Endgame snart eller?

DeletedUser

Guest
Nu har tydligen -ST2- och CAF2 som är allierade tillsammans över 85% av samtliga spelarbyar på denna världen.

Skulle vilja önska en presentation om vad som kommer att ske nu de närmaste dagarna.

// Barbaren (Fortfarande den med flest byar på v3 med lite drygt 25 000)
 

DeletedUser

Guest
Vi väntar på besked från högsta ort. Utan att vara insatt till 100% så verkar det vara lite oklarheter för tillfället, det lite saker som händer i Tyskland osv.

Om vi säger såhär - så fort jag vet, så vet ni. Låter det rimligt?
 

DeletedUser

Guest
Skönt att veta att något händer, Mudnor. Jag skulle önska att du ber någon som kan be någon sparka någon så att det händer lite snabbare.

Vi har ju väntat i ett år nu på detta och skulle mer än gärna se att vi får den hjälp som behövs för att avsluta världen.
 

DeletedUser

Guest
Oklarheter och saker som händer i Tyskland.. låter illavarslande tycker jag.

Enligt reglerna står det som nedan, vad kan vara oklart om alliansen har passerat 85%?

Hur vinner vi en värld? *NY*

En eller två stammar kan få startat en omröstning för att avgöra hur världen kommer att sluta genom att äga 85% av alla spelareägda byar. Till skillnad från kravet på att inaktivera omstarter/moral, måste dessa två stammarna vara allierade.

När en omröstning börjar kan spelarna på världen antingen rösta för att världen slutar efter 2 månader, 3 månader eller när alla fiender har adlats bort. Minst 50% av väljarna måste rösta för ett alternativ för att det ska gå igenom. Om det inte sker, kommer undersökningen göras om, nu med bara de två mest populära valen.

Observera att rank 1 stammen kommer att deklareras som vinnare, och endast spelare i rank 1 stammen kommer att få premium priser.

Vi är dock medvetna om att alla världar är olika och att det för en del skulle ta mycket lång tid att kunna få startat denna omröstningen. Vi kommer därför också att ta emot önskemål från stamledare angående att få startat omröstningen från fall till fall. Dessa kommer att övervägas noga av vårt team och sedan antingen accepteras/avslås. Vid avslag måste du vänta ytterligare 3 månader innan du skickar in en ny förfrågan. Var vänlig och skicka inte in en förfrågan om inte din stam eller din allians har minst 70% dominans.
__________________
Vänliga Hälsningar,
Patrik "Gaffel" Persson
Community Manager Sweden
 

DeletedUser

Guest
Skönt att veta att något händer, Mudnor. Jag skulle önska att du ber någon som kan be någon sparka någon så att det händer lite snabbare.

Vi har ju väntat i ett år nu på detta och skulle mer än gärna se att vi får den hjälp som behövs för att avsluta världen.

Vi försöker sparka härifrån allt vi kan, men det är för tillfället lite oklart vem vi ska sparka på. ;)


Och Bobow, det är inte så illavarslande som jag kanske råkade framställa det, det är helt enkelt bara så att jag väntar på min chef, som väntar på sin chef, som har tonvis av andra saker för sig för tillfället. Vi blir inte ignorerade, vi är bara inte först i kö.
 

DeletedUser

Guest
Ok, det var skönt att höra. Ser fram emot ett snabbt och positivt svar från chefens chef..osv.

Aningen toppstyrt alltså, låter typiskt Tyskt att alla beslut måste fattas på högsta nivå. ;-)

Edit: Såg att jag även fått svar av Gaffel om läget nu.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi försöker sparka härifrån allt vi kan, men det är för tillfället lite oklart vem vi ska sparka på. ;)


Och Bobow, det är inte så illavarslande som jag kanske råkade framställa det, det är helt enkelt bara så att jag väntar på min chef, som väntar på sin chef, som har tonvis av andra saker för sig för tillfället. Vi blir inte ignorerade, vi är bara inte först i kö.

Där har du någon att sparka på.. :rolleyes:

Eller som en gammal spelare, skicka med ett spjut i attacken/mailet....
 

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Vad händer?
Dagarna går... hur svårt kan det va att ta ett så enkelt beslut egentligen?
Det står ju klart och tydligt vad som gäller i reglerna.
Eller handlar allt bara om att ni ska dra ut på världen så länge som möjligt för att få in mer pengar?
Seriöst så börjar man ju fundera.
Kanske är bättre att 85% av världen gråar sina byar?
 

DeletedUser

Guest
Vi väntar fortfarande på svar, men en liten fågel viskade något om att det fanns chans för det att komma idag. Vi får se. :) (jag lovar ingenting nu!)
 

DeletedUser

Guest
Det ser tyvärr inte ut som vi kommer att komma fram till något ang detta idag.
I och med att det har blivit missuppfattning av spelare så måste vi klargöra samt reda ut detta först innan vi ger något beslut, så det sitter inte fast hos Tyskarna, utan det är mer att vi måste komma överens om vad som skall göras då det inte ser ut som spelarna tänkt sig från början.
 

DeletedUser

Guest
Kortvarig spänning...och ändå det mest spännande som hänt på v3 det senaste året. :p
 

DeletedUser

Guest
Jag tror många skulle bli glada om ni stängde för nyregistrering och tar bort möjligheten att börja om på världen.

Då finns det chans att folk adlar spelarbyar istället för mina....
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Skärp till er nu och se till att denna världen kan avslutas på ett bra och trevligt sätt

Stopp för omstart och nybörjare, halva adelspriset och en omröstning om när världen skall stängas, är det minsta ni kan göra för oss som lirat i över 4 år.

Starta sen upp en värld som efterliknar V3 och V4 , utan kyrkor, inget nattskydd och inga möjligheter att via "prem" påskynda sina bygganden av byar och trupper.

M.V.H
Cribba55
 

DeletedUser

Guest
Hej gott folk.

Som vi märkt har ledarna som kontaktat oss själva missat/missförstått de senaste riktlinjerna för att genomföra ändringar på en värld.

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?p=447345#post447345 (Senaste, ligger i Tillkännagivande)

Det vi måste göra nu är att förklara vad som gäller för dessa två stammar och sedan får dem prata ihop sig igen. Eftersom det är för många spelare på Värld 3, är halvering eller ändring av adelspriser tyvärr inte aktuellt. Det som gäller är om dessa två stammar vill genomföra en omröstning om hur länge världen ska vara öppen, om det nu är det dem vill. Vad som skrivits är att man efterfråga adelspriser och inte ett bestämt slut förens man fått det, där står vi nu. Det måste vara klart på alla 3 sidor, oss och de två allierade stammarna. Så att allt går rätt till.

Inväntar nu ett koordinerat svar ifrån dessa två ledare så att vi kan gå vidare. Men ber alla att uppdatera sig som inte redan gjort det via tråden (länken) ovan.

Tillägg: ST2 med bobow i spetsen har bekräftat detta. Inväntar nu andra parten.

Tack på förhand.
 

DeletedUser

Guest
Hej gott folk.

Som vi märkt har ledarna som kontaktat oss själva missat/missförstått de senaste riktlinjerna för att genomföra ändringar på en värld.

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?p=447345#post447345 (Senaste, ligger i Tillkännagivande)

Det vi måste göra nu är att förklara vad som gäller för dessa två stammar och sedan får dem prata ihop sig igen. Eftersom det är för många spelare på Värld 3, är halvering eller ändring av adelspriser tyvärr inte aktuellt. Det som gäller är om dessa två stammar vill genomföra en omröstning om hur länge världen ska vara öppen, om det nu är det dem vill. Vad som skrivits är att man efterfråga adelspriser och inte ett bestämt slut förens man fått det, där står vi nu. Det måste vara klart på alla 3 sidor, oss och de två allierade stammarna. Så att allt går rätt till.

Inväntar nu ett koordinerat svar ifrån dessa två ledare så att vi kan gå vidare. Men ber alla att uppdatera sig som inte redan gjort det via tråden (länken) ovan.

Tillägg: ST2 med bobow i spetsen har bekräftat detta. Inväntar nu andra parten.

Tack på förhand.

Dessa regler har vi klart för oss.

Jag upplever att du undviker att svara på det vi skickar in ticket och skriver i forum.


Det som gör att ni får en massa tickets av upprörda spelare handlar om den regeländring som genomförts och som är upprinnelsen till allt.

Ingen har- vare sig i svar på ticket eller i de trådar vi skrivit- ens bemödat sig att kommentera "VARFÖR" regeländringen gjordes den 28/7 2011.
Vi upplever att vi var nära det 70%-iga innehav som de tidigare reglerna gällde. Då ingick allt det som i de nya reglerna är "utlyft". (Stängning av nyregistrering, lägre adelspris och moralen togs bort.)

En tråd skapades om billigare pris på adel på värld 3. http://http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=24963

Från att det var en "prioriterad fråga" som hängde bra länge i luften innan de nya reglerna plötsligt kom som från en klarblå himmel.
Vi i de 2 största stammarna på värld 3 känner oss grundlurade när man går in och ändrar i reglerna så markant.

Läget idag.
Världen består av 1357 spelare.
Av dessa är cirka 300 aktiva.
Av dessa har knappt 350 spelare 2 byar eller mer.
Det råder en akut adelsbrist där vi sitter och betalar premium för att göra mynt och kunna plocka ut ett fåtal adelsmän i veckan.
Vi har mer än 85% av värld 3s spelarägda byar men vi får inte ett dyft ut av det utan är tvingade att månad efter månad sitta och betala premium för att ha möjlighet att bygga adel på ett mänskligt sätt.

De regler som sjösattes den 28/7 2011 är och var en klar försämring för spelet.
Vi sitter fast i ett läge där vi inte kan attackera huvuddelen av världens spelare på grund av olika nybörjarskydd.
Det tillkommer hela tiden nya spelare och att i det läget ha "valet" att sjösätta en omröstning för samtliga spelare i värld 3 är något som i mina ögon är ett helt meningslöst alternativ som gränsar till bottenlös dumhet.

När ni hänvisar till reglerna så känns det som om ni inte lyssnar utan försöker att glida undan våra frågar.

Vi söker fortfarande svar på varför man ändrade på regler som fungerade och som känns genomförbara till det som vi har idag.
 

DeletedUser

Guest
Kommer vi fram till något beslut snart eller??
Man börjar ju undra om internet har hängt sig eller något!
 

earledvin

New Member
Reaktionspoäng
0
Tydligen förstår inte modsen vad spelarna frågar efter och valde att svara på något annat:)

Vet någon om det finns några endgameinställningar nu eller tar världen bara slut om spelarna röstar fram något datum?

Hade det inte varit enklare att från början ha bestämt hur en värld vinns och sedan haft dom reglerna utan att ändra på dom varannan vecka?

Helt sagolikt att man har ett strategispel utan att spelarna ska veta hur man vinner.

Men iden är intressant, en schackturnering och var 5:e minut ändrar man reglerna för hur man vinner:)
-schack matt!!!! jag vann!!!!!!
-nejnej, du ställde ju kungen i schackmatt, jag har ju löparen kvar å det är den som gäller nu.
 

DeletedUser

Guest
Jag önskar svar på några frågor.

Om världen är på gränsen att stängas (läs end game) varför tillåts nya spelare komma in på världen?

Får de spelarna en ärlig chans att kunna bli något på världen?
Hur ska en spelar som startar idag kunna slåss mot någon bland top 200?
Får vara en riktigt grym spelare i så fall.

Jag ber er därför att tänka över hur världen fungerar bäst och vad som borde vara nästa drag.


Jag kan se tre möjliga drag och konsekvenser:

1. Omröstning bland alla spelare för att välja när världen stängs.
Beroende på tid eller sätt så leder det till mer inaktivitet och fler spelare kommer att bara vänta ut tiden.

2. Stäng för nyregistrering
Spelarna på världen får chans att påverka på vilket sätt världen ska avslutas på genom att själva välja fördelar.
Adlas alla de små spelarna upp så blir det enligt reglerna lägre priser för t.ex. adel och mynt.

3. Stäng för nyregistrering och ha en omröstning.
Kombinerar fördelarna med att man vet när världen slutar och ändå chansen för spelarna att påverka den sista tiden.
Nackdelen är att det är inte säkert att aktiviteten ökar då det kommer finnas spelare som väntar ut tiden.


Min personliga åsikt är att gå på linje 2.

Att stänga för nya spelare och även förhindra att spelare startar om på världen tycker jag att nästa steg borde vara.
Då visar ni att världen håller på att ta slut, ingen ide för nya spelare att satsa på världen.
Dessutom så ger ni de befintliga spelarna en chans att verkligen visa hur en värld ska vinnas.


Sen så tror jag också att reglerna för endgame inte alltid går att applicera på alla världar på samma sätt, de måste vara flexiblare då varje värld är unik.
 
Topp