En fråga om delad internet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tjena om jag har fattat allt rätt så får jag och min inneboende assistera varann och skicka ressurser till varan om vi har angivit att vi har delad anslutning ? eller har jag missförstått allt ?
 

DeletedUser

Guest
Jag hade redan tidigare förstått att man inte fick detta enligt reglerna...

...vad jag INTE förstått är varför?

Vilken slags fördel skulle det vara att dela internetförbindelse som gör det till ett regelbrott?

OM det är någon slags samordning som ska stoppas så fixas det ju lätt med ett chatfönster eller en hederlig gamaldags telefon lika lätt?
 

slordimon

Member
Reaktionspoäng
0
Regeln finns för att förhindra att folk som har flera konton på samma server kan skicka resurser/trupper från ett konto till ett annat.
Hellre denna regel än att man bara tillåts ha ett konto per IP-adress..
 

DeletedUser

Guest
Man får inte sända resusser eller annat till varanda utan anledningen är att ser systemet att flera konton använder samma ip så kan man bli av med kontot eller kontona.
 

DeletedUser

Guest
Inte för att jag tänkt göra det, men det är väl ganska enkelt att komma runt det isåfall? Bara att proxa sin inloggning via olika "servers" eller ännu enklare om man är student helt enkelt köra ifrån olika system.

Men men, är inte här för att bryta mot reglerna, dock kommer säkert jag och en spelare att imellanåt dela ip då vi delar en lägenhet när vi jobbar på annan ort. Kan bli lite jobbigt och hålla reda på det.
 

DeletedUser

Guest
Då är det säkraste att medela via den funktionen som finns. så slipper ni råka illa ut.
 

DeletedUser

Guest
Då är det säkraste att medela via den funktionen som finns. så slipper ni råka illa ut.
Jo, jag kan kanske nöja mig med att spela ifrån jobbet, man behöver ju inte direkt lägga timmar på spelet.
Men vi klickar nog i det dom gångerna...:D
 

DeletedUser

Guest
va inte lägga timmar på spel???:confused:
är du helt hjärndöd eller? Det enda nöjet nuförtiden är ju dataspel :D

bara skoja mkt roligare att spela basket än TW faktist.

Jo, jag lägger många timmar på olika sorts datorunderhållning...
men just TW kräver ju inte att du sitter och klickar konstant.
Spenderar mer tid i forumet än i själva spelet just nu.
 

DeletedUser

Guest
hmmm... ne... jag sitter mest och i mitt stamforum :p men när jag kollar regelbundet och ofta i forumet och ser så fort någon har skrivet och svarar oftast på det.:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp