En fråga:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Jag vet att den borde skrivas i "fråge tråden". Men nu vill jag faktiskt inte fråga för att jag undrar något utan för att bevisa något. Sätter inte upp mer om det, men här kommer frågan. (Jag vet, jag har frågat den förut.)



Varför ska man inte adla barbs?

Alltså tekniskt sätt inte jag som frågar.
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag vet att den borde skrivas i "fråge tråden". Men nu vill jag faktiskt inte fråga för att jag undrar något utan för att bevisa något. Sätter inte upp mer om det, men här kommer frågan. (Jag vet, jag har frågat den förut.)



Varför ska man inte adla barbs?

Alltså tekniskt sätt inte jag som frågar.

Klart du får adla barbarer, bara de att de "bättre" ogillar när spelare stjäl deras farmer. Dessutom skulle spelarna växa snabbare också, de är big nono ;)
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Jo ni/du missuppfattar mig. Klart man får. Har inte skrivit att man inte får göra det.
Men vad är för och nackdelarna, om man säger så.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jo ni/du missuppfattar mig. Klart man får. Har inte skrivit att man inte får göra det.
Men vad är för och nackdelarna, om man säger så.

Fördelar

Kostar bara en Adel att adla
Du kan adla rätt många :sneaky:
Ifall du är bättre defensivt än offensivt är de fördel och plocka massor och bygga upp dem o göra mer deff.
Bättre kluster i och med kyrkvärld, vilket är bra.

Nackdelar

Du adlar dina farmer... mindre resurs inkomst.
Tar tid och bygga upp dem.


Min åsikt är, ta dem. Är inte så svårt och boosta ;)
 

DeletedUser

Guest
Och om du adlar Barbs så låter du ju andra spelare växa än att plocka dom direkt ;D:D
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Som jag ser det är det alltid en fördel att först ta bort sina motståndare sen om du får det angenäma problemet att du har mer adlar än du kan göra av med på byar du rensar och dina farmer ger mer än du kan hämta då är det mycket lönsamt att adla barbs.
Sen om man tycker det är moraliskt och etiskt rätt är en annan sak.
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Kul och se hur alla tänker här.
Helt klart annorlunda svar från förra gången. Skriv gärna era åsikter. Även om jag redan har mitt sett att se på hur och var man ska adla barbs så är det alltid roligt att se hur andra gör/tänker.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
^.^Fiender tar man alltid bort först. Jag antog danelius menade när stammen skapat sin yta.

Boostar man dem kan de gå fort och få upp dem .
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Adla en barb = du får en till by
Adla en fiende = du får en till by och fienden får en mindre

Jävligt enkelt val. Adla barbs kan vara taktiskt vettigt i vissa fall på vissa världar, men det är rätt sällan. Själv håller jag mig undan barbs.

Bevis.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Kostar bara en adel att adla en spel by med, men du kanske spelar på andra nivåer än oss andra.

Ska du ta en by av mig och vi spelar på samma poäng och byar & trupper så kommer det kosta dig en jävla massa mer än en adel.

Eggeh, anser du att du ligger på nybörjar nivå eller kanske på den högre nivån runt top 20 spelarna ligger? Viss skillnad i hur erfaren man är osv.

Har en nybörjare det enkelt att ta byar från tex eggeh? Kommer de kosta billigt och ta eggehs byar? Nä, de gör de inte. De kommer kosta blod, svett o tårar. & en jävla massa försök & jävla massa trupper. Och i slutändan en jävla massa byar, för eggeh kommer inte sitta o kolla på, han kommer anfalla tillbaka.

Så, vad är då bäst? Slänga sig mot eggeh som förmodligen kommer kötta sönder dig, eller adla ett par barbarbyar som bara kostar en adel? ;) För mig hade ja lätt valt eggehs byar för dom säkert har nån hemlig kraft som jag behöver, men för nybörjare, tja dom väljer nog kanske barbarbyar.

Men va vet jag, de ja säger är väl bara idiotiskt...
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Någon annan åsikt eller ska Henrik338 få dominera denna tråd utan att någon annan står upp för vad denne "tror" på?


Jag bara undra.
 

DeletedUser

Guest
Någon annan åsikt eller ska Henrik338 få dominera denna tråd utan att någon annan står upp för vad denne "tror" på?


Jag bara undra.

Ta en om du vill, ta en för att reta ngn, ta en för att bygga kyrka, ta en för att det känns illa - spela hur du vill, du är ju inte ensam om att frossa grått...Vissa lever på dem, även jag har tagit ngr - men de är övervägda tillsammans med stammen.
 

DeletedUser

Guest
Tidigt i spelet mellan 2-20 byar vill du inte paja din moral med att ta barbarer.
 

DeletedUser

Guest
Låser tråden då det kommit en mängd med svar på frågan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp