En liten fundering inför kommande HP 13

darknova

Member
Reaktionspoäng
0
Angående nattskyddet, själv tycker jag att det är otroligt skönt. Ett skydd mellan 03-06 tycker jag låter rimligt.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror på ett sätt att Jokern har en poäng i att det blir omöjligt att "lära upp" alla i en sån här stam. Men å andra sidan så kommer det förmodligen bli ungefär samma fördelning i stammarna, alla kommer få ungefär samma förutsättningar. Det blir hur de vana och erfarna spelarna klarar av att leda, råda och engagera övriga i sin stam som kommer bli avgörande. Sitter det ett par proffsspelare som struntar i de andra i sin stam, så kommer "de andra" bli uppätna av stammar där proffsen försöker få med sig hela stammen, även de som är lite mindre skickliga. Det kommer helt enkelt bli svårt att solospela och köra på enligt sin gamla, personliga mall för att lyckas och istället måste man tänka om, tänka nytt och försöka en annan väg.

Finns alltid någon stam som får mer än den andra. Den stammen får insta win.
 

DeletedUser

Guest
Efter att ha läst synpunkterna och funderat ett tag över vad för slags problem som skulle kunna uppstå med sen start, inaktiva medlemmar, och andra aspekter på detta med slumpade, fixerade stammar har jag enväldigt fattat beslutet att avvakta med detta. Dels för att jag hellre har en bättre överblick över saker vi förmodligen missar genom att låta .no testa idén först, och dels för att jag känner att det finns så pass mycket som kan gå fel att hela konceptet måste testas mer innan vi startar en runda med detta.

Så, det kommer snart presenteras en ny runda, utan detta koncept. Så avvaktar vi, och ser om det till nästa runda eventuellt kan bli en runda med färdiga stammar istället.
 

godis

Member
Reaktionspoäng
0
Efter att ha läst synpunkterna och funderat ett tag över vad för slags problem som skulle kunna uppstå med sen start, inaktiva medlemmar, och andra aspekter på detta med slumpade, fixerade stammar har jag enväldigt fattat beslutet att avvakta med detta. Dels för att jag hellre har en bättre överblick över saker vi förmodligen missar genom att låta .no testa idén först, och dels för att jag känner att det finns så pass mycket som kan gå fel att hela konceptet måste testas mer innan vi startar en runda med detta.

Så, det kommer snart presenteras en ny runda, utan detta koncept. Så avvaktar vi, och ser om det till nästa runda eventuellt kan bli en runda med färdiga stammar istället.

Jag spelar just nu på .no och jag kan tycka att det är väldigt tråkigt med stammar på 96 medlämmar på en hp...
Så jag tycker du gör helt rätt!
 

DeletedUser

Guest
Bra val :) Se till att få upp rundan snabbt nu med, för här taggas det för fullt :)
 

DeletedUser

Guest
Efter att ha läst synpunkterna och funderat ett tag över vad för slags problem som skulle kunna uppstå med sen start, inaktiva medlemmar, och andra aspekter på detta med slumpade, fixerade stammar har jag enväldigt fattat beslutet att avvakta med detta. Dels för att jag hellre har en bättre överblick över saker vi förmodligen missar genom att låta .no testa idén först, och dels för att jag känner att det finns så pass mycket som kan gå fel att hela konceptet måste testas mer innan vi startar en runda med detta.

Så, det kommer snart presenteras en ny runda, utan detta koncept. Så avvaktar vi, och ser om det till nästa runda eventuellt kan bli en runda med färdiga stammar istället.

Även jag spelar också på .NO nu, och vi har redan typ minst 5-10 spioner, så jag tycker vi skippar det framöver också :)

Längtar till nya rundan :)
 
Topp