En värld utan alla prem funktioner utom PK , FA och KH

crille74

New Member
Reaktionspoäng
2
Detta spel börjar tappa sitt nöje att spela då det finns spelare som plöjer ner pengar för att växa fort.

Skulle vara skoj med en värld med endast PL, Fa och KH där det visar hur bra en spelare är.

För som det är just nu så är det inte ens skoj längre att spela när man ser att spelare ligger med en jävla massa poäng pågrund av möjligheterna att köpa råvarar för pp och adel för pp.

Detta gör så att många börjar ledsna på att spela.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Detta spel börjar tappa sitt nöje att spela då det finns spelare som plöjer ner pengar för att växa fort.

Skulle vara skoj med en värld med endast PL, Fa och KH där det visar hur bra en spelare är.

För som det är just nu så är det inte ens skoj längre att spela när man ser att spelare ligger med en jävla massa poäng pågrund av möjligheterna att köpa råvarar för pp och adel för pp.

Detta gör så att många börjar ledsna på att spela.

.net brukade köra med detta på varannan värld men tog bort för ett år sedan tror jag, antagligen pga att dem inte tjänade något på världarna så känns tyvärr tveksamt att det skulle hända här..
 

Bonniers Bokförlag

New Member
Reaktionspoäng
3
Hade varit sjukt skoj men verkar som att det aldrig kommer ske igen tyvärr, hade garanterat spelat den världen.
Känns dock som tribalwars grävt sin egna grav, när spelarantalet minskar så lägger de till ännu mer pp-funktioner vilket får ännu fler att tröttna. Säger inte att alla som spelade för 7-8 år sedan fortfarande hade spelat utan alla dessa pp-funktioner men det hade varit betydligt fler!

En sån här värld hade varit välkommen, förhoppningsvis hade den dragit många spelare och fått tillbaka en del gamla.
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Hade varit sjukt skoj men verkar som att det aldrig kommer ske igen tyvärr, hade garanterat spelat den världen.
Känns dock som tribalwars grävt sin egna grav, när spelarantalet minskar så lägger de till ännu mer pp-funktioner vilket får ännu fler att tröttna. Säger inte att alla som spelade för 7-8 år sedan fortfarande hade spelat utan alla dessa pp-funktioner men det hade varit betydligt fler!

En sån här värld hade varit välkommen, förhoppningsvis hade den dragit många spelare och fått tillbaka en del gamla.
flesta som jag anser att dem sabbade totalt för sig efter v16 och man ser skilnaderna totalt i åldern på världarna och dess storlek
 

TabbeN

Member
Reaktionspoäng
0
Det skulle vara skoj om man kunde köra en värld likt v2 eller v3 utan allt prem lull vilket är min känsla nu.
Men skall testa lite nu på nya sättet efter x antal år så vi får se hur det går :)..
 
Reaktionspoäng
28
Problemet med överlägsna spelare är inte prem. Inte i min värld iaf. Problemet är nog CO spelandet. Jag är ganska säker på att tar man topp 20 spelare på en värld så premar inte alla, men alla spelar CO, garanterat. Prem i början på en värld gör inte så mycket skillnad för det finns nästan inga resurser att köpa iaf. Men ha 3 CO spelare på ett konto så kan du farma dygnet runt (och sitta non stop på marknaden och köa ress för prem om man vill det). Och DET gör skillnad på en nystartad värld, REJÄL skillnad. Så om ni vill ha roligare världar och fler spelare sätt nattbonusen till att gälla barbabyar med, då slipper vi förmodligen iaf några dygnet runt CO spelare. och då blir världarna jämnare och roligare, vilket i långa loppet ger fler spelare. Men tänk på att det tar nog 2-3 världar innan en sådan ändring ger effekt så till vida att nya spelare kommer in och gamla spelare kommer tillbaks. :)
 
Topp