Elohim, Legendernas Legend, Ledare 20

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Urrskogen släpar iväg vår äventyrare mot ett högt berg på vars topp det tronar ett jättelikt tempel. Detta tempel är helgat till de 20, värld 2s upphöjda legender, och är centrum för tillbedjan från tusentals byar. I templet tronar den mäktige Elohim Legendernas Legend, ledaren av stammen 20.
Urrskogen släpar fram MrRisling till templets hjärta slänger ner honom på golvet och trycker ner han i knäböjande position.

Sedan säger han med en röst som brusar av oceaners djup: Håll blicken mot golvet du befinner dig nu inför Legendernas Legend Elohim den mäktige. Om din blick faller på den upphöjde tvingas vi avrätta dig för helgerån och adla dina byar. Om du vill behålla din hälsa bör du inte heller dua en legend som Elohim.
För första gången på sin resa känner sig MrR lite obehaglig till mods, han tänker på sitt bryggeri hemma i sina byar och hur hans kaniner skall klara sig om han försvinner och 20s mäktiga arméer börjar tåga mot dem.
Han fiskar upp sin fickplunta och renar strupen med tbb1s hembryggda vätska.

Sedan säger han: Jag har förstått att ni vill bli intervjuad herr Elohim?
Elohims stämma tycks komma över allt omkring honnom och samtidigt direkt in i hans hjärna: Ja det stämmer.
Lite omskakad så börjar han sin intervju: Vad fick er att börja med Tribal Wars?
Elohim: Nausak och Lord Arne från värld 1 visade mig spelet. Jag blev fast från början. Nu är det endast Nausak som spelar kvar av dem.
MrR: Hur länge har ni spelat?
Elohim: Sedan september 2007 så jag är relativt ny spelare med andra ord.
MrR: Oj du är nyare än mig till och med.

Han får en smäll på bakhuvudet av Urrskogen, han grimaserar i irritation över sin underlägsna situation, tänker några irriterade tankar över vad man kan tänkas göra med ett grillspett, ett bål och urrskogen. Sedan samlar han sig och sväljer sin stolthet.

Han fortsätter: Nu är ni ledare för en av Värld 2s mest framgångsrika stammar, 20. Till på köpet är ni forummoderator. Hur hamnade ni där ni är nu? Berätta om er resa till storhet.
Elohim: Det gäller att omge sig med rätt personer och att vara aktiv. Genom att ställa upp för andra får man mycket hjälp tillbaka. Det är tack vare mina vänner som jag lyckats växa mig så stor. Jag har också haft en del flyt i början på servern då jag fick växa relativt ostört. Även om det jag mestadels blivit stor tack vare mina vänner anser jag ändå att jag under min tid på TW blivit en mycket skicklig spelare som gör vad som krävs för att överleva i alla situationer. Sedan tror jag att det gäller att vara social för att bli riktigt stor. Jag har över 100 TW-vänner på min MSN som jag regelbundet håller kontakten med. Hamnar jag i trubbel kan jag bussa dessa 100, plus deras vänner på min fiende. Om de hamnar i trubbel ger jag dem samma behandling.
MrR: Så allt som krävs för att bli den störste är ett stort kontakt nät?
Elohim: 75% vänner 25% skicklighet spelet kretsar ju helt kring diplomati. Är man en skicklig diplomat som samtidigt har en viss skicklighet blir man automatiskt stor om man har lite flyt och orkar vara aktiv.
MrR: För att hålla kontakten med så många vänner krävs det antagligen mycket tid, hur mycket tid ägnar ni åt spelet varje dag?
Elohim: Det kan bli hela dygn på helgerna och vissa dagar blir det bara någon timma. Egentligen spenderar jag alldeles för mycket tid på TW.
MrR: Jag kan känna igen det där, men vad är det egentligen som gör att TW är värt all denna tid? Vad är det som gör TW så roligt?
Elohim: En enkel fråga. Återigen vännerna som spelar. Mina vänner är de enda som håller mig kvar. Dessutom alla sköna grabbar och tjejer i TW-crew som jag "jobbar" tillsammans med. Fast de kanske också kan räknas in i gruppen vänner.
MrR nickar instämmande: Ett mycket bra svar.

Han lyfter åter igen sin plunta i en skålande gest åt det håll han tror att legenden kanske befinner sig och tar en till klunk av den vedervärdiga brygden tbb1 kokat ihop.

Sedan fortsätter han: Vad anser ni är er största skicklighet inom TW?
Elohim: Min målmedvetenhet, vill jag ha någonting gjort så gör jag allt för att få det. Oftast får jag det också.
MrR: Nu är jag säker på att mina läsare är nyfikna på om den store Elohim har några hemligheter att avslöja? Några små knep som ni vill dela med er av?
Elohim: Jag har massor med hemligheter, dock ingen som jag på rak arm kan komma på skulle vara intressant för alla läsare.

Efter en kort tankepaus fortsätter han: Det finns egentligen inga knep för att bli stor. Var aktiv och var inte anonym. Tänk på att ha roligt och spela för att lära känna andra.
MrR: Vad tycker ni är viktigt att tänka på när man spelar TW?
Elohim: Att man är en trevlig medspelare och inte blandar ihop privatperson med TW-person. Dessutom ska man försöka se till att man spelar för att det är kul och inte för att man måste. Det kan vara svårt för mig ibland som har en så högt uppsatt roll på TW.
MrR: Hur tacklar ni såna situationer?
Elohim: Det jag inte riktigt har gjort, men blivit bättre på senaste tiden. Tar inte spelet på så jättestort allvar längre, som ni kan se på mina pinsamma bypoäng, jag har maxade byar.
MrR: Jag antar att det är sånt som händer när man når upp till ett visst antal byar. Spelar ni på någon annan värld än i V2?
Elohim: Inte för tillfället, jag spelade dock på V1 och W15 fast enbart under kortare perioder.
MrR: Okey, är det några stammar där som har gett inspiration till 20?
Elohim: SK, som för övrigt Nausak var med och startade upp. Dock så är själva idén rätt unik, jag tror att vi är den första stammen med ett speciellt rollspelstema. Tanken var ju att samla 20 sanna legender som alla skulle frukta, jag har snart lyckats.
MrR: I nu läget är ni 17stycken legender om jag inte tar fel, vilka tre skulle ni helst vilja ta de sista platserna?
Elohim: Det är en av de hemligheter som jag har. Dock är denna hemlighet endast för de i den närmaste kretsen.
MrRisling sträcker nyfiket på sig, han tappar bort sig totalt men Urrskogen verkar också vara någon annanstans.
Han säger: Så du har redan valt ut de sista legenderna men vi vanliga dödliga får vänta tills ni är fulltaliga?

Elohim gör ett jakande läte, han verkar inte märka att precis blivit duad, nu är samtalet väldigt intressant för alla parter.

MrR: Vad spännande vi ser fram emot vad som komma skall, skall vi ta tio snabba frågor nu?
Elohim: Visst.
MrR: Jag börjar klassiskt, Trupper eller poäng?
Elohim: Trupper, trotts att jag för tillfället har maxade byar.
MrR: Deff eller off?
Elohim: 70%deff och 30%off.
MrR: Spjut+svärd eller spjut+TK?
Elohim: Spjut+TK vid krig annars spjut+svärd.
MrR: Vi tar en ny fråga här, identiska byar eller olika poäng på deff- och offbyar?
Elohim: Jag är pedantisk så identiska.
MrR: HQ20 eller HQ30?
Elohim: HQ20
MrR: Marknad10 eller marknad25?
Elohim: Marknad10, har dock helst marknaden på 20.
MrR: Barack24 eller barack25?
Elohim: 25.
MrR: Mynta eller lagra?
Elohim: Mynta.
MrR: Uppgradera trupper eller utforska alla?
Elohim: Menar du nivå1 på alla eller att anpassa och ha nivå3?

Vår hjälte märker först för sent att dom kanske missförstått varandra han ser förvirrad ut och tar den enkla utvägen.

Han säger: Precis.
Elohim: Anpassa så klart.
MrR: Så talar en äkta V2spelare. Sista snabbfrågan nu, den här är viktig så koncentrera dig nu. Kanin eller hamster?
Elohim: Kanin så klart.

MrRisling suckar lättat, äntligen någon som förstår värdet av en kanin.
Sedan säger han: Nu har jag enbart två stycken frågor kvar. Först undrar jag vad du skulle göra om du fick göra en handling som admin för hela SE-servern, vad skulle du göra då?
Elohim skrattar till: Jag skulle sätta ut länkar i snabbmenyn så man kunde skicka offergåvor till TW-guden Elohim.

MrRisling suckar en än gång, den här gången över legendens storhetsvansinne, sedan säger han: Ja det var ju ett ganska egoistiskt val men det hade säkert blivit riktigt kul.
Elohim: Ja jag har ju en image att tänka på.
MrR: Okey nästa fråga då?
Elohim gör sitt jakande läte igen.
MrR: Om du skulle ge ett råd till en nybörjare vad skulle det bli?
Elohim: Hitta en stam som har både hjälpsamma och tålmodiga spelare. Då kan de hjälpa dig att bli duktig på spelet.
MrR: Då tackar jag dig så mycket för din tid. Är det något du vill säga till de andra spelarna innan vi avslutar?
Elohim: 20 will prevail!
Sedan tystnar Elohim efter ett tag blir tystnaden så stor att vår hjälte inte kan låta bli att snegla uppåt. När han gör det ser han ett stort kar med en genomskinlig vätska som något vitt och luddigt simmar omkring i. MrRisling gnuggar sina ögon och ser sig förvirrat omkring, de förut så magnifika tempelväggarna har bytts ut mot en källare fylld med tunnor och flaskor där en massa luddiga små krabater som skuttar omkring.
Han är i sin egen gigantiska vin- och spritkällare och framför sig har han det gigantiska karet med sprit han utfodrar sina kaniner med, runt omkring honom skuttar hans kaniner omkring i mer eller mindre berusat tillstånd.
MrRisling undrar om hela resan kanske varit en enda fyllehallucination han öppnar sin fickplunta och häller ut Tibbens dåliga sprit och går sedan till sängs, det sista han tänker på innan han somnar är att han mår otroligt dåligt.
Fem timmar senare vaknar han och inser att han är död och har kommit till helvetet.


Läs den spännande fortsättningen om MrRislings äventyr bland tribalwars hjältar och legender innom ett par dagar.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp