En stilla reflektion

DeletedUser

Guest
Sitter här och blir allt mer imponerad över hur väl Henrik lyckas dupera världen. Hatten av.

Jag tror det var i 'End of Days' som den klassiska repliken "Djävulens bästa trick var att övertyga människan att han inte fanns" fälldes och Henriks absolut bästa trick är att peka ut Mörkret som den store fienden. Att få en hel värld att jobba åt honom, anfalla och sakta mala ner "den store fienden" medan han själv och hans Nuts bygger upp en maktbas som kommer vara omöjlig att besegra. Så grattis till segern här på v.19 även om den inte var helt välförtjänt.

Det som föranleder detta inlägg är en händelse som inträffade relativt nyligen. Tro mig, jag är ingen vän av Mörkret, men när jag för höra hur han kontaktar vår stam och ber om hjälp eftersom Mörkret verkar bjuda upp till motstånd så blir man förundrad över hur lätt skocken av får följer efter. Henrik har problem och vill ha hjälp. Naturligtvis rusar alla blint ut för att hjälpa honom utan att reflektera en sekund över situationen. Själv sitter Henrik och garvar över hur lätt allting egenligen är, hur lätt det är att övertyga folk att sparka på någon som redan alla sparkar på. Fascinerande.

Även om min stam tillhör dessa som glatt sparkar på Mörktet så kan jag ändå inte fundera över hur världen kommer se ut om några månader när vi "allierade" hjälpt fram Nuts till ett ointagligt försprång. Kommer ledarna i dom hjälpande stammarna få plats i det ståtliga palatset? Eller är det likt Jehovas vittnen redan vigda platser där? Hur som helst kan man konstatera att lilla jag kommer garanterat inte få plats där - tillsammans med hundratals andra. Dock har vi bidragit på ett avgörande sätt, likt outbildade bönder, att ta fram den store konungen i denna värld.

Mvh
Wumo
 

DeletedUser

Guest
Henrik är legendar, F**cking G!

Diggar hur han kan få fienden att bli sur genom forumet
 

ROX@R

Member
Reaktionspoäng
1
Nuts kanske har en försprång men minns ni hur det var för några månader sen?
Alla ville bli av med Mörktet, och vem kom till undsättning? Jo det var Henrik med sitt Nuts
Så även om Henrik lyckades övertyga alla om att starta ett krig mot M så är det nog många som blir nöjda med att få bli av med Mörkret
 
Topp