Nolis
New Member
- Reaktionspoäng
- 20
En återkommande faktor man sett på .se är att antalet spelare som börjar varje ny värld har varit dalande neråt och det är ofta många spelare som tidigt blir adlade och inte börjar på nytt utan lägger ner och försöker igen på nästa värld och hoppas på en bättre position och bättre start alternativt lägger ner helt med spelandet på Tribal Wars. När det gäller det slutgiltiga kriget på de senaste världarna så har det ofta varit samma personer men på olika konton som varit med och krigat. Skillnaden är att de kan ha skapat nya konstellationer för varje ny värld men samma spelare som suttit bakom spakarna på kontona.
Det vi behöver bli bättre på är att få fler att fastna för och förstå Tribal Wars och då främst de nya spelarna som hittar hit. Att vi får nya spelare som stannar är en viktig faktor för spelets utveckling då det annars blir ett problem om flera spelare slutar och färre nya spelare tillkommer.
Det jag ser som en lösning på ovanstående problem är att vi utvecklar mentorskapet en nivå till att inte bara vara en funktion i systemet utan till att vara en hel värld. En hel värld för att utbilda nya spelare till att lära sig spela Tribal Wars. Utbilda dem i konstruktionsstrategier, truppbyggande, på vilka olika sätt man kan snipea eller hur man tänker och lägger upp strategin när man får många inkommande attacker. Världen har inget vinstscenario utan har ett fast startdatum och slutdatum. Under den tiden utbildar vi nya spelare och får dem att förstå spelet och förhoppningsvis fastna för det. Det är lättare att stanna på ett spel om man förstår det och kan spela det utan att bli överkörd av dem som spelat spelet tidigare. En värld för enbart utbildning ger även möjligheten att man lär känna nya spelare inom Tribalwars, gemenskapen och känslan att man tillhör är också det en viktig faktor för att man ska fastna för ett spel. Har man vänner i spelet så är det svårare att lämna spelet än om man inte känner någon.
Jag tänker mig att på världen så börjar det Mentorer och Elever, elever kan vara nya spelare eller mindre erfarna som är intresserade av att lära sig spelet bättre. Mentorerna blir stamledare i varsin stam som eleverna får ansluta sig till. Mentorn kan i stambeskrivningen kanske skriva något om sig själv så får eleverna själva välja vem de vill ha som mentor. Inom varje stam får varje mentor själv välja hur han eller hon vill utbilda sina elever. Om det är via enbart foruminlägg eller foruminlägg och personliga brev etc. Grundprincipen ska vara att lära eleverna allmänt om vad Tribal Wars är och spelas, hur man från början startar en by, hur man ska tänka när det gäller byggandet av byggnader och trupper, vilka strategier som finns när det gäller offensivt och defensivt spelande, hur man ska tänka vid inkommande attacker, på vilka olika sätt kan man snipea på osv. Efter att tag när vi utbildat och lärt spelarna i teorin och dem även fått adla en del barbarbyar så är det dags för det praktiska momentet nämligen krig mellan stammar med liknande förutsättningar. Mentorerna planerar offensiver och eleverna kan bli lärda i hur man lägger upp sin individuella offensiva plan, hur man gör en assistansförfrågan och vad som är viktigt att tänka på i krig.
När det gäller premiumfunktioner så kan det kanske under en viss tid vara möjligt att få gratis funktioner för att testa på, förstå och få en känsla för funktionerna. Mentorerna har då även möjligheten att introducera de vanligaste scripten i sina utbildningar.
Låt höra era åsikter och synpunkter!
Det vi behöver bli bättre på är att få fler att fastna för och förstå Tribal Wars och då främst de nya spelarna som hittar hit. Att vi får nya spelare som stannar är en viktig faktor för spelets utveckling då det annars blir ett problem om flera spelare slutar och färre nya spelare tillkommer.
Det jag ser som en lösning på ovanstående problem är att vi utvecklar mentorskapet en nivå till att inte bara vara en funktion i systemet utan till att vara en hel värld. En hel värld för att utbilda nya spelare till att lära sig spela Tribal Wars. Utbilda dem i konstruktionsstrategier, truppbyggande, på vilka olika sätt man kan snipea eller hur man tänker och lägger upp strategin när man får många inkommande attacker. Världen har inget vinstscenario utan har ett fast startdatum och slutdatum. Under den tiden utbildar vi nya spelare och får dem att förstå spelet och förhoppningsvis fastna för det. Det är lättare att stanna på ett spel om man förstår det och kan spela det utan att bli överkörd av dem som spelat spelet tidigare. En värld för enbart utbildning ger även möjligheten att man lär känna nya spelare inom Tribalwars, gemenskapen och känslan att man tillhör är också det en viktig faktor för att man ska fastna för ett spel. Har man vänner i spelet så är det svårare att lämna spelet än om man inte känner någon.
Jag tänker mig att på världen så börjar det Mentorer och Elever, elever kan vara nya spelare eller mindre erfarna som är intresserade av att lära sig spelet bättre. Mentorerna blir stamledare i varsin stam som eleverna får ansluta sig till. Mentorn kan i stambeskrivningen kanske skriva något om sig själv så får eleverna själva välja vem de vill ha som mentor. Inom varje stam får varje mentor själv välja hur han eller hon vill utbilda sina elever. Om det är via enbart foruminlägg eller foruminlägg och personliga brev etc. Grundprincipen ska vara att lära eleverna allmänt om vad Tribal Wars är och spelas, hur man från början startar en by, hur man ska tänka när det gäller byggandet av byggnader och trupper, vilka strategier som finns när det gäller offensivt och defensivt spelande, hur man ska tänka vid inkommande attacker, på vilka olika sätt kan man snipea på osv. Efter att tag när vi utbildat och lärt spelarna i teorin och dem även fått adla en del barbarbyar så är det dags för det praktiska momentet nämligen krig mellan stammar med liknande förutsättningar. Mentorerna planerar offensiver och eleverna kan bli lärda i hur man lägger upp sin individuella offensiva plan, hur man gör en assistansförfrågan och vad som är viktigt att tänka på i krig.
När det gäller premiumfunktioner så kan det kanske under en viss tid vara möjligt att få gratis funktioner för att testa på, förstå och få en känsla för funktionerna. Mentorerna har då även möjligheten att introducera de vanligaste scripten i sina utbildningar.
Låt höra era åsikter och synpunkter!