End Game för Casual 3

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Det blev i denna tråd då end game diskuteras i denna tråd. Det blev ganska relevant när det bara är en sida av ett krig som är arga för end game och gråar sig. Den sidan (vi) som inte uttryckt missnöje över end game är glada att snart börjar kriget på riktigt. Det säger lite om varför det visas sådant stort missnöje över end game.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Det blev i denna tråd då end game diskuteras i denna tråd. Det blev ganska relevant när det bara är en sida av ett krig som är arga för end game och gråar sig. Den sidan (vi) som inte uttryckt missnöje över end game är glada att snart börjar kriget på riktigt. Det säger lite om varför det visas sådant stort missnöje över end game.

Ja fast ni diskuterar vi kriget och inte endgame!
Många av oss små spelare är rätt arga över detta, hur kul är det liksom att förlora alla 52 byar som man har skaffat under 4 månaders period av spelare från top 10 ranken när attackblocken blir inaktiv ?
vad är liksom poängen med att spela i casual värld om den kommer ha samma inställningar som en vanlig värld.
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Jo, men som du själv säger så är ju End game tråkigt för att du kommer tappa dina 52 byar, och du kommer ju tappa dem på grund av kriget. Därför hör det ihop.
Men det är ju lika på båda sidor, du kan ju även ta byar av spelare förbi 120-blocket snart.

Edit: Och det kommer bli som en vanlig värld, det har inte vart så. Så det är viss skillnad.
 

DeletedUser

Guest
Det är lite så, diskussionen här handlar om stängning och endgame, inte om pågående krig. Det finns gott om andra trådar där man kan ta det.

Men, det är ju klart att all förändring kan och kommer att ses i förhållande till förutsättningarna på specifik server, just där och då. Det är inte konstigt man uppfattar att klagomålen beror på att det kanske inte går så bra i pågående bataljer, men det argumentet går även att vända och se som att det inte går bra i pågående krig just på grund av förändring.

Nu har det ju hittills inte skett någon konkret förändring, den påbörjas inte förrän i morgon. Det är heller inte en fråga om att man från en dag till en annan upphäver den här attackblocken helt, det kommer ske i steg.

För att illustrera exakt hur det kommer se ut med övre och undre gräns har jag gjort ett enkelt exempel baserat på att man har 500 000 poäng:

3f934da097c1a3ca50a99bdbd2e350af.png


Med 500 000 poäng kan du alltså idag attackera spelare mellan 416 667 och 600 000 poäng.
I morgon kommer du kunna attackera spelare mellan 384 615 och 650 000 poäng.

Sänkningen kommer fortsätta stegvis tills spärren helt tas bort 140 dygn senare, den 23:e februari 2018. Man kommer då kunna attackera hur små eller hur stora spelare som helst, precis som på en normal värld men har fortfarande också samma moral som på en normal värld.
 

DeletedUser

Guest
Haha, herregud beatfreak. Du ger dig aldrig va? Om du bara skaffat dig 52 byar på 4 månader får du nog skylla dig själv. Och om du ändå vill ha fler byar än så får du se till att börja på en värld tidigare. Enligt TW-stats reggade du dig på världen för 8 månader och tog din första by för knappt 5 månader vilket gör ditt argument än mer absurt hehe. (kan ju flika in att vi har spelare i Apoteket som började ungefär samtidigt som dig och ligger på ca 2 miljoner poäng)

Och angående att spelare slutar pga endgame strax börjar - vilka spelare menar du exakt? Och om spelare slutar pga endgame, varför är det bara spelare från förlorar-sidan och inga från Apoteket som slutar pga den anledningen? :)
 
Senast redigerad av en moderator:

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Haha, herregud beatfreak. Du ger dig aldrig va? Om du bara skaffat dig 52 byar på 4 månader får du nog skylla dig själv. Och om du ändå vill ha fler byar än så får du se till att börja på en värld tidigare. Enligt TW-stats reggade du dig på världen för 8 månader och tog din första by för knappt 5 månader vilket gör ditt argument än mer absurt hehe. (kan ju flika in att vi har spelare i Apoteket som började ungefär samtidigt som dig och ligger på ca 2 miljoner poäng)

Och angående att spelare slutar pga endgame strax börjar - vilka spelare menar du exakt? Och om spelare slutar pga endgame, varför är det bara spelare från förlorar-sidan och inga från Apoteket som slutar pga den anledningen? :)


vad fan är det för fel på er?. det är en causal värld? eller hur? det betyder att jag kan ta en by varje månad och fortsätta kunna spela utan bli adlad? vad annars syftet med en så här server? ta 10000 byar under en månad? då kan jag lika gärna börja spela på klassisk eller speed server. nej jag joinade c3 och tog min första by flera månader senare och kunde sakta men säkert krypa mig upp till 52 byar utan stress och onödig superactivity online mode.
så ta era korkade argument "hur sakta jag kör" eller "buhu vi förlorar" och spola ner den i toan.
jag känner mig lurad av TW när dem garanterade en seg och lång server för folk som kan ta det lugnt och spela i lugn o ro.

Jag tänker INTE säg till ord till er mer.
Kommer fortsätta diskussionen med supernova
 
Senast ändrad:

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Det är lite så, diskussionen här handlar om stängning och endgame, inte om pågående krig. Det finns gott om andra trådar där man kan ta det.

Men, det är ju klart att all förändring kan och kommer att ses i förhållande till förutsättningarna på specifik server, just där och då. Det är inte konstigt man uppfattar att klagomålen beror på att det kanske inte går så bra i pågående bataljer, men det argumentet går även att vända och se som att det inte går bra i pågående krig just på grund av förändring.

Nu har det ju hittills inte skett någon konkret förändring, den påbörjas inte förrän i morgon. Det är heller inte en fråga om att man från en dag till en annan upphäver den här attackblocken helt, det kommer ske i steg.

För att illustrera exakt hur det kommer se ut med övre och undre gräns har jag gjort ett enkelt exempel baserat på att man har 500 000 poäng:

3f934da097c1a3ca50a99bdbd2e350af.png


Med 500 000 poäng kan du alltså idag attackera spelare mellan 416 667 och 600 000 poäng.
I morgon kommer du kunna attackera spelare mellan 384 615 och 650 000 poäng.

Sänkningen kommer fortsätta stegvis tills spärren helt tas bort 140 dygn senare, den 23:e februari 2018. Man kommer då kunna attackera hur små eller hur stora spelare som helst, precis som på en normal värld men har fortfarande också samma moral som på en normal värld.


Ok men förvänta inte er att alla spelare som "betalar premium och spenderar pengar!" kommer vara aktiva eller kvar efter 140 dagar.
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Haha, herregud beatfreak. Du ger dig aldrig va? Om du bara skaffat dig 52 byar på 4 månader får du nog skylla dig själv. Och om du ändå vill ha fler byar än så får du se till att börja på en värld tidigare. Enligt TW-stats reggade du dig på världen för 8 månader och tog din första by för knappt 5 månader vilket gör ditt argument än mer absurt hehe. (kan ju flika in att vi har spelare i Apoteket som började ungefär samtidigt som dig och ligger på ca 2 miljoner poäng)

Och angående att spelare slutar pga endgame strax börjar - vilka spelare menar du exakt? Och om spelare slutar pga endgame, varför är det bara spelare från förlorar-sidan och inga från Apoteket som slutar pga den anledningen? :)
asså e du verkligen seriös
folk slutar inte pga endgamet utan att Innogames förådit spelarna ännu igen och totalt massakerat syftet med causal vilket var just att det skulle hjälpa små spelarna och påminna om de tidigare världarna.

på tiden för Gaffel mm hade flera av er blivit utskrattade totalt på hur naiva och blåögda ni är.
 

DeletedUser

Guest
Är du seriös? Ni säger samma sak tiden, buhu Innogames är så taskiga, de ändrar reglerna bla bla. Det börjar bli tröttsamt att höra detta gnäll hela tiden. Och framförallt på C3 där ena sidan förklarar krig och hånar oss, och sen när de inser att de kommer förlora skyller de allt på endgame.

Casual är casual och det har varit enkelt för alla sk "småspelare" att lira i över 1 år. En värld ska inte få möjligheten att leva för evigt. Förstår du inte det? Därför är ett endgame ett måste och ett liv på ca 18-21 månader är väldigt rimligt för en Casual-värld enligt mig. Tycker SuperNova varit väldigt tydlig där...

Vilka spelare exakt syftar du på C3, som känner sig förrådd(för att endgame tillkommit) och därmed gråat sig? Vad jag vet känner ingen spelare i Apoteket på Casual 3 sig förrådd i alla fall(ca 50 spelare), utan isåfall är det bara de på 'förlorar-sidan' som känner sig förråda. Är det inte ett lustigt sammanträffande tycker du? ;)
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
över 200 veteraner har lämmnat TW sedan v16 pga innogames till stor del mycket pga saker som tillkom efter det och causal var och är tilltänkt att efterlikna de tidiga världarna och de kunde hålla på i över 20 månader och det var ingen som klagade,
lmao jag var själv med på den tiden och vist vi ballade ur ibland men då var det kul å vara inne.

att nu spärrar släpps häger och vänster som bara en falang inom TWs sida på SE tycks gynnas av ja det är ytterst beklagligt.

och nu innan du enns hävdar att jag bara e inne å lipar så kan du skippa det direkt jag är och kommer alltid vara en som vet saker och kommer finnas tills TW dör ut helt.

å hej SN med kollegor lovar å inte ta i för mycket så ni får jobba även om vissa ber om det
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Med mina blyga 800k poäng hör ju jag knappast till eliten, jag har tagit det ganska lugnt ifrån dag ett och spelat i den mån jag vill lägga ned tid på TW. Jag finner ingen vits med att dra ut på det hela, och välkomnar varmt end game.
Eftersom världen är just vad den är, casual, så har vi ju haft gott om tid på oss att lära oss om spelet. Och jag tycker att jag har gjort det. Erfarnare lirare i stammen har inte haft nå problem att hjälpa oss mindre kunniga, så jag har lärt mig en hel del och haft kul längs vägen och ändå kunnat jobba 40 timmar i veckan, tycker det är ganska casual.

Tribalwars är ett krigsspel, och med en permanent 120% gräns blir det inte särskilt mycket krig. Så det funkar inte att ha en gräns permanent. Jag förstår helt enkelt inte vitsen med att man ska få sitta månad efter månad och samla byar utan hot.
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Med mina blyga 800k poäng hör ju jag knappast till eliten, jag har tagit det ganska lugnt ifrån dag ett och spelat i den mån jag vill lägga ned tid på TW. Jag finner ingen vits med att dra ut på det hela, och välkomnar varmt end game.
Eftersom världen är just vad den är, casual, så har vi ju haft gott om tid på oss att lära oss om spelet. Och jag tycker att jag har gjort det. Erfarnare lirare i stammen har inte haft nå problem att hjälpa oss mindre kunniga, så jag har lärt mig en hel del och haft kul längs vägen och ändå kunnat jobba 40 timmar i veckan, tycker det är ganska casual.

Tribalwars är ett krigsspel, och med en permanent 120% gräns blir det inte särskilt mycket krig. Så det funkar inte att ha en gräns permanent. Jag förstår helt enkelt inte vitsen med att man ska få sitta månad efter månad och samla byar utan hot.


ingen som hävdar att själva spärren är problemet utan spannet mellan sänkningar
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Supernova. Jag måste fråga en sak, och jag vill att du svarar ärligt på det.
Jag har hört rykte om att tyska TW får jätte lite inkomst från svenska serverna och försöker suga åt sig det lilla inkomst dem får och sen stänga ner .se! Precis som dem gjorde med danska och norska servern enligt rykte.

Så nu är min fråga: Är denna rykte sant eller bara rykte?


PS: tänker inte avslöja källan till denna information.
 

DeletedUser

Guest
Supernova. Jag måste fråga en sak, och jag vill att du svarar ärligt på det.
Jag har hört rykte om att tyska TW får jätte lite inkomst från svenska serverna och försöker suga åt sig det lilla inkomst dem får och sen stänga ner .se! Precis som dem gjorde med danska och norska servern enligt rykte.

Så nu är min fråga: Är denna rykte sant eller bara rykte?


PS: tänker inte avslöja källan till denna information.

Alltså, ibland förstår jag inte var folk får allt ifrån.

Jag vet inte ens hur jag ska svara med tanke på att någon först och främst måste glömt berätta för de stängda danska och stängda norska versionerna att de är stängda. Det är svårt att få ihop något vettigt alls utifrån det. Men jag vet att det egentligen kvittar vad jag säger, eftersom folk tror allt möjligt konstigt, orimligt och ologiskt som helst och så länge jag är tråkig och säger som det är, väljer man givetvis att hellre tro på smaskigt, komprometterande, och häpnadsväckande istället. Jag menar, hur kul är det att sitta och förfasas, ilskna till och få bekräftelse när det gäller logiska och rimliga saker, när man kan götta sig i uppseendeväckande skvaller istället. Verkligheten är sällan lika smaskig...

Du behöver inte avslöja nån källa till det där, det är så vitt jag vet fria fantasier. Det faller rätt hårt på sin egen orimlighet när de båda redan stängda versionerna utan tvekan är öppna fortfarande.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Supernova: det var just därför jag sa "rykte". inte sanning eller stenhård fakta, utan bara rykte.
rykte kan spridas snabbt och om väldigt dumma och ologiska saker, men det är bara rykte.

om du säger att det ryktet är falsk, så kan jag inte säga att du har fel, utan då kommer jag att tro på det du säger
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Supernova vilken tid kommer kommer attack blocken att öka till 150% imorgon?

Ändringen är utförd nu, det är omöjligt att säga i förväg exakt när det kommer ske eftersom det görs manuellt och eftersom det bara är jag som har tillgång till inställningarna står och faller det med hur mina möjligheter ser ut - vilket givetvis inte är någon lyckad lösning alls och därför är ett automatiserat system på väg och håller på att införas. Jag försöker göra ändringarna runt lunch, men det är inte alltid det fungerar eftersom det finns faktorer utanför min kontroll som påverkar möjligheterna.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Jag menar när kommer ni ändra inställningarna? typ 12.00 lunch tid eller 00.00 midnatt.
så man kan vara online och kolla vilka som är synliga och kunna förbereda sig.
 
Topp