Endast 10 öppna världar

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Började tänka på en sak, eftersom tw.se öppnar ganska många halvfulla världar.
Vad sägs om att endast ha 10 öppna världar bortsett från Classics elr Speeds.

Alltså, just nu har vi 12 öppna världar. av dem är iaf 3 rätt små. 3 är dessutom på väg att stängas. Jag kom på idéen när jag satt å käka flingor för 5 minuter sen.
Världar öppnas bara när en annan värld stängs. Jag vet inte hur många världar det kmr öppnas under X tidsperiod men de kmr nog iaf bli färre än det som vi har nu.
Vi bortser från v6 och v8 som kmr stängas inom kort förmodligen.
Hur tkr ni min idé är.
Kan något utvecklas
Diskutera med mig :p

DeletedUser

Guest
Starta på den senast tillkomna världen? :awsm:

Förr eller senare är nog varje värld i "endgame" stadiet då det tar evigheter att stänga en värld, käre Haroo.

Då kommer min förra fråga igen. Vad ska vi som tycker endgame är zzzz göra?

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Så en värld kommer in i endgame direkt efter 3 månader? Så du måste byta till nästa värld direkt?

Vet personligen inte om detta är lösningen, men vet att många nya världar är väldigt små, och för mig ganska ointressanta.

Seconade

Member
Reaktionspoäng
0
Öppna 1 värld, låt den stå öppen i 3 månader. Sen stängs rekryteringen så får dom som spelar där spela tills det är slut :)
Så fort rekryteringen för denna stängs öppnar en ny värld i 3 månader osv.

Då slipper man nyrekrytering på gamla världar och det blir ett slut på världen någon gång :)

toxii

Member
Reaktionspoäng
0
Öppna 1 värld, låt den stå öppen i 3 månader. Sen stängs rekryteringen så får dom som spelar där spela tills det är slut :)

Då slipper man nyrekrytering på gamla världar och det blir ett slut på världen någon gång :)

bra ide :)

DeletedUser

Guest
Så en värld kommer in i endgame direkt efter 3 månader? Så du måste byta till nästa värld direkt?

Vet personligen inte om detta är lösningen, men vet att många nya världar är väldigt små, och för mig ganska ointressanta.

Ptja, tar ju inte mer än 6 månader och så sitter man där i endgame. Sedan att däremot avsluta en värld tar betydligt längre än det.

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0

Me like :)

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Nää slå ihop alla världar och stäng rekryteringen för de som har mer än 100 milljoner poäng, så får dem kriga och dem mindre slås ihop bygga upp sig kriga osv...

DeletedUser

Guest
Nää slå ihop alla världar och stäng rekryteringen för de som har mer än 100 milljoner poäng, så får dem kriga och dem mindre slås ihop bygga upp sig kriga osv...

Kan bli väldigt svårt att slå ihop alla världar med tanke på att alla världar är olika (utom v1 och v5 dom har samma settings) så en sådan sak som du föreslår kommer aldrig att fungera

Hur ska de lösas med alla byar som blir "dubbletter" på kordinaterna som flera olika spelare äger, sedan när en spelare spelar på olika världar under olika nick, skall dom då kriga mot sig själv i olika stammar?

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Tror inte att lösningen är att slå ihop världar osv. Utan att på något sätt göra det lättare och attraktivare för nya spelare att gå med i en äldre värld.

När jag började lira (v3) så vart värld 4 redan öppnad om jag inte minns fel. Och vid den tiden så öppnades världar inte lika ofta heller.

Dr. Weezy

Member
Reaktionspoäng
0
nää dem öppnar alldeles för fort:mad:

Snarare så att Innogames har mjölkat pengar med sitt endlösa endgame. Det har ju lett till att vi har många spelare fördelade på många världar, vilket är tråkigt. Förhoppningsvis så blir det bättre nu när man hittat ett bra och mer effektivt endgame.

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Kan bli väldigt svårt att slå ihop alla världar med tanke på att alla världar är olika (utom v1 och v5 dom har samma settings) så en sådan sak som du föreslår kommer aldrig att fungera

Är det samma settings? :eek: inte undra på att jag tyckte det gick segt när jag spela ;D

Topp