En värld för att utbilda nya och mindre erfarna spelare

Nolis

New Member
Reaktionspoäng
20
En återkommande faktor man sett på .se är att antalet spelare som börjar varje ny värld har varit dalande neråt och det är ofta många spelare som tidigt blir adlade och inte börjar på nytt utan lägger ner och försöker igen på nästa värld och hoppas på en bättre position och bättre start alternativt lägger ner helt med spelandet på Tribal Wars. När det gäller det slutgiltiga kriget på de senaste världarna så har det ofta varit samma personer men på olika konton som varit med och krigat. Skillnaden är att de kan ha skapat nya konstellationer för varje ny värld men samma spelare som suttit bakom spakarna på kontona.

Det vi behöver bli bättre på är att få fler att fastna för och förstå Tribal Wars och då främst de nya spelarna som hittar hit. Att vi får nya spelare som stannar är en viktig faktor för spelets utveckling då det annars blir ett problem om flera spelare slutar och färre nya spelare tillkommer.

Det jag ser som en lösning på ovanstående problem är att vi utvecklar mentorskapet en nivå till att inte bara vara en funktion i systemet utan till att vara en hel värld. En hel värld för att utbilda nya spelare till att lära sig spela Tribal Wars. Utbilda dem i konstruktionsstrategier, truppbyggande, på vilka olika sätt man kan snipea eller hur man tänker och lägger upp strategin när man får många inkommande attacker. Världen har inget vinstscenario utan har ett fast startdatum och slutdatum. Under den tiden utbildar vi nya spelare och får dem att förstå spelet och förhoppningsvis fastna för det. Det är lättare att stanna på ett spel om man förstår det och kan spela det utan att bli överkörd av dem som spelat spelet tidigare. En värld för enbart utbildning ger även möjligheten att man lär känna nya spelare inom Tribalwars, gemenskapen och känslan att man tillhör är också det en viktig faktor för att man ska fastna för ett spel. Har man vänner i spelet så är det svårare att lämna spelet än om man inte känner någon.

Jag tänker mig att på världen så börjar det Mentorer och Elever, elever kan vara nya spelare eller mindre erfarna som är intresserade av att lära sig spelet bättre. Mentorerna blir stamledare i varsin stam som eleverna får ansluta sig till. Mentorn kan i stambeskrivningen kanske skriva något om sig själv så får eleverna själva välja vem de vill ha som mentor. Inom varje stam får varje mentor själv välja hur han eller hon vill utbilda sina elever. Om det är via enbart foruminlägg eller foruminlägg och personliga brev etc. Grundprincipen ska vara att lära eleverna allmänt om vad Tribal Wars är och spelas, hur man från början startar en by, hur man ska tänka när det gäller byggandet av byggnader och trupper, vilka strategier som finns när det gäller offensivt och defensivt spelande, hur man ska tänka vid inkommande attacker, på vilka olika sätt kan man snipea på osv. Efter att tag när vi utbildat och lärt spelarna i teorin och dem även fått adla en del barbarbyar så är det dags för det praktiska momentet nämligen krig mellan stammar med liknande förutsättningar. Mentorerna planerar offensiver och eleverna kan bli lärda i hur man lägger upp sin individuella offensiva plan, hur man gör en assistansförfrågan och vad som är viktigt att tänka på i krig.

När det gäller premiumfunktioner så kan det kanske under en viss tid vara möjligt att få gratis funktioner för att testa på, förstå och få en känsla för funktionerna. Mentorerna har då även möjligheten att introducera de vanligaste scripten i sina utbildningar.

Låt höra era åsikter och synpunkter! :)
 

kimzs

Member
Reaktionspoäng
17
Grymt bra förslag, tycker jag, Nolis!

Även jag har reagerat på det du nämner här och känner att det i princip är samma spelare i varje ny värld..
Jag hade absolut ställt upp som en mentor i detta syfte, då det lät riktigt kul att lära upp, samtidigt som man möter nya spelare och personligheter! :)

Kimzs
 

Finzone

New Member
Reaktionspoäng
5
Hogwarts! :D haha

Det ligger mycket i det Nolis säger och en sådan värld skulle kunna vara en lösning för att hålla i fler nybörjare.
Bra tänkt och bra förslag Nolis!

Skulle definitivt kunna tänka mig att agera mentor, om en sådan värld kom :)

//Fin
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Casulvärlden finns och är ju tänkt för de som vill ta det lugnare och för nybörjare som vill lära sig
 

kneten

Member
Reaktionspoäng
2
Tummen upp för detta förslag, bra tanke eftersom det känns som .se är på g o dö ut? iallafall i mina ögon som spelat en del =)
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Håller med föregående talare, och passar på o lyfta på hatten för Nolis inlägg, har funderat många ggr vad som måste till för vända
denna neråtgående spiral, annars är det risk att vi gör en "Finland" snart, bommar igen pga dåligt intresse,
börjar verkligen bli en slentrian detta med samma nunor värld efter värld i slutkrigen, nybörjarna hinner knappt börja innan de blir adlade. :(:confused:o_O
 

DeletedUser

Guest
Det är ett svårt dilemma det här.

Först och främst så har vi casual världarna som i sin ursprungstanke var avsedda som ett slags kombination för att lära upp spelare, och ge en lugnare miljö för de som ville slöspela. Man tryckte förmodligen lite för hårt på just slöspelsvinkeln, och med tiden har det utvecklat sig knepigt. Istället för att fungera som ett ställe där nya spelare kan lära sig spelet, har de redan erfarna och duktiga spelarna totalt tagit över de världarna för slöspel. Man försöker styra upp det genom att ändra på förutsättningarna, eftersom situationerna som uppstår efter ett tag på de servrarna blir ohållbara, inte bara för de erfarna utan även för nybörjarna. Det funkar liksom inte att komma som ny och skulla lära sig spelet när toppspelarna på världen redan har 30+ byar. Och ska sanningen fram är det mer SimCity än Tribal Wars för en spelare som redan kan spelet. Det finns ju en lockelse i det också, helt klart men att som ny lära sig spelet i den miljön funkar inte så bra.

Sen är det en aspekt till här, som faller bort lite. Jag minns inte vilken server det var, men det har faktiskt gjorts försök att starta typ mentorstammar med erfarna och kunniga spelare i syfte att ta till sig nybörjare som medlemmar och lära upp dem. Om jag inte minns fel gick det här åt skogen monumentalt när de andra erfarna och kunniga spelarna på typiskt tribalwarssätt gick in hårt för att totalsänka stammen. Det är inte så lätt att försöka spela och lära upp folk, när detta samtidigt gör alla i stammen till ett mål, bara för att... Det är alltså svårt att kunna genomföra en utbildningsstam när alla redan duktiga spelare gör just den stammen till måltavla för de har gammalt gruff med de som ska fungera som lärare. Men okej, det är ett krigsspel och vi visar ingen nåd oavsett hur gott ändamålet är.

Mentorsystemet sådant det är idag fungerar inte tillfredsställande, men det beror faktiskt i första hand på spelarna. Folk förstår inte att det inte fungerar att bli mentor om de spelar på ett nystartat konto - du kommer ALDRIG bli mentor i det systemet om ditt konto är nytt. Systemet kan omöjligt veta att bakom kontot randomxxx som startade i förrgår, sitter en spelare som spelar i 10 år på andra konton - och då blir randomxxx lärling, punkt slut.

Ett annat skäl till att det inte fungerar är att spelare vill ha en speciell lärling eller mentor. Det funkar inte så, du kommer få en som uppfyller de kriterier som systemet utgår ifrån gällande läge, stamtillhörighet och speltid. Systemet är som det är för att skydda spelaren, framförallt lärlingen, från att backstabbas och utnyttjas av sin mentor. Att sen upplägget i sig inte är så konstruktivt framförallt för den som är mentor spelar säkert också in.

Det blir alldeles för mycket jobb med att sitta och fylla i de här uppdragen och få dem att bli genomförbara och rimliga, och det finns ingen naturlig kommunikation i det. Ett betydligt bättre sätt vore om man haft ett forumliknande chattrum för att kunna lägga upp förklaringar till varför, effekterna av det och konsekvenserna, och man kunde gå tillbaka och titta på det senare. Det skulle till och med kunna fungera för en mentor med flera lärlingar.

Nu blev det här hiskeligt långt, eftersom det är så många olika aspekter på det och den rent uppenbara Casual servern inte fyller sitt syfte för detta. Det jag egentligen försöker få fram, är att Casulvärldarna finns för detta men fungerar inte i dagsläget. Mentorsystemet är inte så lyckat egentligen, och det är ett faktum att så länge inte 100% av alla erfarna spelare känner att detta är viktigt, kommer det inte fungera på en vanlig värld heller.

Man kan tänka sig sätta upp en stam på en lite äldra värld i syfte att utbilda nya spelare kanske, för på en nyare och mer vinstinriktad värld kommer nybörjarna alltid bli måltavlor. Kanske finns det fler handfasta förslag? Jag kan absolut tänka mig ställa upp som någon form av kunskapskälla om någon kommer på en bra plan här!
 
Reaktionspoäng
0
Jag vet, liksom SuperNova, att det gjorts projekt som det den goda Nolis föreslår här förut på världar. Där ett par toppspelare tagit in nya förmågor och talanger i syfte att lära upp dem. Detta ledde till en ren och skär slakt av den stammen, från allt som fanns inom adelsavstånd.

Förslaget är väldigt fint, men tyvärr kommer det aldrig bli en verklighet. Framförallt inte på ett döende community, sett till sjunkande spelarantal. Skulle dock alla erfarna spelare som faktiskt spelar, gå ihop inför en värld - där vi kan styra inställningarna någorlunda och bestämma sig för att t.ex. v44 skulle bli en sådan värld och skapa förutsättningar för det att bli en verklighet, då skulle det kanske fungera. Men som mentaliteten alltid i princip sett ut inom TW kommer vi aldrig komma dit. Gamla vänner, vill alltid spela tillsammans. Det är inget konstigt med det, men det dödar världarna att se samma spelare i toppen värld efter värld, om än under olika nicknames och nya konstellationer på varje konto. Men i grund och botten är det samma skrot och korn, som alltid vill spela med varandra.

/TGOW
 

DeletedUser

Guest
Jag är bara svävande för jag inte ville peka ut någon, jag minns den slakten och spelarna väl. Och tyvärr är det någonstans där det kommer gå fel.

Vi ser alltför ofta i supporten skiftet i läge när en spelare som kanske startat av ett syfte eller skäl, av en eller annan anledning ångrar sig och vill ta en annan väg. Det läggs fram som kontot blivit hackat, backstabbar och lämnar stammen men i själva verket pekar allting på att det är spelaren själv som ligger bakom och inte vill stå för det inför forna vänner och stammedlemmar. Så även om man skulle starta en mentorstam med världens bästa intentioner, även om alla spelare på världen just då är beredda att låta dem vara fredade, så kommer det förr eller senare att haverera. Någon stör sig på en eller annan av de som tagit på sig att lära upp nya, någon kan inte motstå frestelsen och äran i att enkelt få en massa OBA eller just den där byn som råkar ligga så bra. Sen är det kört, och det blir liksom fritt fram för alla att plocka billiga byar.

Men jag tycker inte vi ska ge upp faktiskt. För vi är många som gärna hjälper till, och vi har möjligheterna. Med lite planering, värvning av såväl intresserade lärlingar som mentorer och framförhållning skulle vi kunna återuppväcka guiderna i forumet. Och igår fick vi upp förslaget i teamet att använda speeden som test för de tekniska sakerna, snipes och timing och allt och det vore ju en riktigt bra tanke. Gå igenom guider och liknande i forumet, uppdatera och se vad som behövs. Få spelare att anmäla sitt intresse, och ha lite allmänna diskussioner om guider, hur man gör, varför man gör så och sen komplettera med en lösenordsskyddad runda på speed för att testa det in action så att säga.

Vi kan ju ha detta som vårt alldeles egna lilla projekt här på .se. Dels för det kan vara en kul grej, och dels för det kan få positiva effekter. Och för att ge nybörjare möjligheten att faktiskt komma in i spelet, och tillföra något nytt!
 

Nolis

New Member
Reaktionspoäng
20
Tack för alla åsikter och synpunkter, jättekul att höra att ni diskuterar ämnet även utanför tråden! :)

Där ett par toppspelare tagit in nya förmågor och talanger i syfte att lära upp dem. Detta ledde till en ren och skär slakt av den stammen, från allt som fanns inom adelsavstånd.

För att förhindra det så var tanken med världen att det inte ska finnas några incitament till att vara där för att vinna. Det finns inget vinstscenario och slutdatumet är förutbestämt. Man skulle kanske även kunna förlänga nybörjarskyddet till att vara under hela den teoretiska fasen eller lägga nattskydd över hela dagen? Då skulle dem som ville förstöra behöva gå med, sitta still utan att kunna göra så mycket mer än bygga på sin by och bara vänta för att sen kunna förstöra efter den teoretiska fasen. Jag tror inte att det finns så många som skulle kunna göra det. Och om det finns några som gör det så hoppas jag att det finns tillräckligt många mentorstammar som kan stå enade tillsammans.

Men jag tycker inte vi ska ge upp faktiskt. För vi är många som gärna hjälper till, och vi har möjligheterna. Med lite planering, värvning av såväl intresserade lärlingar som mentorer och framförhållning skulle vi kunna återuppväcka guiderna i forumet. Och igår fick vi upp förslaget i teamet att använda speeden som test för de tekniska sakerna, snipes och timing och allt och det vore ju en riktigt bra tanke. Gå igenom guider och liknande i forumet, uppdatera och se vad som behövs. Få spelare att anmäla sitt intresse, och ha lite allmänna diskussioner om guider, hur man gör, varför man gör så och sen komplettera med en lösenordsskyddad runda på speed för att testa det in action så att säga.

Vi kan ju ha detta som vårt alldeles egna lilla projekt här på .se. Dels för det kan vara en kul grej, och dels för det kan få positiva effekter. Och för att ge nybörjare möjligheten att faktiskt komma in i spelet, och tillföra något nytt!

Fördelarna som jag ser med att försöka att använda en värld till utbildningen är att varje mentorstam kan skapa ett eget utbildningssätt. Mentorn kan forma utbildningen efter individerna som är med i stammen. Alla lär sig inte bäst på samma sätt, vissa kanske lär sig bäst av att läsa sig till det i forumet, vissa lär sig bäst av att se youtubevideos, för att man lär sig av det visuella eller vissa lär sig bäst genom träning och att praktisera. Samtidigt kan varje mentor fokusera mer på individuella spelare, så att varje spelare får den tid och hjälp den behöver. Sedan är det enklare att som ny spelare ställa frågor i ett mindre format som en stam än i ett större format som det externa forumet.
 

DeletedUser

Guest
De viktigaste inställningarna för att nybörjare överlever i världen så länge som möjligt är stort avstånd mellan byarna och extra mycket barbs som växer fort.
 

Märklig

Member
Reaktionspoäng
6
Kommer ihåg att jag för några år sedan spelade en speed där alla hamnar i en stam så fort man går med i världen. Hade det inte gått att göra något liknande med en riktig värld? Bara en fundering.
 

DeletedUser

Guest
Ett stort fel med casual är att man som ny inte känner till det eller vet vad syftet med det är. Jag personligen hade spelat ganska länge innan jag hade en susning om vad det innebar. Kommer man in som ny på tws hemsida och registrerar sig så tror jag de flesta på automatik startar någon av de vanliga världarna och det snackas sällan om casual där.
En tanke är väl en värld med maxpoäng på säg exempelvis 200 000, större än så kan du inte bli. Alltså blir det en oattraktiv värld för de erfarna som vill kriga utan de erfarna som hamnar på världen är just de som vill lära upp nykomlingar. Men det är ändå tillräckligt mycket poäng för att nykomlingar ska kunna få en basic inblick och grundkunskap. Samt utan vinstsenario. Ännu ett plus vore helt klart att man under en viss prövotid får ha gratis FA och premiumkonto mer än en vecka som man får via uppdragen, och framförallt ingen börs.

En värld med ultimata inställningar bör inte vara omöjligt även om det för stunden kanske inte skulle vara till innogames fördel. Men startar det i samband med en vanlig värld så skulle den vanliga världen locka alla som är ute efter att kriga.
Men i det stora hela ska man minnas att det är vi som spelares uppdrag att ta till sig när nya spelare söker till en stam eller vad som. Vi har ju hamnat här under flera år inte på grund av någon upplärningsvärld utan att de flesta i början haft turen att hitta just de spelare som tar vara på nykomlingar och hjälper dem, oavsett inställningar på världen.
 

DeletedUser

Guest
Finns väldigt många problem i speldesignen för att göra spelet attraktivt för nybörjare, eller såna som inte vill dedikera sitt liv i ett års tid åt spelet. Till och med de "bra" spelarna kör ju 2-3 personer per konto för att orka och hinna med.

Skulle man trots allt vilja göra det nybörjarvänligt lär fler mentorer vara rätt användbart, men helst skulle spelet erbjuda mer nyttig information till spelarna. Jag som trots allt vunnit några världar sitter ju ändå varannan dag och ställer frågor till Abel, för att information om diverse saker i spelet helt enkelt inte finns tillgänglig för spelare, vilket i sin tur gör att nybörjare spelar dåligt för att dom inte fattar vad dom borde göra.

Dom nya uppdragen hjälper definitivt, men borde nog ge än mer resurser för truppbygge, för att få nya/sämre spelare att ligga tillräckligt bra till med trupperna.

Men i slutändan kommer man inte undan problemet med att spelet är mer tidskrävande och oförlåtande än de flesta spelare klarar av eller tycker är roligt. Att tex stänga av farmning (för ingen ny spelare kommer skaffa spelet och tänka "jo men fan, jag vill spendera 10 min varannan timme med att trycka på A-knappen, fett kul") eller utöka nattskyddets styrka och/eller längd gör ju spelet mer anpassat för nya spelare, men spelet är som sagt designat för att vara tidskrävande och oförlåtande och ju mer man rubbar det desto mindre roligt kommer många av oss tycka att det är.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Problemet är inte att spelet är för svårt eller enkelt, nybörjarvänligt o.s.v. De som fortfarande lirar TW är de som har lirat i evigheter, eller har någorlunda kunskap om hur man spelar. De få som börjar sent kommer såklart uppleva att allt är skitkrångligt när de blir adlade en vecka in på världen för att de byggt som en idiot. TW har ett alldeles för litet inflöde av nya spelare, så vi sitter här och nöter av varandra, en efter en. Sen kommer en och annan stackars jävel tillbaka för de saknar sina gamla TW-kompisar eller har blivit arbetslös. Poängen är att gamla spel är inte attraktiva, och TW har väl haft sin gång. Jag sitter ju inte och funderar över varför ingen spelar Red alert 2 längre. Det är rätt uppenbart.

Med det sagt, så behöver ju inte spelet dö ut helt riktigt än på en internationell skala. Men att satsa på nya spelare är nog inte vägen att gå för ett spel som TW. Jag hade ju hellre satsat på att göra det roligt för de eventuella återvändande spelarna och de som faktiskt fortfarande (stackare) sitter och kör dagligen. Att spelet är svårt och utmanande är ju vad som gör det kul för oss som faktiskt vet hur man spelar.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Gud va ni håller på, nu ska jag tala om för er vad som faktiskt gäller.

Det finns nybörjare som kan spela TW & Så finns det dom som tror de kan spela TW. Skillnaden mellan dessa 2 är; Aktivitet... Det spelar ingen roll om du har mig eller Nova som mentor om du inte lägger ner den tid som krävs på detta spel. Jag skojar ofta och säger att jag kan och har vunnit med j-vligt låg aktivitet, men det är för att jag har spelat detta spel...för länge. Jag vet precis vad som krävs för att klara och logga in 15 min om dagen och aldrig farma och fortfarande vinna. (De vore ju inte mig om vi inte börjar med och skryta lite, ellerhur?) Men hur många vet detta då?

Jag har, i väldigt många världar, lärt upp nybörjare och jag har vunnit med dem. Har de varit svårt? Ja, inte fan har de varit lätt alla gånger. På senare världar så har jag tappat orken att vara den main carryn som ska leda stammen till segern genom hårt jobb och bra ledarskap, det tar så otroligt mycket på mig personligen. Sen kvittar om jag spelar med de 10 bästa .se spelarna eller 10 random noobs för, Henke är alltid största hotet till vinsten och de ska alltid gangbangas. Det har börja avskräckt mig mer och mer till och lira med nybörjare, för jag vet hur jävla svårt det kommer bli.

Dock så har jag tagit in några riktiga noobs, som spelat några världar men som aldrig riktigt klarat sig så långt. Kan säga som såhär, de lär sig tamefan inte mycket alls av att vinna. De gör sitt vanliga tänkande och gör som dom alltid gjort, ska du förändra något så måste du ta tag i det och förklara för dem varför de ska göra så och inte som de gör. Detta tar TID och det spelar ingen roll hur bra du än förklarar för dem, de måste få testa och misslyckas med det dom lärt sig. Du lär dig när du misslyckas, och för att lära dig så måste du kunna erkänna för dig själv att "Ja, det där gick inte som det skulle. Mitt fel, jag försöker igen" Hur tror ni jag har lärt mig? Genom oändligt med misslyckanden.

Er fråga är; Hur ska vi hjälpa dessa nya lirare då? Ja, de är inte så simpelt. Du kan ha dom bästa guides du någonsin gjort, men de kommer inte fatta allt ändå. Du förklarar vad snajps är, jaja de låter simpelt. Sen kommer de 10 otaggade tåg och paniken är total, du tänker "Men vafan ja visade dig nyss, bara snajpa nu" Nooben loggar ut och "Oj, jag hade inte tid" . Det som krävs är "Ja, nu kommer du förlora dina byar om du inte har tid att fixa detta, jag säger hur du ska göra - Men du får göra det" Hålla dem i handen hela vägen har bra mycket bättre effekt just när det sker. Sen, ja alla är olika, vissa lär sig utantill och vet va de ska göra, men de är sällsynt och de är inte nybörjare så länge.

Jag tror ju som sagt att det som behövs är eldsjälar med brinnande vilja till att lära folk, nej du kan inte skapa en stam med bara noobs, det kommer inte fungera. Däremot kan du mixa in lite noobs i stammen. Runt 25% är nog vad gränsen går för mig just nu, sen blir det bara jobbigt. Jag har också på varje värld gjort en liten systerstam där folk som verkar ha något oslipat hos sig får gå med och visa vad de kan, och slutar en spelare i stora stammen - Internadling, inge kontobyte eller ny spelare. För och få lite nya platser då och då, det funkar bra. Det bästa vore ju om alla "bra" spelare tog tag i detta och hjälptes åt, för då blir det mycket enklare.

Vinna en .se värld, seriöst det betyder ingenting längre. De är ett skämt om du frågar mig, det är bara och kolla senaste 10 världarna på folk som vunnit. De är ju förfan inte ens legitima spelare överallt, så det här med och spela med spioner och backstabbs - Förstår inte, varför behövs det? Det är något jag brukar köra med nolltolerans, jag hänger ut dem om fiendestammen inte började, då får de skylla sig själva. Lite mer trevliga kan vi vara, ni där ute kommer inte vinna varje värld ni spelar, de världar ni inte vinner , de är där ni har som mest att lära. Så ta tillfället i akt, gör ert bästa med vetskapen att "Ja, de är kört, men jag ska vara så jobbig som jag bara kan. Jag ska retakea varenda jävla by 5 gånger innan jag släpper den, jag ska föradla nukeadlarna, jag ska snajpa de som snajpas kan. They will know my name"

Sen finns det världsinställningar som kan hjälpa nybörjare *Host* Nova..*Host*
Kyrkan är jättebra för spelare som mig, men mindre bra för nybörjare. Förstår ej varför vi ens spelar med den nuförtiden.
10 palas - Skitbra grej, nu behöver jag aldrig oroa mig för inks :D Men inte lika bra för nybörjare, nog för att den är bra, men vi som är proffs kan använda palas sååå mycket bättre... Ska nybörjare ha en chans på att erövra byar så kanske de vore bra om det inte var 45 50% buffar + 15% på mur, samt en 8% defflagga på toppen av allt. Förstår att palas ger bra intäkter och allt, men de förstör spelet inte så lite.
Fejkgräns och vakttörn är ganska B, skojar inte. Skitbra för nybörjare, men ännu bättre för oss som kan spelet. Välj 1 av dem och du har en balanserad värld. (Älskar vakttorn, behöver inte göra nånting längre :p )
Fler barbarer och högre poäng de byggs till, alltid trott detta va något jag gillade. Men fan alltså, de gynnar inte mig så mycket :D De förlänger ju lidandet för noobsen, så jag måste ju anta att det är något bra. Sen när ni toppar det med 20 adelsavstånd så kan man ju inte ens göra torn på noobsen, så de va en fin touch på v42 måste jag erkänna.
Stamgräns, well, för låg och för svårt, för hög och , well snabb värld. Nånstans i mitten

Sen skulle det ju vara roligare om man kunde bli låst med typ 5-10 riktiga noobs och få en riktig reward om man vann med 1 av dem (vinner du med alla 10 = 10 ggr vinsten, väldigt osannolikt dock eftersom de slutar rätt snabbt.) Jag menar, ska jag lägga ner mentorsarbete & vad får jag för det? Ingenting. Lär jag dem bra, tar dem under mina vingar, vad får jag för det? Ingenting. Sen får man ju betalt på annat vis, men jag tycker att om jag ska hjälpa TW hålla igång så kan väl jag få något som tack för det, 5 flaggpaket eller något likande (A)

Började nånstans, slutade nån annanstans känns det som. Aja man får ta de för vad de är, lite som när jesus mottog sina tio budord. Bara och skriva ner Nova!!! ;)
 
Topp