu det ser ut som dina fötter har tinat lite grand.
MrRisling ser överraskat ner på sina fötter och upptäcker att dom mycket riktigt har tinat upp och blodet återkommit med den där sköna stickande känslan. Han reser prövande på sig och tackar eremiten för att han räddat hans liv.
Innan han går passar han på att slänga boken det står ”MrRisling” på brasan och vandrar sakta utåt från eremitens spionnäste, han går förbi rum på rum med full spionverksamhet, ett rum där brevduvor anländer från världens alla hörn, ett annat där skrivare sitter och skriver i böcker med olika stamnamn eller spelarnamn på pärmen.
När han kommer ut från det märkliga huset fortsätter han nerför berget och närmar sig 18e decembers gräns. Vid gränsen stoppas han av en gränsvakt som undrar vart han är på väg. MrRisling framlägger sitt ärende och blir visad till byråkraten han är där för att träffa.


Och vem det är får ni läsa i nästa intervju. Ni får gärna gissa vem denna eremit kan ha varit som MrRisling var på besök hos.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp