En tradition

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Brukar förklara vad jag gjort på en värld där jag kommer ut på toppen, samtidigt som jag besvarar alla frågor 100% uppriktigt. Det kommer de stunder då man kan fundera, va var det som hände egentligen, eller hur tänkte dem? Vill ni inte läsa, läs inte. Detta är från min syn, den kommer inte vara objektiv.

Det hela börja med att jag tänkte ladda med pp, v47 hade inga settings jag gillade direkt. (För hög hastighet) Börjar väl som alltid, sen kommer Lundav och tycker en massa... JB tänkte äga världen och bara rulla över den. Kanske vet vad man ska säga för och få igång mig, men sagt och gjort...

Ja, jag rekryterade en hel del spelare. Många var nya och otestade, jag vill gärna ta med nya spelare och låta dem spela & vinna. Jag vet om att folk slutar, och jag har som princip att aldrig rekrytera fiender. Så det blev väl en sisådär 29 medlemmar, vissa kan anse det är 9 för många, men jag skiter i det. Ska nybörjare spela så lär man ha lite extra.

Vi moppade upp 12FU & Slätta rätt fort och rensade våra kontinenter ganska omgående, med hastighet 2.0 så byggs offarna fort och jag satte ett förbud på barbaradling - Vilket tvingade folk att adla spelare. Detta anser jag gav oss enorm skjuts fram, vi gick rätt omgående om jb och vi ökade ständigt i poäng och byar. Jag hade som mål att alltid öka vårat byantal mer än vad jb gjorde, vilket vi lyckades med. (Ska poängtera att vi gick VÄLDIGT offensivt i start, var det första 3 off & 8/10 skulle vara off? Sen 40% deff vid 20+ byar , detta gav enorm effekt)

Jb på andra sidan gjorde massa misstag, adlade barbs och boostade dåligt. De straffade sig och jag visste som sagt att nyckeln till vinst var snabb expansion på stora byar i början.

SD blev en iap, trodde inte de skulle låta oss "Vinna" förväntade mig att jb skulle rekrytera dem, bedömde det som "högst troligt" men så blev det aldrig. Som vi lovade så hjälpte vi SD med deff mot JB, ingen större mängd. JB deffade våra fiender, vi deffade deras. SD var den perfekta stammen att satsa på då de låg i mitten, och vi fick till ett avtal där de avstod vårat område. Således var SD den stam vi senare skulle alliera (Har nog inte skett officiellt? Men..)

Det skedde ett skifte i JB's tänk nånstans, de insåg vad vi gjorde. Vi erövrade enorma ytor och jag tror vi fick ca 60-65% av kartan i början, senare lite mindre men jb hade ingenstans i närheten av de vi fick. Detta var naturligtvis vår plan från dag 1, kväva jb på yta att expandera. De började samtidigt försöka försvara sina områden "Sina" vi kallade de våra, men vi vela ej ha ett krig så vi lät dem få lite mer yta än de skulle haft.

Detta blev naturligtvis konfliktområden allt eftersom, torn började adlas lite här och där. Hashtag och jag diskuterade detdär och här går väl meningarna isär, bench tog en by som en jb spelare recappa. TWs hedercodex säger ju den som rensat ska ha byn.. Vi kom överens om att bench ej fick adla in i K45. Jb tror dock att vi förbjudit torn (Skulle aldrig acceptera) Det diskuterades dock, men inget avtal slöts.

Vi lät jul & nyår passera då ingen hos oss var speciellt sugna på krig dessa tider, och jonas skulle inte ges en legitim anledning och quitta :troll: Kriget startade rätt omgående efter nyår då SD höll på och gå under, vi kunde inte acceptera det.

Kriget gick i jb's favör rätt omgående, de kom som en käftsmäll, men det var inte oväntat. Bedömningarna var att detta skulle bli otroligt jämt och tufft, trots vårat byövertag. Syd och nord led förluster, vi fick internadla klunsen för att stoppa blödningarna och vi började mata i syd. Det blev bara sämre i norr och ett par dagar där så trodde jag det hela var över, abel tappa byar, alla i norr tappa och chaza börjar ge sig. Då såg det förbannat mörkt ut... Sa det till jesper, min underbara co, att jag är ok med om han vill gråa..

De vela han inte :D #NeverForgetKattningen2019 , på något sätt så blev detta en skön vändning, vi fick plötsligt lite under 2k inks på oss, kattas o nukes rullade in. De förstörde lite men de enda de gjorde var egentligen och tvinga mig och jesper att skicka ut offen 247 samt vi fick lite mindre med adlar, men det var aldrig något som stoppade oss. Jag är 100% säker på att norr hade kollapsat om de fått in denna ytterligare påfrestning på sin backline, Med nattadling på våra icke aktiva spelare så hade vi bara kunnat titta på och hoppas de kunde rädda sig själva... Nu ska jag inte ta ifrån någon i norr något, de stred hård och gjorde det väl. Men efter skiftet av fokus (Hur liten än detta fokus må ha varit enligt jb) så fick norr, med nya cospelare, nya krafter och reste sig.

Syd var ingen vacker syn för JB, de förlorade byar och där var kattningen extrem. Vi ödelade spelare efter spelare och tillslut var pressen för mycket för JB som kastade in Handduken.

Jag tycker JB gjorde ett mycket bra jobb overall, oavsett vad folk säger så var kriget otroligt jämt och det gick inte och urskilja vinnaren från förloraren. Mot slutet stod det desto klarare att Try us skulle segra.


Tack alla som bidrog till en underbar upplevelse på V47, både fiender och vänner. Det är otroligt roligt att få ha varit med om det sista kriget på .se , jag kommer än idag ihåg hur man startade spela för 11 år sen... Minns även hur det första kriget gick (Quitta, rädd för inks lol) Att dessutom få stå som segrare gör det hela extremt roligt.

Tusen tack


6885455f4cdbbee7397e5f8936464a77.img
 

ILikeMyChair

New Member
Reaktionspoäng
11
Lästa bara första raden med Lundav och vill nog främst dementera. Och kanske har Lundav glömt efter att ha spelat med JB sen många världar tidigare.

Men jag vet ingen ur originalen i JB som skulle vilja "äga världen och rulla över den". Dom skulle dö ut utav tristess innan världen hade nåt midgame. Alla har inte samma vinnarskalle som dig Henke när man orkar skapa familjestammar och alliera sig med halva världen på en död .se server.

Du kanske nämner detta 2 rader ner, men orkar inte läsa mig dit <3
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Lästa bara första raden med Lundav och vill nog främst dementera. Och kanske har Lundav glömt efter att ha spelat med JB sen många världar tidigare.

Men jag vet ingen ur originalen i JB som skulle vilja "äga världen och rulla över den". Dom skulle dö ut utav tristess innan världen hade nåt midgame. Alla har inte samma vinnarskalle som dig Henke när man orkar skapa familjestammar och alliera sig med halva världen på en död .se server.

Du kanske nämner detta 2 rader ner, men orkar inte läsa mig dit <3

Ja, för JB skulle aldrig krypa till andra halvan av världen, samt krypa till våra allierade om att byta sida... Nej de skulle ni aldrig ;)

Sucks to suck tjäder
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Yeah, suuure. Eller pratar du om slutskedet?

Minns bara att Andreas nämnde något nån vecka före julen att ni hade krypt till dem om att byta sida, SD var bara en iap med oss men sa att de hellre vela se er förlora för ni började anfalla dem.

De var alltså en IAP som var vår enda "Allierade" och Try us2 som bestod av lite noobs. Ni ragga väl på Elight, fejk, SD, Slätta, 12FU m.m ?
 

ILikeMyChair

New Member
Reaktionspoäng
11
Fast det var ju inte det jag dementera? Vi pratade ju om early game nu, det skedet du nämner där Try Us inte finns och när JB "skulle äga allt". Varför skulle JB inte söka allianser när ni är överlägsna i spelarantal och storlek?
 

Byggare Jonas 2.0

New Member
Reaktionspoäng
6
JB early var ett gäng pp-farmare som började spela deff då dem inte tänkt att spela klart världen.
De konton som spelade seriöst var i stort sett mitt, Angeloz och Black magic. Resten var som sagt pp-farmare.
Så det Lundav skrev till dig var falskt, men vad gör det, världen blev mer intressant med dig i den (riktat till Henke).

Här är ett gäng konton i JB som förtjänar extra cred: Legosoldaten, Hashtag, Ilikemychair(tack för din deff), ViiGoo.

Här är några som pga sin storlek inte hann att göra nån speciell impact på kriget: commandos65, Dummbullen2, Broder Tuck.

Här har ni några som bidrog stort till att vi inte kunde vinna: Black magic, Angeloz, Vaniljkräm, gsenor1, Davedunks.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Fast det var ju inte det jag dementera? Vi pratade ju om early game nu, det skedet du nämner där Try Us inte finns och när JB "skulle äga allt". Varför skulle JB inte söka allianser när ni är överlägsna i spelarantal och storlek?

De stämmer säkert mycket riktigt att ingen eller väldigt få ur JB skulle spela aktivt, men det är lätt och se resultatet i efterhand. Hade jag inte spelat, hur hade denna värld gått då tror ni?

Lol, ja ja, vi hade 9 medlemmar mer än er och storlek(?) Men både du och jag vet ju att detta inte är allt, erfarna kommer vinna över nybörjare. Sen kan man inte gnälla på mig för att jb adla barbarbyar som en noobstam...
 

ILikeMyChair

New Member
Reaktionspoäng
11
De stämmer säkert mycket riktigt att ingen eller väldigt få ur JB skulle spela aktivt, men det är lätt och se resultatet i efterhand. Hade jag inte spelat, hur hade denna värld gått då tror ni?

Jävlar alltså, nu springer vi ifrån ämnet! Du är bra sugen på diskutera annat hör jag!

Lol, ja ja, vi hade 9 medlemmar mer än er och storlek(?) Men både du och jag vet ju att detta inte är allt, erfarna kommer vinna över nybörjare. Sen kan man inte gnälla på mig för att jb adla barbarbyar som en noobstam...

Det är rätt intressant vilken offerkofta du sätter på dig. Vad klassas ens som en erfaren spelare enligt dig? Det finns ytterst få i din lineup som INTE vunnit en tidigare .se värld, eller som jag inte sett i en tidigare stam som co när jag spelade aktivt förr.
 

Zirsa

New Member
Reaktionspoäng
1
haha alltså varför är folk så jäkla butthurt och bara skyller ifrån sig?
Bara att inse att ni förlorade fair and square, ni var sämre än oss.
 

carolusrex

New Member
Reaktionspoäng
0
Enkelt att kasta skit på spelare som byggaren gör där ovanför när det det i överlag berodde mer på stammen att den förlorade än några enskilda spelare, eller vad ska vi döpa om tw till solowars?

Tror nog hela stammen försökte göra allt för att det inte skulle sluta som det nu gjorde, men vad får man för det bara skit och åter igen skit? Är bara tragiskt att folk ens orkar sitta och skriva sånt där. Inte bitter men vafan skärpning, är ingen som kan sitta här 24/7. Var mycket som blev fel med världen, att ankkas torn fick stå där så länge som det fick var ett misstag med det kommer givetvis stammen inte erkänna. Ist var det spelarna runt det som var kassa och värdelösa för att dem inte kunde sitta dygnet runt.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Enkelt att kasta skit på spelare som byggaren gör där ovanför när det det i överlag berodde mer på stammen att den förlorade än några enskilda spelare, eller vad ska vi döpa om tw till solowars?

Tror nog hela stammen försökte göra allt för att det inte skulle sluta som det nu gjorde, men vad får man för det bara skit och åter igen skit? Är bara tragiskt att folk ens orkar sitta och skriva sånt där. Inte bitter men vafan skärpning, är ingen som kan sitta här 24/7. Var mycket som blev fel med världen, att ankkas torn fick stå där så länge som det fick var ett misstag med det kommer givetvis stammen inte erkänna. Ist var det spelarna runt det som var kassa och värdelösa för att dem inte kunde sitta dygnet runt.

Först och främst...

Jag kommer inte flytta till .net utan lägger ner TW efter v47. Så tack alla jag kört med och mot det har varit skojjsigt.

Och sen....

GG WP Kurre, Ankka och Gow som köttade på bra. Ni hittade våra svaga länkar och körde över dem lite för fort :(

Och sist....

Även fast det byggare säger inte är helt sant så ligger det ändå sanning i det. Vanilj, Gsenor, Dave och BM var en stor del till att vi sakta förlorade kriget på slutet men det som fick de flesta att lägga ner var ju när hashtag la ner. Självklart kan inte alla sitta 24/7 men då måste man ju ändra på något om man tappar byar natt efter natt, nattkö/co, alarm man måste ju ändra något för det kommer ju inte lösa sig av sig själv. Det är det folk blir irriterade på och det är därför vissa konton fick skit, för att samma sak händer natt efter natt utan att någonting ändras.

“Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat.”

Viktor OUT haude... Men ni kanske får era tåg snipade/deffade en tag till iaf ;)
 

Byggare Jonas 2.0

New Member
Reaktionspoäng
6
Jag står för det jag skrev.
Mitt och Sandras konto låg också runt tornen, vi tappade inga byar. Pga vi stackade rätt byar, hade rörlig deff i området och var aktiva.
Tre saker som inte fanns hos gsenor1, vaniljkräm, davedunks, BM.
Hade dem haft det så hade vi vunnit, simple as that.

Vet inte ifall zirsa menar att det är jag som skyller ifrån mig, det tycker jag inte att jag gör, säger bara som det var.
 

carolusrex

New Member
Reaktionspoäng
0
Förlåt mig nu för att att man kapar tråden här lite, menar vill ju som ändå kunna försvara sig även om nu man var inaktiv och allt vad folk tycker om en. Veckan by tappen skedde från gsenor1 håll skedde var i samband med dagar man hade KÖ utav stammen. Tappade två byar på egenhand som man givetvis tar på sig men dessa var en väckarklocka. Veckan som man tappade en handfull med byar hade man redan DAGAR/VECKAN innan gått ut och sagt att man kommer behöva någon som kan hålla koll på kontot nästa vecka men då var det inte en jävel som svarade. En dag innan när man påminde om det då kom det fram två spelare som erbjöd sig resterande som hade aktiva kontot 24/7 hörde man något inte utav borde ju funnits en hel drös som hade kunnat ta sig på det men nej.

Sen sista dagen när man gick över 2h av den efterfrågade tiden som man bett om KÖ så blev det ett jävla liv över tappade byar från alla håll och kanter. Menar enkelt skylla på någon när denne inte ens tappat byarna. Där tappade man helt intresset för världen, kändes inte ens lönt att spela mer efter det. Så sket i princip i det redan då, tro mig lättnaden när man fick höra att kontot skulle IAs så man kunde lägga världen bakom sig.

Haha kul, ändå varifrån skulle den deffen ha kommit ifrån? Fick ju knappt 2-3 byar stackade i fronten när man bad om det i början av kriget, fick skicka dit den egna deffen vilket innebar att byar stod tomma runt ankkas torn ganska komiskt det :)

Äsh lämnar nu detta men visst var så inaktiv så kriget förlorades pga mig bland annat erkänner det, gjorde ju givetvis med flit med :)
 
Senast ändrad:
Topp